Celebrity Edge pa provtur.
« skrivet: 29 juli 2018, 20:04:28 »
Provturerna har nu paborjats for Celebrity Edge.

Man kan sakert ha delade meningar om hennes utseende.

https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/19423-celebrity-edge-sea-trials-underway.html
*
SV: Celebrity Edge pa provtur.
« Svar #1 skrivet: 29 juli 2018, 22:01:17 »
Här är det någon som verkligen lyckats vid designen av skorstenen  :).
I jämförelse med denna känns Carnivals specialsesignade do väldigt slätstrukna.

Ser ut som balkongerna är helt inglasade. Är detta något helt nytänkande, eller finns det fler som har det?

Finns många detaljer jag gillar skarpt. Jättehissen utsides känns dock lite spektakulär.

/Marre

« Svar #2 skrivet: 30 juli 2018, 11:12:54 »

Ser ut som balkongerna är helt inglasade. Är detta något helt nytänkande, eller finns det fler som har det?

Finns många detaljer jag gillar skarpt. Jättehissen utsides känns dock lite spektakulär.

/Marre

Inte den här modellen av inglasning, det är nog premiär med EDGE. Man strävar efter att öka hyttens storlek och göra balkongen som en del av rummet istället för idag då det oftast är ett ganska tråkigt utrymme undantaget utsikten förstås. Det finns även en vägg mellan det nya balkongutrymmet och klassiska hytten.

Skorstenen är riktigt häftig.

//R
« Svar #3 skrivet: 30 juli 2018, 16:57:21 »

/Marre

Inte den här modellen av inglasning, det är nog premiär med EDGE. Man strävar efter att öka hyttens storlek och göra balkongen som en del av rummet istället för idag då det oftast är ett ganska tråkigt utrymme undantaget utsikten förstås. Det finns även en vägg mellan det nya balkongutrymmet och klassiska hytten.

Skorstenen är riktigt häftig.

//R

Iden med de inglasade balkongerna ar egentligen inte sa dum. Det blir mer meningsfullt utrymme.
Skorstenen bildar ju ett X som ju ar den grekiska bokstaven for C vilket da hangt med sedan Chandris familjen agde Celebrity. Riktigt haftig ar den i vilket fall.
« Svar #4 skrivet: 13 augusti 2018, 08:17:13 »
När man ser på pr-material av blivande Edge, blir jag för försrta gången någonsin sugen att boka hos en av de större kryssningsrederierna.
« Svar #5 skrivet: 13 augusti 2018, 12:44:51 »
När man ser på pr-material av blivande Edge, blir jag för försrta gången någonsin sugen att boka hos en av de större kryssningsrederierna.

Hon ser väldigt intressant ut med lite annorlunda stil mot vad många andra rederier valt på senare tid.
Det jag är lite rädd för, är att Celebrity som vanligt i marknadsföring vänder sig till en trendkänslig publik mellan 30 och 55, men i verkligheten kommer publiken vara mellan 50 och 80 tyvärr...

Sen är man väldigt bra på att ta betalt i specialrestaurangerna, men å andra sidan brukar huvudrestaurangen/erna hålla en så pass bra kvalité så man kanske inte behöver äta i special.

Just nu är priserna väldigt höga för en resa med henne, men hoppas på sänkningar till nästa höst. :)

//R
« Svar #6 skrivet: 13 augusti 2018, 19:01:12 »
Ännu ett kul namn :D