SV: Helsingfors med Princess Anastasia och Gabriella.
« Svar #15 skrivet: 09 juni 2017, 10:49:51 »
Beträffande den elaka styvsystern. Var ligger egentligen den nya kafeterian?

Syftar du på Gabriellas nya Café? Det ligger bakom Informationen mot trappan på däck 7, där ligger även bollhavet.https://www.vikingline.se/globalassets/documents/ships_and_on_board/ship_info/gabriella_sv-en-fi.pdf

//R
« Senast ändrad: 09 juni 2017, 10:58:59 av Robert Brink »
« Svar #16 skrivet: 09 juni 2017, 11:29:04 »
Jag har tidigare retat mig på att Gabriella känts trång ombord, förmodligen för att hon saknat den stora cafeterian i fören som Amorella har.
Vet inte om du upplevt samma sak, men har renoveringarna ändrat på den upplevelsen? De publika ytorna har väl inte blivit större, endast uppgraderade.
« Svar #17 skrivet: 09 juni 2017, 11:43:27 »
Jag upplevde henne som lite trång även nu efter ombyggnaden. Det finns egentligen inte så mycket sittplatser som inte är restaurang längre. Framför allt transportresenärerna kan drabbas av detta. Och den stora Cafeterian på Amorella och Isabelle sväljer en del folk helt klart vilket gör att det inte känns lika trångt vissa tider ombord.
Det är fint med dom nya restaurangerna i arkaden, men nu kan man bara sitta där medans man äter, sen får man lämna plats och förflytta sig...

//R
« Svar #18 skrivet: 09 juni 2017, 20:59:17 »
Trevligt reportage Robert! Jag har åkt St Peter Line 5 gånger och aldrig sett ett liveband ombord. Däremot tycker jag att deras dansshower från balettakademin i St. Petersburg brukar vara riktigt bra. 
« Svar #19 skrivet: 10 juni 2017, 07:07:58 »
Trevligt reportage Robert! Jag har åkt St Peter Line 5 gånger och aldrig sett ett liveband ombord. Däremot tycker jag att deras dansshower från balettakademin i St. Petersburg brukar vara riktigt bra.

Tack Kim!
Dom är säkert väldigt bra på dans, jag har bara lite svårt för dessa shower ombord. Dom tillför inte mig så mycket, men som tur är tycker vi alla olika. Men kan tänka mig att dom kan sin sak, har tyvärr sett några riktigt dåliga shower på Silja Symphony när dom inte har specialshowerna. :(
Dock som jag skrev, tyckte det var kul med ungdomarna från dansskolan i Helsingfors på Gabriella, man hade även en trollkarl från USA som uppträdde. Där blev det dock lite konstig stämning då han började precis när dansen kommit igång bra. Så blev det liksom ett litet avbrott som störde lite.
Sommaren är ofta lugnare partymässigt på båtarna, då det är mycket enkelresor, asiatiska grupper och barnfamiljer. Det är om det råkar komma ombord någon eller några gruppresor med yngre som det kan bli lite fart.

//R