SV: Synpunkter landgången 5.0
« Svar #45 skrivet: 15 maj 2017, 10:10:07 »
En fråga, förresten, eftersom det ser bra ut på din datorskärm (och alla andras eftersom ingen annan klagar)

Vad gör jag för fel? Kan jag rätta till något?

Alla andra sajter ser bra ut och jag har testat Firefox, Chrome och Edge. Alla visar samma resultat.
FEA hur ser den nuvarande vinjettbilden ut på dina enheter? Jag uppdaterade bilden på ftp igår, men det tar ett tag innan det uppdateras i hela systemet. :)
*
« Svar #46 skrivet: 15 maj 2017, 11:55:42 »
En fråga, förresten, eftersom det ser bra ut på din datorskärm (och alla andras eftersom ingen annan klagar)

Vad gör jag för fel? Kan jag rätta till något?

Alla andra sajter ser bra ut och jag har testat Firefox, Chrome och Edge. Alla visar samma resultat.
FEA hur ser den nuvarande vinjettbilden ut på dina enheter? Jag uppdaterade bilden på ftp igår, men det tar ett tag innan det uppdateras i hela systemet. :)

I mobilen syns inte längre hela bilden, utan den är avkapad (Android)

I datorn (PC, Win 10, Firefox) är det ingen skillnad mot sist. Det ser ut som min senaste skärmbild. Jag ser alltså ca en tredjedel av bilden på höjden.
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #47 skrivet: 15 maj 2017, 16:44:21 »
Jag tycker listan över nyliga inlägg känns rörigare/otydligare än i förra versionen.

Och så funkar fortfarande inte förhandsgranskningsknappen för mig (kör Chrome i Samsung Galaxy Tab surfplatta -om det nu har betydelse - men det funkade förr...)

Kunde man få 'Nyliga inlägg' som huvudalternativ istället för 'Användare online' på förstasidan? Gäller oavsett om man är inloggad eller inte.

Kul att forumet är tillbaka. Har saknat det.
*

Mattsana

« Svar #48 skrivet: 15 maj 2017, 16:44:30 »
Min är markerad för alltid. Så klickar jag på hörnet där uppe vid "avataren" och sedan kommer det upp en dialog där man ser sina inloguppgifter och sedan bara "logga in".
*

Mattsana

« Svar #49 skrivet: 15 maj 2017, 16:45:39 »

« Svar #50 skrivet: 15 maj 2017, 16:53:03 »
Hmm konstigt, prova att logga in via knappen på den grå ramen och kryssa i "Förbli inloggad för alltid". Hoppas att det fungerar bättre. :)
*

Mattsana

« Svar #51 skrivet: 15 maj 2017, 16:58:24 »
Försökte det nu. Men den bockar av sig så jag måste logga in igen. Dåligt Google Chrome support? Vilken webbläsare använder ni andra?
*
« Svar #52 skrivet: 15 maj 2017, 17:07:01 »
Försökte det nu. Men den bockar av sig så jag måste logga in igen. Dåligt Google Chrome support? Vilken webbläsare använder ni andra?

Det fungerar inte för mig heller. Jag kör för det mesta Firefox (det fungerade med gamla LG)

I mobilen (Android) fungerar det dock.

Ge oss gamla LG tillbaka :)

(varför var det tvunget att byta förresten?)
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*

Mattsana

« Svar #53 skrivet: 15 maj 2017, 17:16:51 »
Antar att materialen som användes för designen till förra modellen är väck också så man fått börja om på ny kul. Det är snyggt o så. Men denna nya är ju nyligen sjösatt så snart när hon blir varm i skrovet så blir det nog bättre med tiden. (I hope :D)
*
« Svar #54 skrivet: 15 maj 2017, 17:25:11 »
Om det kan vara intressant för felsökning m.m. så ser jag just nu en och samma bild i karusellen, även om jag väljer bild 'manuellt'. Silja Symphony bara rullar runt hela tiden...
« Svar #55 skrivet: 15 maj 2017, 17:26:54 »
För mig fungerar det både i Chrome och Edge.
« Svar #56 skrivet: 15 maj 2017, 17:33:02 »
Om det kan vara intressant för felsökning m.m. så ser jag just nu en och samma bild i karusellen, även om jag väljer bild 'manuellt'. Silja Symphony bara rullar runt hela tiden...
Ja det är bara en bild inlagd just nu. Jag tänkte få ordning på storleken. Jag blev så glad när det såg så här bra ut på Edge, sedan gick jag in på Chrome och det såg helt annorlunda ut. ;)

« Svar #57 skrivet: 15 maj 2017, 17:37:59 »

Ge oss gamla LG tillbaka :)

(varför var det tvunget att byta förresten?)
Du har ju fått större bilder nu. ;) Vi kommer fixa de problem som vi har nu, ger oss bara lite tid. :)
*
« Svar #58 skrivet: 15 maj 2017, 17:39:34 »
Ja det är bara en bild inlagd just nu. Jag tänkte få ordning på storleken. Jag blev så glad när det såg så här bra ut på Edge, sedan gick jag in på Chrome och det såg helt annorlunda ut. ;)

Vad har du för Edge egentligen? ;) I min ser det bra ut om jag smalnar av webbläsarfönstret tills det inte ser klokt ut på min skärm.

För mig ser det lika illa ut i Chrome, Edge och Firefox.
*
« Svar #59 skrivet: 15 maj 2017, 17:40:58 »
Du har ju fått större bilder nu. ;) Vi kommer fixa de problem som vi har nu, ger oss bara lite tid. :)

Ja det har jag tackat för och är glad för :D

Det är ingen panik för min del (även om det kan låta så) jag vill bara att alla fina bilder syns (helt och hållet ;) )