Citat från: Hjnship skrivet 12 januari 2018, 20:12:11 Fina bilder Har aldrig rest på H-H leden... jo förresten, jag har varit passagerare på tåg som gick med ombord, ett par gånger på 1990-talet, på väg till Schweiz.Som en 90-talist själv, har jag aldrig sett tåg ombord på dessa fartyg, men det hade varit kul och se bilder på det. Spåren finns kvar på bildäck ombord
Fina bilder Har aldrig rest på H-H leden... jo förresten, jag har varit passagerare på tåg som gick med ombord, ett par gånger på 1990-talet, på väg till Schweiz.
Snygga bilder igen! Kul att man verkar satsa lite på Aurora igen som "turbåt". Baren som nu då heter Waves Bar, var väl borta i några år? //R
Citat från: Andre_M skrivet 12 januari 2018, 20:31:27 Citat från: Hjnship skrivet 12 januari 2018, 20:12:11 Fina bilder Har aldrig rest på H-H leden... jo förresten, jag har varit passagerare på tåg som gick med ombord, ett par gånger på 1990-talet, på väg till Schweiz.Som en 90-talist själv, har jag aldrig sett tåg ombord på dessa fartyg, men det hade varit kul och se bilder på det. Spåren finns kvar på bildäck ombordDessvärre har jag själv inga bilder på det. Man var snål med bilder på den analoga tiden, och dessutom var det stressigt som det var att hinna se båten och hinna tillbaka till tågvagnen på 20min...Jag har en barndomskompis som hade släkt i Sydeuropa och alltid åkte dit på somrarna på 70- och 80-talen med LB-färjorna som det väl hette då? De resorna fick man höra berättas många semesterminnen ifrån, och även om jag själv aldrig var med på dem så känns det som om jag var det.Och en annan barndomskompis var sommarstammis på Vasabåtarna under samma tidsperiod, men det är en annan historia.