SV: Tórshavn: Havnaútbyggingin verður dýrari enn ætlað
« Svar #15 skrivet: 07 november 2018, 12:09:11 »
Men nu skriver du ju utmärkt svenska, tidigare skrev du ju enkom på svenska. Mest för att underlätta för alla andra, det handlar inte om att vara svensklärare. Självklart är det ju i slutänden upp till dig själv.
Fredrik Ahlman
« Svar #16 skrivet: 07 november 2018, 13:27:19 »
Men nu skriver du ju utmärkt svenska, tidigare skrev du ju enkom på svenska. Mest för att underlätta för alla andra, det handlar inte om att vara svensklärare. Självklart är det ju i slutänden upp till dig själv.
Nej, det handlar inte om att vara svensklärare, men det är en del i detta forum som älskar att påpeka att jag inte följer modern rättskrivning, och i en tråd eskalerade det till att det blev trådens huvuddebatt - det var då jag gick över till att huvudsakligen skriva på norsk riksmål. Men vi kan ju testa om de klarar att hålla sig i fortsättningen.
Planlagte fergereiser:
CROWN SEAWAYS København - Oslo & COLOR MAGIC Oslo - Kiel - Oslo februar 2019
Planlagte Hurtigrutereiser:
ROALD AMUNDSEN Lisboa-Hamburg mai 2019
LOFOTEN Bodø-Tromsø, SPITSBERGEN Tromsø-Murmansk-Frans Josefs Land-Murmansk-Tromsø & TROLLFJORD Tromsø-Trondheim sept. 2019
« Svar #17 skrivet: 07 november 2018, 16:41:51 »
Nej, det handlar inte om att vara svensklärare, men det är en del i detta forum som älskar att påpeka att jag inte följer modern rättskrivning, och i en tråd eskalerade det till att det blev trådens huvuddebatt - det var då jag gick över till att huvudsakligen skriva på norsk riksmål. Men vi kan ju testa om de klarar att hålla sig i fortsättningen.
Är det riktigt sant? Har för mig, att det rörde sig om en stavning, som togs bort för drygt 100 år sedan och det var väl inte någon större debatt utan närmare ett påpekande.
En del medlemmar på Landgången blev kanske sura då de i klump bl.a. kallades för "löst folk". Fast å andra sidan borde det väl vara överspelat och glömt vid det här laget.
« Svar #18 skrivet: 12 november 2018, 14:42:00 »

Är rätt viktigt att forumet handlar om sjöfart och inte blir ett forum för nordiska språk.

Men att gratulera AIK till seger i Allsvenskan är däremot helt OK? ???
Planlagte fergereiser:
CROWN SEAWAYS København - Oslo & COLOR MAGIC Oslo - Kiel - Oslo februar 2019
Planlagte Hurtigrutereiser:
ROALD AMUNDSEN Lisboa-Hamburg mai 2019
LOFOTEN Bodø-Tromsø, SPITSBERGEN Tromsø-Murmansk-Frans Josefs Land-Murmansk-Tromsø & TROLLFJORD Tromsø-Trondheim sept. 2019
« Svar #19 skrivet: 13 november 2018, 23:48:16 »

Är rätt viktigt att forumet handlar om sjöfart och inte blir ett forum för nordiska språk.

Men att gratulera AIK till seger i Allsvenskan är däremot helt OK? ???

1-0 till dej Risberg. Jag reagerade pa det ocksa. Detta ar som sagts ett sjofartsforum.