*

Penny

• 194
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
Kommande
Silja Symphony
Dagskryssning med Silja Line
Independence Of The Seas
SV: Tallink Silja gör nedskärningar i Finland
« Svar #1 skrivet: 19 februari 2019, 18:36:04 »
en naturlig följd av dagens teknik tyvärr.
Jag har inte bokat annat än via nätet de senaste åren.
Började med det sen dom flyttade call centret så att man kunde hamna i tallinn hos någon som knapp kunde svenska. annat var det när man hamnade i kalix tror jag det var. /TT
Gjorda 2019
Galaxy till åbo
Baltic princess åbo till stockholm
Kommande 2019:
Romantika till riga
Explorer of the seas I medelhavet
« Svar #2 skrivet: 20 februari 2019, 12:33:44 »
Minns 80-talet när Silja Line hade sin bokning över disk i hörnet Birger Jarlsgatan och Kungsgatan. Viking Line hade också sin bokning vid Stureplan på andra sidan gatan vid Sturegatan.

När man var liten var det spännande att besöka dessa kontor och titta på fartygsmodellerna i fönstret. 8)

*
« Svar #3 skrivet: 20 februari 2019, 12:44:25 »
Minns 80-talet när Silja Line hade sin bokning över disk i hörnet Birger Jarlsgatan och Kungsgatan. Viking Line hade också sin bokning vid Stureplan på andra sidan gatan vid
« Svar #4 skrivet: 20 februari 2019, 14:25:43 »
Minns 80-talet när Silja Line hade sin bokning över disk i hörnet Birger Jarlsgatan och Kungsgatan. Viking Line hade också sin bokning vid Stureplan på andra sidan gatan vid Sturegatan.

När man var liten var det spännande att besöka dessa kontor och titta på fartygsmodellerna i fönstret. 8)

Samma för mig i Västerås när föräldrarna skulle boka resorna hos Viking Line på Smedjegatan. Var alltid så fascinerad av de två modellerna på Mariella och Isabella.
Livet är för kort för att inte kryssa.
« Svar #5 skrivet: 20 februari 2019, 16:07:21 »
Håller med Markmeister och Tjärven. Det blev många resor in till stan för mig för att hämta broschyrer och riktigt roligt var det när Silja ibland hade kryssningsprogram i sin butik som man kunde ta:)
*

Penny

• 194
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 20 februari 2019, 19:10:36 »
Jag tycker att det är trevligare att läsa om kryssningar i katalogform än digitalt, liksom tidningar. Saknar lite tiden då dessa var tjocka med många sidor.
Kommande
Silja Symphony
Dagskryssning med Silja Line
Independence Of The Seas
« Svar #7 skrivet: 20 februari 2019, 19:16:07 »
Håller med dig Penny