SV: Öresundsfärjor
« Svar #15 skrivet: 14 januari 2018, 20:24:18 »
Underbara bilder! Kul att jämföra med Designs92 där Aurora är temabåten samt egna minnen från 1994, 98 samt 03 när jag sist åkt dessa färjor.
« Svar #16 skrivet: 14 januari 2018, 20:48:49 »
Fina bilder :)

Har aldrig rest på H-H leden... jo förresten, jag har varit passagerare på tåg som gick med ombord, ett par gånger på 1990-talet, på väg till Schweiz.

Som en 90-talist själv, har jag aldrig sett tåg ombord på dessa fartyg, men det hade varit kul och se bilder på det. Spåren finns kvar på bildäck ombord

Dessvärre har jag själv inga bilder på det. Man var snål med bilder på den analoga tiden, och dessutom var det stressigt som det var att hinna se båten och hinna tillbaka till tågvagnen på 20min...

Jag har en barndomskompis som hade släkt i Sydeuropa och alltid åkte dit på somrarna på 70- och 80-talen med LB-färjorna som det väl hette då? De resorna fick man höra berättas många semesterminnen ifrån, och även om jag själv aldrig var med på dem så känns det som om jag var det.

Och en annan barndomskompis var sommarstammis på Vasabåtarna under samma tidsperiod, men det är en annan historia.

« Svar #17 skrivet: 14 januari 2018, 23:25:31 »
Kul bilder.
Mina morforaldrar bodde i Kopenhamn och sjalva bodde vi i Gbg trakten.
Det var darfor naturligt att aka HH leden vilket vi da pa 60-70-80 talet gjorde flera ganger per ar.

Nu nar man ar bosatt utomlands och har langt till bade Sverige och Danmark ar det valdigt lange sedan man akte dessa farjor. tror senaste gangen var i slutet av 90 talet.
*
« Svar #18 skrivet: 16 januari 2018, 09:33:33 »
Snygga bilder igen! Kul att man verkar satsa lite på Aurora igen som "turbåt". Baren som nu då heter Waves Bar, var väl borta i några år?

//R

Aurora är lite som Öresunds egna lilla "Cinderella" där man satsar på restaurangen och en bar och livemusik vissa helger. Brukar vara mycket folk ombord där, speciellt på fredagskvällarna. Det är möjligt att den baren har varit stängd, men det är inget jag vet direkt
Fjante_M
*
« Svar #19 skrivet: 16 januari 2018, 09:38:05 »
Fina bilder :)

Har aldrig rest på H-H leden... jo förresten, jag har varit passagerare på tåg som gick med ombord, ett par gånger på 1990-talet, på väg till Schweiz.

Som en 90-talist själv, har jag aldrig sett tåg ombord på dessa fartyg, men det hade varit kul och se bilder på det. Spåren finns kvar på bildäck ombord

Dessvärre har jag själv inga bilder på det. Man var snål med bilder på den analoga tiden, och dessutom var det stressigt som det var att hinna se båten och hinna tillbaka till tågvagnen på 20min...

Jag har en barndomskompis som hade släkt i Sydeuropa och alltid åkte dit på somrarna på 70- och 80-talen med LB-färjorna som det väl hette då? De resorna fick man höra berättas många semesterminnen ifrån, och även om jag själv aldrig var med på dem så känns det som om jag var det.

Och en annan barndomskompis var sommarstammis på Vasabåtarna under samma tidsperiod, men det är en annan historia.

Ja, hade en analog kamera själv när jag va liten o föräldrarna sa att man bara skulle ta bilder på det absolut viktigaste, så de förstår jag. Ja gamala bilder på LB-färjorna har man ju sett och även DSB hade hade färjor mellan Helsingborg-Helsingör
Fjante_M
*
« Svar #20 skrivet: 16 januari 2018, 15:35:10 »
Kommer några bilder till

FERRY by Fjante_M, on Flickr

_DSC0113 by Fjante_M, on Flickr

FERRY TRIP HAMLET by Fjante_M, on Flickr

_DSC0026 by Fjante_M, on Flickr

FERRY by Fjante_M, on Flickr