*
SV: Carnival Legend Söderhavet
« Svar #15 skrivet: 14 januari 2018, 19:12:01 »
Citera
Minns redan för drygt 20 år sen...

Något säger i mitt hjärnkontor att sen mitten på 80-talet när Jubilee och Celebration byggdes har det gått drygt 30 år. :-[
/Marre
« Svar #16 skrivet: 14 januari 2018, 20:33:17 »
Trevligt värre, kul också att få återse Carnival Legend (det första kryssningsfartyget jag åkte) och redan då tyckte jag att maten höll betydligt bättre klass än vad alla recensioner påstod. ;)
« Svar #17 skrivet: 14 januari 2018, 20:35:04 »
Härligt med så trevligt reportage från "South Pacific"!!
Har själv vid ett antal tillfällen besökt flera av ögrupperna i Mikronesien, Polynesien och Melanesien.
Kommer aldrig få nog av dessa många underbara och oexploaterade paradis...
Men har bara varit där med flyg, tyvärr inte med kryssningsfartyg, inte ännu i alla fall...
Blir dock hungrig på sådan kryssning efter ditt och andra trevliga kryssningsreportage här på Landgången.  :) :)
« Svar #18 skrivet: 14 januari 2018, 23:55:42 »
Tackar for fina bilder.
Det vacker manga fina minnen till liv.
Jag har sjalv gjort en del kryssningar runt darnere fast da med Rhapsody of the seas och aven Radiance of the seas.
Ett stalle jag garna aterkommer till ar Champagne Bay. Det ligger pa samma o som Port Vila/Vanuatu fast pa andra sidan. RCCL brukar ga dit. Finare sand pa en strand har jag aldrig skadat nagonstans.

Fortsatt garna med fler bilder och reportage.
« Svar #19 skrivet: 16 januari 2018, 01:36:29 »
intresse finns helt klart för att läsa och se mera från er i mina ögon helt otroliga resa./TT
Resor 2018:
Vicktoria till tallinn ToR
Dygns kryssning med Galaxy

Kommande2018:
Rhapsody of the seas i medelhavet
Silja Symphony
« Svar #20 skrivet: 22 januari 2018, 15:23:18 »
Trevligt med en reseberättelse från South Pacific. Gjorde själv en kryssning med Celebrity Solstice från Sydney till NZ, Franska Polynesien och Hawai 2014. Skulle gärna göra fler kryssningar i South Pacific men känns lite väl långt bort för mig. Finns ju en del andra intressanta destinationer på något närmare håll som exempelvis Sydost Asien och Indiska oceanen om man som jag tröttnat på de vanliga resmålen i Karibien.   

Ser framemot fler reseberättelser.
*
« Svar #21 skrivet: 23 januari 2018, 12:57:17 »
Tack för trevligt reportage.
Ser gärna fler reportage från dina resor.

Jag börjar blir väldigt sugen på en kryssning i Söderhavet efter att man sett så många av de karibiska öarna.
Senaste kryssning:
Norwegian Getaway Transatlantisk kryssning från Köpenhamn.

Kommande kryssningar:

Silja Serenade 12 jan.
Symphony of the seas i medelhavet i April 2018.
Allure of the seas i Karibien i oktober 2018.