Nån form av säkerhetskontroll?
« skrivet: 14 januari 2018, 11:12:54 »
När jag var ombord på Birka i veckan så såg jag en person som var beväpnad med måttband samt anteckningsblock som gick runt och mätte "allt" var det nån form av kontroll ombord vilka gör sånt?
Satt uppe vid poolen där jag såg att han tog avstånden mellan blomkrukorna. Kan det va för att inget ska blockera eventuella utrymningsvägar?

*
SV: Nån form av säkerhetskontroll?
« Svar #1 skrivet: 14 januari 2018, 13:23:14 »
Det har nok noe med sikkerheten å gjre. Jeg har jobbet med Firecontrol & Safety og da tok vi mål av alle korridorer, noterte pilretninger for rømningsveger og alle avstander, da dette skal inn på FC&S planer. Alle rømningsveier skal minimum ha selvlysende anvisninger ved dørken, men nå blir ledlys mer og mer vanlig.

Hvorfor han målte blomsterkrukker aner jeg derimot ikke  ;D
Alt ingen eier... er Mitt!!!
« Svar #2 skrivet: 16 januari 2018, 20:55:02 »
Du skriver det inte,men vi får anta att hen hade någon form av identifiering på sig?/Ulf
« Svar #3 skrivet: 16 januari 2018, 21:06:34 »
Du skriver det inte,men vi får anta att hen hade någon form av identifiering på sig?/Ulf

Ingen namnbricka vad jag kunde se samt att han va klädd för att jobba på kontor.
« Svar #4 skrivet: 17 januari 2018, 01:58:39 »
Eller ocksa planerar Birka for nagon ombyggnad/uppgradering och personen i fraga var utsand fran nagon contractor for att ta nodvandiga mattuppgifter for att kunna lagga ett anbud eller for att kunna pre-fabricera nagra moduler.

Eller ocksa var det sjofartsverkets eller klassens inspektor som helt enkelt kollar sa att utrymmningsvagar inte ar sparrade.