Citat från: Risberg skrivet 18 januari 2018, 13:25:25 Det Havila-skipet var lite pent, for å si det mildt.Ser jo ikke ut som om det skal kunne ta last. Har departementet glemt krav til kjøle- og frysetransporter av fisk i denne utlysingen også? Der ser jo faktisk ikke en gang ut til å være landgang til skipet.
Det Havila-skipet var lite pent, for å si det mildt.
Citat från: Risberg skrivet 18 januari 2018, 14:09:52 Ser jo ikke ut som om det skal kunne ta last. Har departementet glemt krav til kjøle- og frysetransporter av fisk i denne utlysingen også? Der ser jo faktisk ikke en gang ut til å være landgang til skipet.De kraven som finns på fartygen (utöver miljökraven) är: kapasitet til 320 passasjerplasser, 120 køyplasser i lugar og minimum 150 europaller for frakt av gods nord for Tromsø.
Ser jo ikke ut som om det skal kunne ta last. Har departementet glemt krav til kjøle- og frysetransporter av fisk i denne utlysingen også? Der ser jo faktisk ikke en gang ut til å være landgang til skipet.
Citat från: Henke H skrivet 17 november 2017, 05:29:49 Hurtigrutten har beslutat att lagga in anbud pa samtliga "Pakker".https://e24.no/naeringsliv/hurtigruten/hurtigruten-legger-inn-anbud-paa-ruten-langs-norskekysten/24188630Det är goda nyheter, enligt min mening. Det värsta hade ju varit om de inte gjort det men ändå seglat leden och "skummat grädden".När det gäller Color Line och Fjord Line, kunde det ju bli intressant om Fjord Line fick den ena och Hurtigruten de andra två. Då kunde Hurtigruten använda TROLLFJORD och MIDNATSOL till något annat, och LOFOTEN tillfredsställer ju inte tillgänglighet för funksjonshämmade.Color Line är jag mer skeptisk till, det totalförstörde Scandi Lines' Sandefjord - Strömstad-led enligt min mening.
Hurtigrutten har beslutat att lagga in anbud pa samtliga "Pakker".https://e24.no/naeringsliv/hurtigruten/hurtigruten-legger-inn-anbud-paa-ruten-langs-norskekysten/24188630
Kan man inte anse fördelar med Hurtigrutens kryssningsavgångar? Kan man tänka sig att en del turister föredrar just dessa dagar med nyare fartyg och färre anlöp?
En kul grej är "Sunnmørsposten" som vinklar det hela så här - "Hurtigruteskip åter på Norska händer". Detta med hänvisning till att Hurtigruten AS ju har utländska ägare numera.
Och daer tar Sunnmoersposten fel - Hurtigruten aer inte laengre den samlande beteckningen paa kustleden utan Kystruten.