*

Penny

• 167
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
SV: En kryssning med Amorella
« Svar #1 skrivet: 12 december 2018, 19:20:36 »
För att se samma hytt på M/S Isabelle, klicka på länken till min sida på Bilddagboken. Den resan gjordes 2013 till Riga.

http://dayviews.com/Fartygsbilder/2013/6
Kommande
Silja Symphony
Independence Of The Seas
« Svar #2 skrivet: 13 december 2018, 08:36:21 »
Amorella är en trevlig färja helt klart. När vi gick av Serenade igår, så hade Tullen och Polisen stor kontroll med hundar och mycket personal.

//R
« Svar #3 skrivet: 13 december 2018, 16:27:04 »
Jag och sambon gjorde en kryssning med Amorella en lördagskväll i november.Vi som reser mycket och kan kanske ibland vara lite kräsna,men vi var väldigt nöjda med kryssningen,trevlig personal och bra mat.Underhållningen var också bra med partyband.Kan bara instämma med liknande erfarenhet ifrån Birka.
« Svar #4 skrivet: 13 december 2018, 17:01:12 »
Åkte med Amorella för något år sedan, då spelade ett riktigt stort partyband med upp mot 10 musiker. Riktigt bra standard för att vara på en "Ålandsbåt". :)

//R
*

Penny

• 167
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 13 december 2018, 18:59:45 »
När är det hon tas ur trafik?
Kommande
Silja Symphony
Independence Of The Seas
« Svar #6 skrivet: 15 december 2018, 10:07:58 »
Ja Amorella är en trevlig båt. Trevlig personal och man kommer att sakna henne sen
« Svar #7 skrivet: 16 december 2018, 13:36:23 »
Trevligt med ett reportage från Amorella, hon kommer att saknas. Som det ser ut nu ska nybygget komma i trafik slutet 2020/ början av 2021.
*

Penny

• 167
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 20 december 2018, 08:05:56 »
Trevligt med ett reportage från Amorella, hon kommer att saknas. Som det ser ut nu ska nybygget komma i trafik slutet 2020/ början av 2021.

Tack så mycket för uppskattningen  :) Ok, tack. Tyckte det kändes lite oklart. Då vet jag på ett ungefär hur jag ska planera mina sista resor med henne framöver  :)
Kommande
Silja Symphony
Independence Of The Seas
« Svar #9 skrivet: 21 december 2018, 10:18:26 »
Tack för reportaget!  :)

Du lyckades knipa en av de åtråvärda LYX-A hytterna ser jag! Riktigt trevliga - lagom storlek och fantastisk utsikt. Vad jag skulle ha önskat är att badrummet är lite större o lyxigare - känns inte som någon skillnad jfrt med en "vanlig" hytt.

Vad jag framför allt uppskattar med Amorella är den förliga cafeterian där man kan sitta i lugn och ro med en kopp kaffe och verkligen njuta av skärgården på ett sätt som inte är möjligt på många andra fartyg. Får man fråga vad ni åt för mat ombord? Hur var det med discot i aktern? Används den lokalen till det eller är det en vanlig cafeteria numera?

Får verkligen hoppas att Amorella stannar hos VL på något sätt i framtiden - finska viken borde vara ett alternativ som parhäst till XPRS
*

Penny

• 167
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 21 december 2018, 18:35:27 »
Tack själv Trossen för uppskattningen  :)

På utresan åt vi mat i cafeterian, där man plockar maten och väger den. På hemvägen åt vi i Ellas. Förrättsbord till oss båda, dessertbord till mig. Förrättsbordet suveränt bra, efterrätsbordet helt okej. Orkade inte äta så mycket, men de hade en hjortronpaj som jag inte kunde motstå. Till huvudrätt för min del blev det pepparbiff med pommes, pepparsås och rödvinssås. Killen åt oxfilé. Frukosten i Good Garden, mycket bra!
Angående discot så var vi aldrig upp dit och tittade.

Denna hyttkategori ska vi försöka boka samtliga resor framöver, riktigt fin. Däremot, precis som du säger, så är det fortfarande 88 tals stil på den. Rosa inredning, litet och tyvärr luktade det lite avlopp.
Kommande
Silja Symphony
Independence Of The Seas
« Svar #11 skrivet: 24 december 2018, 11:10:05 »
Vi åkte sista november, var hur bra som helst  :)

I mina ögon så är hon bästa båten på Östersjön!

Man är nästan stammis på henne, blir alltid igenkänd när jag åker :)
*

Penny

• 167
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 27 december 2018, 20:28:20 »
Ja, det gäller att passa på att åka nu innan hon tas ur trafik. Håller med, en riktig pärla att åka med  :)
Kommande
Silja Symphony
Independence Of The Seas
*
« Svar #13 skrivet: 30 december 2018, 10:29:15 »

I mina ögon så är hon bästa båten på Östersjön!

Man är nästan stammis på henne, blir alltid igenkänd när jag åker :)
Isabelle har + Skybar
« Svar #14 skrivet: 30 december 2018, 16:04:48 »
Isabelle har + Skybar
En ganska onödig och ful påbyggnad i mina ögon! Amorella har istället bättre utrymmen ute på däck och är betydligt snyggare utan skybar eller sponsoner runt aktern. Önskar att Amorella kunde ta upp den snabbare rutten till Finland från Kapellskär istället för att säljas eller hamna i Finska viken.

Tycker det är oansvarigt av ett ansvarstagande rederi att fortsätta köra 23h kryssningar genom Furusundsleden med nya enorma färjor under isvintrar eller vid mycket högvatten då stränderna kan ta mycket stryk. Bättre då att dra ned på tempot använda Kapellskär mer, cirkulera fartygen och erbjuda mer tid i land för att värna om stränderna.