SV: Vikings nybygge till svenskarna.
« Svar #300 skrivet: 01 februari 2019, 22:33:33 »
När viking nya "kina-bygge" är leverat,  så tycker iaf jag att amorella borde sättas in på sthlm-h-fors linjen, gabriella på h-fors-tallin. Visst, mariella är ju en aning "äldre" än gabriella, men tycker ändå att hon är trevligare att åka med än vad gabriella är.  Min åsikt iaf.... då får ju både h-fors linjen samt tallin linjen "nya" fartyg oxå. .. hur stor skillnad det är lastmeter mellan gabriella/amorella kan jag dock inte svara på, men bordju  ara typ samma, dö dom är "syskon-fartyg".
*
« Svar #301 skrivet: 02 februari 2019, 09:31:21 »
När viking nya "kina-bygge" är leverat,  så tycker iaf jag att amorella borde sättas in på sthlm-h-fors linjen, gabriella på h-fors-tallin.

Nej, Amorella är bättre till Tallinn.
Amorella har ett större café och ett extra parkeringsdäck var Gabriella har hytter. Och Gabriella har deluxe-balkonghytter också, som dagskryssare till Tallinn behöver inte.

Men om Viking försöker att erbjuda dygnskryssningar på Tallinn-rutten, kanske Gabriella skulle vara bättre då.
*
« Svar #302 skrivet: 02 februari 2019, 11:48:25 »
Det man kan hoppas på är att Viking beställer en syster när kinesbygget börjar bli klart. Då kan man flytta Viking Grace till Stockholm-Helsingfors. Viking Grace har(hade?) restrektioner i furusundsleden pga hårt svall vilket gör att hon inte får köra i den lite högre hastigheten som Amorella,Galaxy och Baltic Princess har tillstånd för. Hur det exakt förhåller sig idag är jag dock osäker på.
« Svar #303 skrivet: 02 februari 2019, 22:02:50 »
Vad talar för att kinabygget, som är som två Amorella i volym. är mer lämpad att köra i högre fart?
« Svar #304 skrivet: 13 februari 2019, 07:15:04 »
Finns det några bilder från bygget av den nya båten? :)
« Svar #305 skrivet: 13 februari 2019, 17:57:07 »
Det har inte kommit några nya bilder på fartyget vad jag vet.
Livet är för kort för att inte kryssa.
*

Bogspröt

• 107
  • ,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
    • Visa profil
« Svar #306 skrivet: 14 februari 2019, 18:32:41 »
Sett ett par bilder på facebook  :D men eftersom folk gråter här om man inte skriver vem som tagit bilden eller bilderna så tänker jag inte lägga upp dom då jag inte har en susning om vem fan fotografen är.  :P :-\ En av bilderna finns dock på Landgångens FB sida, bara leta där.
« Senast ändrad: 14 februari 2019, 18:37:11 av Bogspröt »
,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,