Intressant lasning angaende nya regler om svavel i bunker
« skrivet: 19 juni 2018, 21:38:50 »
Intressant lasning angaende de nya svavel reglerna som ju infors om cirka 18 manader.

Att det kommer att stalla till problem for den sjoburna delen av varldshandeln ar nog ingen underdrift. Enligt artikeln sa kan mellan 10-40% av redarna tanka sig att fuska med bunkeroljan.  Detta da tillgangen till olja med lagre svavel innehall ar begransad och priserna kommer att stiga. Vare sig gemene man vet om detta eller inte sa kommer de okade kostnaderna att laggas pa konsumenterna.

Nu hojs allt fler roster fran redarhall internationellt att datumet for inforandet bor flyttas framat eller att det atminstonde blir en mjuk overgang med ett antal manader for anpassning.
Man kan fraga sig vad ett par manaders respit for anpassning skulle kunna bidra med da valdigt lite gjorts hittills.

http://gcaptain.com/shippings-2020-low-sulphur-fuel-rules-explained/
SV: Intressant lasning angaende nya regler om svavel i bunker
« Svar #1 skrivet: 20 juni 2018, 07:07:37 »
Intressant lasning angaende de nya svavel reglerna som ju infors om cirka 18 manader.

Att det kommer att stalla till problem for den sjoburna delen av varldshandeln ar nog ingen underdrift. Enligt artikeln sa kan mellan 10-40% av redarna tanka sig att fuska med bunkeroljan.  Detta da tillgangen till olja med lagre svavel innehall ar begransad och priserna kommer att stiga. Vare sig gemene man vet om detta eller inte sa kommer de okade kostnaderna att laggas pa konsumenterna.

Nu hojs allt fler roster fran redarhall internationellt att datumet for inforandet bor flyttas framat eller att det atminstonde blir en mjuk overgang med ett antal manader for anpassning.
Man kan fraga sig vad ett par manaders respit for anpassning skulle kunna bidra med da valdigt lite gjorts hittills.

http://gcaptain.com/shippings-2020-low-sulphur-fuel-rules-explained/

Känner också att ett par månaders respit inte kommer göra någon skillnad.

Handlar istället om stränga kontroller, om man inte har scrubbers skall man inte ha högsvavelolja ombord.

Och, jag har svårt att tro att man inte kommer luckas få fram bränsle, man kan i princip alltid få fram MGO, sedan, att man inte vill betala, det är en annan sak