*

Penny

• 192
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
SV: Symphony of the Seas transatlantisk
« Svar #15 skrivet: 16 november 2018, 20:16:57 »
Jag tänker inte på insynen, den är jag medveten om. Tänker på hytternas/balkongernas storlek i jämförelse samt prisskillnaden.
Kommande
Silja Symphony
Independence Of The Seas
« Svar #16 skrivet: 17 november 2018, 22:14:36 »
Nu är jag säkert bitter. Men att sätta sig på en atlantkryss (eller vilken kryss som helst) i en hytt ut mot promenad...kom igen...vad ska man ut på sjön då att göra? Räcker inte gallerian på närmaste större stad då?  ;)
YNWA!
*

Penny

• 192
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 18 november 2018, 10:06:02 »
Nu är jag säkert bitter. Men att sätta sig på en atlantkryss (eller vilken kryss som helst) i en hytt ut mot promenad...kom igen...vad ska man ut på sjön då att göra? Räcker inte gallerian på närmaste större stad då?  ;)

Men snälla. Jag pratar inte om en atlantkryssning, utan om två olika hyttkategorier. Skillnader och priser på en balkonghytt mot promenaden eller mot havet. Jag har inte pratat någonting om vart jag kryssar när jag eventuellt åker i en sådan. Alla tycker vi olika om fartyg, rederier, hytter osv. Vill man uppleva fartyget mer än destinationen så är det inte helt fel med en unik hytt som finns endast på denna fartygsklass. Jag sätter punkt i frågan här. Har någon svar på den egentliga frågan tas det tacksamt emot.
Kommande
Silja Symphony
Independence Of The Seas
« Svar #18 skrivet: 18 november 2018, 19:37:31 »
Citera
Personligen har jag gjort atlantresor i insides hytter utsides hytter och till och med junior svit. Måste säga att mig spelar det ingen roll vilken hytt kategori jag har bara jag kommer ut på böljan den blå. Jag spenderar ändå inte mycket tid i hytten annat än sovandes /TT
Gjorda 2019
Galaxy till åbo
Baltic princess åbo till stockholm
Kommande 2019:
Romantika till riga
Explorer of the seas I medelhavet
*
« Svar #19 skrivet: 19 november 2018, 13:48:19 »
En lösning på problemet (om det nu är något) är möjligen att bara kryssa med fartyg som endast har hytter med balkong. :)

Någon jag fn gör ombord på en längre kryssning med Seabourn Ovation. Rederiets senast skapelse. I morgon går vi igenom Suez på sydgående.
« Svar #20 skrivet: 19 november 2018, 17:24:17 »
En sak är säker - på alla mina resor med Hurtigruten och diverse Färjor så tar jag billigaste hyttkategori invändigt utan fönster. Helt enkelt därför att jag har inte något som helst behov av att se havet från hytten. Hytten är till för att sova eller koppla av i. Inte heller behöver jag havsutsikt från baren, restaurangen, shoppen eller något annat kommersiellt utrymme ombord.

Däremot går jag vid varje resa flerfaldiga gånger ut på däck och ser på havet och nostalgerar över alla mina år till sjöss. Om väder och vind tillåter och där finns en uteservering så kan jag gärna sitta och mimra tillsammans med en halvliter eller en god drink. Men havet är lika vackert på ett tomt däck i nattmörker och duggregn.
*

Penny

• 192
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 19 november 2018, 18:48:45 »
En lösning på problemet (om det nu är något) är möjligen att bara kryssa med fartyg som endast har hytter med balkong. :)
Någon jag fn gör ombord på en längre kryssning med Seabourn Ovation. Rederiets senast skapelse. I morgon går vi igenom Suez på sydgående.

Ja men mycket dyrare....

Celebrity eller Royal för mig i utsideshytt eller balkonghytt.
Kommande
Silja Symphony
Independence Of The Seas