*
MS Thjelvar
« skrivet: 26 januari 2019, 11:49:33 »
Då är Thjelvar ute till sjöss, det borde väl vara en provtur. Allt enligt marinetraffic
*
SV: MS Thjelvar
« Svar #1 skrivet: 26 januari 2019, 22:22:20 »
Frågan är om Thjelvar hinner bli driftsklar till sommarens trafik 2019. Chansen finns..
*
SV: MS Thjelvar
« Svar #2 skrivet: 27 januari 2019, 10:32:28 »
Men hon är inte inplanerad för Destination Gotlands trafik
Här löns int förklarar för den som int begriper
*
SV: MS Thjelvar
« Svar #3 skrivet: 27 januari 2019, 13:15:51 »
Avtalet med staten föreskriver väl max tre fartyg av den storleken.
SV: MS Thjelvar
« Svar #4 skrivet: 27 januari 2019, 13:59:36 »
Hur vet folk att hon inte är planerad att trafikera gotlandstrafiken?

Skulle gissa på att thjelvar går in där och nån av visby/gotland försvinner.

Lär junknappast hinna hem till sommartrafiken då planerad leverans va halvårskiftet...
SV: MS Thjelvar
« Svar #5 skrivet: 27 januari 2019, 15:06:54 »
Skulle vara intressant om fler fartyg i drift användes till utökad trafik!

Hur är det med Grankullavik på Öland? Mitt sjökort antyder något om muddrat från 4,7 till 6m!

Nynäshamn - Grankullavik - Oskarshamn?
*
SV: MS Thjelvar
« Svar #6 skrivet: 27 januari 2019, 18:40:55 »
Destination Gotland vill nog använda LNG i möjligaste mån och då lär Thjelvar ersätta någon av SF1500. Två SF1650 och enSF1500 låter troligt i framtiden Det blir intressant att se var den SF1500 som blir över tar vägen om det här scenariot gäller. Kan Stena Line vara intresserade?
SV: MS Thjelvar
« Svar #7 skrivet: 28 januari 2019, 01:00:45 »
Eller kanske Vking Line kan vara intresserade av att sätta in en skuta till mellan Helsingfors och Tallinn? /TT
Gjorda 2019
Galaxy till åbo
Baltic princess åbo till stockholm
Kommande 2019:
Romantika till riga
Explorer of the seas I medelhavet
*
SV: MS Thjelvar
« Svar #8 skrivet: 28 januari 2019, 19:42:10 »
Nu ligger hon på redden och får bränsle av en tanker med det smidiga namnet Zhonguanrangong8"