Kryssningsfartyg i Stockholm 2019
« skrivet: 10 februari 2019, 11:22:22 »
Listan på anlöp har legat uppe ett tag på Stockholms Hamnar, men det har inte varit så mycket ljud här på Landgången.  ;)
Några ändringar som jag hittat är följande:

CELEBRITY REFLECTION kommer till Stockholm för första gången i år, ersätter väl ECLIPSE.
AIDAPrima kommer även hon första gången till Stockholm, och det är även första gången för den fartygsklassen.
MSC minskar utbudet och kommer med MSC POESIA.
NCL med GETAWAY kör endast till Nynäshamn planerat.
RCL med EXPLORER OF THE SEAS till Stockholm. Är andra gången denna fartygsklass besöker Stockholm.
M/S Vasco Da Gama som är HAL:s gamla STATENDAM byggd 1993 kommer på besök.

Kul att flera av dom äldre kryssningsfartygen återkommer även i år som tex ASTOR, SAGA SAPPHIRE, MAGELLAN, ALBATROS mfl.

//R

*
SV: Kryssningsfartyg i Stockholm 2019
« Svar #1 skrivet: 10 februari 2019, 11:53:06 »
Tror SH har haft dataproblem med listan. Det är först nu man inte behöver gå in på speciell månad för att se samtliga fartyg under året.
« Svar #2 skrivet: 10 februari 2019, 12:29:57 »
I min telefon har den fungerat ett tag, dock endast fram till Juli, nu till Augusti.
Problemet är ju att det här forumet håller på att dö ännu mera, verkar vara FB som gäller där det finns en grupp som heter Landgången. FB har fördelar med att man kan visa bilder enklare, men också många nackdelar som man slipper på ett forum.

//R
*
« Svar #3 skrivet: 10 februari 2019, 14:01:41 »
Ja, det är trist men så är det. Kanske borde de som sköter forumet kontakta resebyråer som kränger kryssningar för att via dem få någon sorts gratiskoppling till forumet. För det är ju ändå runt 100.000 svenskar som gör internationella kryssningar och har mycket att berätta.
*
« Svar #4 skrivet: 11 februari 2019, 14:07:59 »
AEGEAN ODYSSEY, byggd 1973, är ny här åtminstone under det namnet. Har för mig hon besökt Stockholm under namnet Dolphin. Ett kul litet fartyg tillhörande Voyages to Antiquity, som ofta gör lite udda kryssningar. Sedan återfinns även nybygget från HAL: NIEUW STATENDAM. AIDAPRIMA har väl heller aldrig varit här.