*
SV: Viking Line uppgraderar spa-verksamheten på Viking Grace
« Svar #1 skrivet: 14 september 2018, 17:51:16 »
“Viking Line is the only cruise line providing spa services on the Baltic Sea,” said Saara Lamont, the company’s spa operations manager.

Va...?!  :o
« Svar #2 skrivet: 15 september 2018, 00:12:33 »
Äntligen out of that Kerstin florian som haft betydande monopol. På cinderella sista decenniet. Det finns så mycket mer att erbjuda än van Florian mäktar med internationellt.
*
« Svar #3 skrivet: 15 september 2018, 02:24:10 »
“Viking Line is the only cruise line providing spa services on the Baltic Sea,” said Saara Lamont, the company’s spa operations manager.

Vad jag vet har "on the Baltic Sea" Color Line (Color Fantasy och Color Magic), Stena Line (Stena Vision och Stena Spirit) och Silja Line (Silja Serenade och Silja Symphony) spa ombord. Hur det är på Birka vet jag inte.
« Svar #4 skrivet: 15 september 2018, 07:26:43 »

Vad jag vet har "on the Baltic Sea" Color Line (Color Fantasy och Color Magic), Stena Line (Stena Vision och Stena Spirit) och Silja Line (Silja Serenade och Silja Symphony) spa ombord. Hur det är på Birka vet jag inte.

Silja serenade och silja symphony har inte spa ombord längre
« Svar #5 skrivet: 15 september 2018, 09:39:15 »
Men Birka har ju en storspaavdelning på däck 10?!
« Svar #6 skrivet: 15 september 2018, 14:00:27 »
Spa med behandlingar har man både på Viking och Birka. Birkas utbud upplevde vi som mer omfattande. Siljas badavdelning har inga behandlingar kvar, däremot har man det på Tallink färjor och Stena Saga.