SV: Celebrity Edge levererad
« Svar #30 skrivet: 24 december 2018, 05:47:11 »
Efter att ha kollat igenom massor med bilder så är jag lite kluven till vad jag tycker om EDGE. Inredningen generellt är väldigt snygg men det finns däremot lite andra brister enligt mig.

Bubbelpooler: Finns bara två som är utomhus, och dom båda är inte på samma plan som poolen.

Ingen Skybar: Celebrity har haft tradition av att ha en fantastisk Sky Bar i fören på sina tidigare fartyg, den är nu borta helt. Kanske inte så saknad på varma breddgrader men i kyligare klimat var den väldigt populär.

Barer: Finns väldigt få barer ombord, egentligen är det bara Poolbar, Sunset Bar och Martini Bar, sen finns Eden men där är det ofta shower och andra uppträdanden. Tydligen ganska mycket kritik mot att det är artister som går omkring i Eden och många upplever detta som störande framför allt om man sitter och äter.
Sunset Bar i aktern högst upp, ser dessutom ut att sakna skydd mot solen vilket kan vara skönt ibland dagtid.

Nya Roof Top området utomhus akter om skorstenen, ser rätt trevligt ut när man tittar, men bänkarna är tydligen inte särskilt bekväma och det finns inte någon bar utan bara en restaurang med överpriser.

Annars gillar jag det nya konceptet med mindre restauranger istället för en huvudrestaurang precis som på NCL. Maten får väldigt bra kritik av det jag läst, Oceanview Café som är bufferestaurangen har blivit ännu bättre jämfört med Solsticeklassen som redan var bra.
Trevligt också med ett riktigt Steak House istället för Tuscan Grille som hade mer Medelhavsinriktning.

Eftersom EDGE är ett nytt koncept, kommer man säkert ändra lite på senare systrar när man märker vad som fungerar bra och även mindre bra.

Massor med bilder hittar ni här:

https://loupana.smugmug.com/Cruise-Vacations/Celebrity-Edge-December-2018/Celebrity-Edge-Cruise/

//R