Prins Bertil
« skrivet: 24 juli 2018, 13:53:31 »
SV: Prins Bertil
« Svar #1 skrivet: 24 juli 2018, 15:34:23 »
Tack för detta!
Känns lite "Viking Line" över tidtabellen med avgång just 07:20 och 17:40... Här har man räknat med exakta gångtider!  :D

Kan tips om att historien kring detta rederi finns utförligt och väldigt bra berättat i Anders Bergeneks bok "Mitt Lion Ferry".
« Svar #2 skrivet: 24 juli 2018, 15:55:21 »
Det var ikke meget kongelig komfort da mine foreldre og jeg reiste med henne frem og tilbake når hun var ny. Og kapteinen brukte evigheter på å klare å komme i fergeleiet om natten, når vi var tilbake i Halmstad. Det var veldig dårlig stemning ombord, folk var trøtte midt i natten og ingen skjønte hva han holdt på med.

Siden husker jeg henne som CALMAR NYCKEL med TT-Linies oransje skorstein på Trelleborg - Travemünde, men da reiste jeg aldri med henne.
Planlagt fergereise:
TOM SAYWER Trelleborg - Klaipeda - Trelleborg oktober 2018
Planlagte Hurtigrutereiser:
ROALD AMUNDSEN Lisboa-Hamburg mai 2019
LOFOTEN Bodø-Tromsø, SPITSBERGEN Tromsø-Murmansk-Frans Josefs Land-Murmansk-Tromsø & TROLLFJORD Tromsø-Trondheim sept. 2019
*
« Svar #3 skrivet: 25 juli 2018, 00:02:54 »
Tack för detta!
Känns lite "Viking Line" över tidtabellen med avgång just 07:20 och 17:40... Här har man räknat med exakta gångtider!  :D

Kan tips om att historien kring detta rederi finns utförligt och väldigt bra berättat i Anders Bergeneks bok "Mitt Lion Ferry".

Den boken heter "Vårt Lion Ferry".
Mítt Lion Frry är min hemsida www.mittlionferry.se Med vänlig hälsning Preben
« Svar #4 skrivet: 25 juli 2018, 08:57:10 »
Sorry, tack för att du korrigerar!!!  :)
*
« Svar #5 skrivet: 25 juli 2018, 11:44:13 »
Helt Ok att du gör lite "reklam" för min hemsida :-)
Lion Ferry kan man inte få för mycket av.
« Svar #6 skrivet: 26 juli 2018, 08:59:04 »
Helt Ok att du gör lite "reklam" för min hemsida :-)
Lion Ferry kan man inte få för mycket av.
Prøvde å skrive til deg på den e-postadressen du oppgir på den hjemmesiden, men fikk ikke noe svar. :(
Planlagt fergereise:
TOM SAYWER Trelleborg - Klaipeda - Trelleborg oktober 2018
Planlagte Hurtigrutereiser:
ROALD AMUNDSEN Lisboa-Hamburg mai 2019
LOFOTEN Bodø-Tromsø, SPITSBERGEN Tromsø-Murmansk-Frans Josefs Land-Murmansk-Tromsø & TROLLFJORD Tromsø-Trondheim sept. 2019
*
« Svar #7 skrivet: 26 juli 2018, 18:25:03 »
Är på semester resa så kollar inte mailen var dag, men har svarat dig