Tja,vi får väl se hur länge Gotlandsbolaget anser att det är"roligt"att köra dit,men denna linjehar ju blivit lite"inarbetad"sedan förra året...Jag var med på invigningsturen när dom körde till Grankullavik på Öland med Gotlandia(2005?)och det var ett himla hallaballoo vid ankomsten till Grankullavik men den linjen höll ju inte så länge.../Ulf
Trevligt reportage Kim! (Som vanligt) Jag är så allergisk mot så kallade flygstolar, även om ingen som flyger economy får sitta i sådana sköna stolar...Så tur att många snabbfärjor har någon typ av litet Café torg som man i mån av plats kan hänga i. Nu åker jag inte ofta till Gotland, men man kan hoppas att stora nybygget får en mera europeisk inredning och inte så mycket flygstolar. //R
Jo, skillnaden är väl att trafiken till/från Gotland för många inte är nöjesresor utan en livlina till fastlandet. Men tittar man historiskt så hade man endast vilstolar i en salong. Nu tror jag att många föredrar denna typ av resande, jag är nog inte den "normale" resenärer, men personligen tycker jag vilstolar är extremt tråkigt. Jag blir rastlös redan efter några minuter om jag sitter i något som liknar en buss när jag åker färja.... Att det däremot ska vara en stor del vilstolar kan jag absolut köpa, men lite mera variation än ett restaurangtorg med några få sittplatser skulle vara att föredra!När man åker RoPax färjorna nere i Medelhavet tycker jag att man lyckats skapa en riktigt trevlig inredning som ändå fungerar bra med mix av vila, Café och Restaurang. Är man tex ett sällskap som åker och vill vara sociala så är det klart trevligare att sitta i fåtöljer/stolar runt ett bord än att sitta i en vilstolsavdelning.//R
Citat från: Ulf Berlin skrivet 28 juni 2017, 12:04:17 Tja,vi får väl se hur länge Gotlandsbolaget anser att det är"roligt"att köra dit,men denna linjehar ju blivit lite"inarbetad"sedan förra året...Jag var med på invigningsturen när dom körde till Grankullavik på Öland med Gotlandia(2005?)och det var ett himla hallaballoo vid ankomsten till Grankullavik men den linjen höll ju inte så länge.../UlfDet berodde ju till stor del på brister i angöringen i Grankullavik som omöjliggjorde trafik vid sämre väderlek...Returen från Västervik hyste 432 passagerare däribland undertecknad :-)
Citat från: Lars Ödlund skrivet 28 juni 2017, 18:44:02 Citat från: Ulf Berlin skrivet 28 juni 2017, 12:04:17 Tja,vi får väl se hur länge Gotlandsbolaget anser att det är"roligt"att köra dit,men denna linjehar ju blivit lite"inarbetad"sedan förra året...Jag var med på invigningsturen när dom körde till Grankullavik på Öland med Gotlandia(2005?)och det var ett himla hallaballoo vid ankomsten till Grankullavik men den linjen höll ju inte så länge.../UlfDet berodde ju till stor del på brister i angöringen i Grankullavik som omöjliggjorde trafik vid sämre väderlek...Returen från Västervik hyste 432 passagerare däribland undertecknad :-)...och det var säkert GB medvetna om,men dom fick ju bra inkomster och PR.../Ulf
Citat från: Ulf Berlin skrivet 08 juli 2017, 13:38:44 Citat från: Lars Ödlund skrivet 28 juni 2017, 18:44:02 Citat från: Ulf Berlin skrivet 28 juni 2017, 12:04:17 Tja,vi får väl se hur länge Gotlandsbolaget anser att det är"roligt"att köra dit,men denna linjehar ju blivit lite"inarbetad"sedan förra året...Jag var med på invigningsturen när dom körde till Grankullavik på Öland med Gotlandia(2005?)och det var ett himla hallaballoo vid ankomsten till Grankullavik men den linjen höll ju inte så länge.../UlfDet berodde ju till stor del på brister i angöringen i Grankullavik som omöjliggjorde trafik vid sämre väderlek...Returen från Västervik hyste 432 passagerare däribland undertecknad :-)...och det var säkert GB medvetna om,men dom fick ju bra inkomster och PR.../Ulf??Medvetna om vad??
Citat från: Lars Ödlund skrivet 08 juli 2017, 22:16:56 Citat från: Ulf Berlin skrivet 08 juli 2017, 13:38:44 Citat från: Lars Ödlund skrivet 28 juni 2017, 18:44:02 Citat från: Ulf Berlin skrivet 28 juni 2017, 12:04:17 Tja,vi får väl se hur länge Gotlandsbolaget anser att det är"roligt"att köra dit,men denna linjehar ju blivit lite"inarbetad"sedan förra året...Jag var med på invigningsturen när dom körde till Grankullavik på Öland med Gotlandia(2005?)och det var ett himla hallaballoo vid ankomsten till Grankullavik men den linjen höll ju inte så länge.../UlfDet berodde ju till stor del på brister i angöringen i Grankullavik som omöjliggjorde trafik vid sämre väderlek...Returen från Västervik hyste 432 passagerare däribland undertecknad :-)...och det var säkert GB medvetna om,men dom fick ju bra inkomster och PR.../Ulf??Medvetna om vad??Att det som du skriver"brister i angöringen vid Grankullavik vid sämre väderlek"och det kunde GB använda som anledning att ställa in trafiken,men de fick ju trots allt användning(och inkomster)för Gotlandia under den periodensamt bra PR för dom själva under tiden och dessutom inte behöva stå för investeringarna i Grankullaviks hamn själva.../Ulf