Stadig utskifting av offiserer på Stenas tyske ferger
« skrivet: 06 augusti 2018, 09:42:53 »
Ifølge min østtyske sagesmann utnytter Stenas tyske datterselskap en ordning hvor den tyske stat betaler halve lønnen til nyutdannede sjøoffiserer de første to årene og skifter personell på SASSNITZ og MECKLENBURG-VORPOMMERN når den tiden har gått ut.
Planlagt fergereise:
TOM SAYWER Trelleborg - Klaipeda - Trelleborg oktober 2018
Planlagte Hurtigrutereiser:
ROALD AMUNDSEN Lisboa-Hamburg mai 2019
LOFOTEN Bodø-Tromsø, SPITSBERGEN Tromsø-Murmansk-Frans Josefs Land-Murmansk-Tromsø & TROLLFJORD Tromsø-Trondheim sept. 2019
SV: Stadig utskifting av offiserer på Stenas tyske ferger
« Svar #1 skrivet: 06 augusti 2018, 15:45:27 »
Hade Stena ägarintressen i m/s Sassnitz redan 1990??
« Svar #2 skrivet: 06 augusti 2018, 16:25:05 »
Hade Stena ägarintressen i m/s Sassnitz redan 1990??
Nei, hvordan det? De kjøpte SASSNITZ samtidig med at de tok over leasingavtalen for MECKLENBURG-VORPOMMERN i 2012, når Scandlines trakk seg ut av såvel Trelleborg-Sassnitz- som Trelleborg-Rostock-trafikken.
Planlagt fergereise:
LOFOTEN Bodø-Tromsø, SPITSBERGEN Tromsø-Murmansk-Frans Josefs Land-Murmansk-Tromsø & TROLLFJORD Tromsø-Trondheim sept. 2019
« Svar #3 skrivet: 06 augusti 2018, 16:37:39 »
Jo jag undrade bara, eftersom du hänvisade till en östtysk sagesman och Östtyskland blev införlivat 1990 med övriga Tyskland.
*
« Svar #4 skrivet: 07 augusti 2018, 02:27:40 »
Stena har alltid varit duktiga på att ta del av olika statliga bidrag. Det är nog en win-win situation för Stena och befälen i det här sammanhanget. Befälen har en god referens när de går vidare i sin karriär.
« Svar #5 skrivet: 07 augusti 2018, 08:38:38 »
Jo jag undrade bara, eftersom du hänvisade till en östtysk sagesman och Östtyskland blev införlivat 1990 med övriga Tyskland.
Øst er en himmelretning. Bor man i den østlige delen av Tyskland er man østtysk, akkurat som at man er norditaliener om man bor i den nordlige del av Italia. At vi siden i Skandinavia brukte betegnelsen "Øst-Tyskland" om DDR må så være. I tillegg ble jeg kjent med ham når han var DDR-borger og også besøkte ham når Halle lå i DDR og han ikke kunne besøke meg, fordi at han ikke fikk reise ut av landet sitt. Men for to uker siden besøkte han meg her i Oslo, sammen med sin datter, som er blant de siste som ble født som DDR-borger. Så har han skrevet bøker om ferger og har noen informasjonskanaler/kontakter i Sassnitz og Rostock, som han nok ikke hadde hatt hvis han var vesttysk.
Planlagt fergereise: