*
Fina bilder!

Tack Jimmy!

Sjukt snygga bilder! Får man fråga vad du har för kamera och objektiv? :D

Tack Kevpa!

Jadå, du får fråga. Jag kan ge ett svar också :)

Den kamera jag använder mest är min Olympus E-5, här fotad med min numera sålda Olympus E-620.

Objektivet som sitter på är en Olympus 12-60 mm. Både kamerahus och objektiv är förstås vädertätade, bra när man fotar på sjön och i regn.

Kameran är sju år gammal och utgången sen länge; ja hela systemet är utgånget och tillverkas inte längre. Det går fortfarande att fota med den dock ;)

Idag har Olympus helt övergivit sina spegelreflexkameror och tillverkar enbart spegellösa kameror.

Ett av mina andra objektiv är Olympus 50-200 mm, fint för telefoto.

Jag har även en Olympus 9-18 mm vidvinkelzoom, bra för långa kryssningsfartyg på nära håll, och för interiörbilder ombord fartyg.

... för övrigt så spelar val av kamera mindre roll idag... så länge det inte är den allra sunkigaste mobilkameran :)

« Senast ändrad: 05 juni 2017, 15:31:24 av FEA »
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*

Penny

• 78
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
Härliga bilder! Grattis på födelsedagen också :)
*
Härliga bilder! Grattis på födelsedagen också :)

Tack och tack Penny :)
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
Tack för ett trevligt reportage FEA! Kul att se att du är ute igen och jag borde göra likadant känner jag även om inte tiden alltid hinns med numera känns det som.
Grace var ett tag sedan jag åkte med nu och efter att ha sett dina bilder så känner jag nog att det snart blir en resa med henne igen!

F.ö första inlägget på nya forumet, bara det en stor sak! ;)
/Hälsar Tobias
*
Tack för ett trevligt reportage FEA! Kul att se att du är ute igen och jag borde göra likadant känner jag även om inte tiden alltid hinns med numera känns det som.
Grace var ett tag sedan jag åkte med nu och efter att ha sett dina bilder så känner jag nog att det snart blir en resa med henne igen!

F.ö första inlägget på nya forumet, bara det en stor sak! ;)

Tack Tobias! Ja jag var ute en gång, den första resan jag gjort sen i höstas... så en resa på mer än ett halvår. Jag har dessvärre blivit arbetssökande och har helt enkelt inte råd att åka lika mycket som innan. Dock står jag snart inte ut längre och får ta lite av besparingarna igen tror jag.

Det är roligt att att se alla första-inlägg här, de bara ökar i antal :)