Var hittar jag Donkeyman i fortsättningen?
« skrivet: 03 mars 2019, 15:23:51 »
Jag vill även framgent kunna läsa Donkeymans rapporter från sitt fönster och även reflektioner om det som sker i branschen. Kommer du att ha t ex en egen blogg?

Tråkigt att Landgången stänger sin verksamhet. Det är synd, i t ex Facebook försvinner ämnen och kommentarer fortare än man hinner läsa, och framförallt lyckas jag sällan komma tillbaka till en gammal tråd. Kanske beror det på min okunnighet, men ändå irriterande.
SV: Var hittar jag Donkeyman i fortsättningen?
« Svar #1 skrivet: 03 mars 2019, 15:54:44 »
Jag har haft egen blogg i si så där 10 år men har slutat skriva därför att jag inte orkade mer. Vill du läsa skall du söka upp "Nordens Paris". Där finns många läsvärda stycken, tycker jag själv.

Men nu har jag samlat krafter igen och startar upp två projekt framöver.

- Det första blir att följa ångfartyget "Blidösund" en hel säsong (1954) med utgångspunkt i maskindagboken som jag har i min ägo. Jag har kört detta en gång tidigare men återkommer nu med en betydligt mer genomarbetad ting. Där jag inte bara koncentrerar mig på själva båten utan också dag för dag berättar om vad som skedde den dagen detta år. Start blir si så där 25. Mars.

- Sedan skall jag starta upp en blogg framåt sommaren som skall bli lite mer långsiktig. Där skall jag skriva stycken om vad som har skett under min levnad, hur samhället har förändrats, berättelser om hur det var förr, sjöfarten jag varit med om och så vidare. Men också dagliga reflektioner och sådant. Mitt problem är att jag skulle vilja ha hjälp med att lägga upp systemet så det blir lite "flongare" än det jag har haft tidigare. Men eftersom jag inte har några 10-15 åringar i närmiljön måste jag köpa den tjänsten och då kostar det "kronager".

Men häng med på det första projektet med "Blidösund". Det kommer i gång om några veckor. Jag har samlat material och jag skall annonsera starten både på Landgången och i Skärgårdsbåtar samt på ett par ställen till.
SV: Var hittar jag Donkeyman i fortsättningen?
« Svar #2 skrivet: 04 mars 2019, 00:15:37 »
Tack Donkeyman, du ar helt klart en av de skribenter har pa Landgangen som man kommer att sakna. Men nu med dina nya projekt finns det ju kanske en framtid iallafall.
Synd bara att Landgangen forsvinner ner i djupet. Ett sadant har forum fyller manga funktioner men kanske ar vi trotts allt enbart ett fatal nordar kvar som gillar sjofart.