Tv serien "Danskebåten" i gang.
« skrivet: 27 februari 2018, 22:25:11 »
På Tv Norge er nå  "Danskebåten" i gang. 48 episoder der man fölger besetning, passasjerer og livet ombord på Stena Saga mellom Oslo og Frederikshavn.
https://www.dplay.no/programmer/danskebaten
http://presse.discovery.no/pressemeldinger/show/605
« Senast ändrad: 27 februari 2018, 22:28:28 av oslo-fjord »
SV: Tv serien "Danskebåten" i gang.
« Svar #1 skrivet: 27 februari 2018, 22:53:54 »
----------------------------------
*
« Svar #2 skrivet: 02 mars 2018, 06:37:00 »
Finner heller ikke ord ...
« Svar #3 skrivet: 02 mars 2018, 14:17:16 »
Jeg har kun sett en episode, men hva jeg fikk inntrykk av i første episode, vet jeg ikke hvor god reklame denne serien er for "danskebåten image" i Norge?
« Svar #4 skrivet: 02 mars 2018, 17:11:20 »
Känns som en kopia av "Färjan", vilket inte är positivt i min mening. ;)
« Svar #5 skrivet: 02 mars 2018, 20:04:58 »
Känns som en kopia av "Färjan", vilket inte är positivt i min mening. ;)

Jag tänkte precis det samma sak speciellt med han som va DJ? Som står och käkar korv och spanar in brudar :D Lite Håkan varning där.
« Senast ändrad: 02 mars 2018, 20:06:59 av Mr Cool »
« Svar #6 skrivet: 02 mars 2018, 21:10:13 »
Jag tittar på detta varje avsnitt nu, och har kompisar med i serien. Kul när man både känner igen miljön och människorna. Normalt undviker jag den här typen av serier, de är sällan bra och framställer ofta personer på ett löjeväckande sätt. Det är egentligen samma sak med "Danskebåten". Man ska samtidigt inte underskatta den positiva effekten serier som denna kan ha på Ullared, Viking Line, Stena Saga eller vad det nu kan vara. Programmen har ofta en stor publik och drar helt säkert fler gäster.
Nu kommer jag att generalisera lite. Stena Saga drar Svensson och semestrande familjer i första hand, inte kostymnissarna. Kostymnissarna försöker sig istället två andra rederier från Oslo på. Så resultatet kan faktiskt bli att Saga får ännu fler Svensson och mer intäkter, och att DFDS får problem med begreppet danskebåt och tappar personer som vill slippa personer motsvarande de medverkande i "Danskebåten". Fast jag hoppas att det istället lyfter intresset för färjekryssande i stort och att havet är den plats där alla kan mötas och ha kul tillsammans, oavsett vad man har för jobb, inkomst och intressen  :)

Nu hade jag tänkt att se ett avsnitt, men serien har helgpaus, så då får jag väl se på färjor på Youtube istället!
« Svar #7 skrivet: 04 mars 2018, 17:56:06 »
Jag tittar på detta varje avsnitt nu, och har kompisar med i serien. Kul när man både känner igen miljön och människorna. Normalt undviker jag den här typen av serier, de är sällan bra och framställer ofta personer på ett löjeväckande sätt. Det är egentligen samma sak med "Danskebåten". Man ska samtidigt inte underskatta den positiva effekten serier som denna kan ha på Ullared, Viking Line, Stena Saga eller vad det nu kan vara. Programmen har ofta en stor publik och drar helt säkert fler gäster.
Nu kommer jag att generalisera lite. Stena Saga drar Svensson och semestrande familjer i första hand, inte kostymnissarna. Kostymnissarna försöker sig istället två andra rederier från Oslo på. Så resultatet kan faktiskt bli att Saga får ännu fler Svensson och mer intäkter, och att DFDS får problem med begreppet danskebåt och tappar personer som vill slippa personer motsvarande de medverkande i "Danskebåten". Fast jag hoppas att det istället lyfter intresset för färjekryssande i stort och att havet är den plats där alla kan mötas och ha kul tillsammans, oavsett vad man har för jobb, inkomst och intressen  :)

Nu hade jag tänkt att se ett avsnitt, men serien har helgpaus, så då får jag väl se på färjor på Youtube istället!
Noe positivt har det vært. Facebook gruppen Stena Sagas venner fikk over 1500 nye medlemmer etter første uken av "danskebåten" :)
« Svar #8 skrivet: 04 mars 2018, 18:08:01 »

Noe positivt har det vært. Facebook gruppen Stena Sagas venner fikk over 1500 nye medlemmer etter første uken av "danskebåten" :)

Men for noen diskusjoner det har blitt! Har jo tatt helt av...
« Svar #9 skrivet: 09 mars 2018, 01:14:02 »
TV-serien känns väl lite sådär. Men det skulle vara trevligt att ta en tur med fartyget. Synd bara att man slutat gå till Göteborg på måndagarna. Göteborg-Fredrikshamn hade räckt för mig.