Hur är sviten på Birka nu förtiden?
« skrivet: 11 augusti 2018, 11:26:00 »
Någon som har rest med Birka Stockholm i Svit den senaste tiden? Hur är Sviterna nu förtiden och servicen, håller den bra klass fortfarande?
SV: Hur är sviten på Birka nu förtiden?
« Svar #1 skrivet: 13 augusti 2018, 19:10:59 »
Någon som har rest med Birka Stockholm i Svit den senaste tiden? Hur är Sviterna nu förtiden och servicen, håller den bra klass fortfarande?

Angående servicen tycker jag tiderna är konstiga nu för tiden så jag knappt vill åka med henne. Enligt nytt Schema ska hon komma in redan klockan 14:00 men när vi åkte senaste måste befälhavaren varit väldigt stressad då vi la till vid kaj redan 13:30 för att dom skulle till Tyskland på kvällen.

Men inget av detta verkade ha nått ut till den övriga besättningen då Taxfree fortfarande va öppen när passagerare hade börjat gå av kompisen stod fortfarande i kö på taxfree.

Värdarna fick verkligen stressa igenom musikfrågesporten på soldäck när dom märkte hur nära land vi va han knappt dela ut pris till vinnaren.
« Senast ändrad: 13 augusti 2018, 19:12:35 av Mr Cool »
« Svar #2 skrivet: 24 augusti 2018, 00:26:18 »
Birka har nog dessvärre haft sina glansdagar. Till och med en tur med galaxy är bättre än Birka. Inte ens maten håller klass längre.
*
« Svar #3 skrivet: 02 september 2018, 21:21:48 »
Vet inte hur sviten är, men håller med om att den nya tidtabellen är dålig.
Fartyg jag åkt med iår:
- Stena Flavia
- Scottish Viking
- Rosella
- Viking Grace
- Amorella
- Baltic Queen
- Silja Europa
- Megastar
- Mariella
- Finlandia
- Stena Spirit
- Stena Vision
- Pearl Seaways
- Stena Saga
- Galaxy
- Gotland
- Visby
- Eckerö
*

Penny

• 117
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 03 september 2018, 18:09:16 »
Jag åkte nyligen med Birka och tycker att den nya tidtabellen är bra. Ingen underhållning på hemvägen, skönt att vara tillbaka i tid istället. I övrigt så upplevde jag henne som lite sunkig. Extremt dåligt städat ombord, framförallt i hytten. Ingen vidare underhållning på lördagskvällen. Skaldjursbuffen var bra men med ett minus för den frysta hummern.
Kommande
Amorella

Mina resor 2018
Silja Symphony (Nyår 17/18)
S/S Blidösund
Rhapsody Of The Seas: 7 nätter i Medelhavet
M/S Birka (Skaldjurskryssning)
S/S Storskär *2