*

Penny

• 121
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
SV: Haller Landgangen pa att do?
« Svar #15 skrivet: 09 juni 2018, 17:18:02 »
Anledningen till att jag själv inte är lika aktiv beror på:

1. Det är roligt att skriva reportage och inlägg, men det är inte roligt att inte få respons på det man bidrar med. Att ladda upp bilder tar sin tid. Det är önskvärt att få en fråga eller en kommentar på sitt arbete. Då blir även forumet mer livat.

2. Att alla inte respekterar andras inlägg och åsikter. Själv intresserar jag mig mest för färjor och kryssningsfartyg. Men att ständigt få läsa att det inte tillhör riktig sjöfart och att det är tråkigt att läsa om sådana resereportage, hur kul är det då att bidra? För min egen del säger jag inte alls. Det blir för mycket tjafs. Om vi respekterar andras intressen inom sjöfarten, oavsett vilken inriktning det än är så kommer forumet att blomstra på nytt. Om du ogillar ett ämne, läs inte vidare om rubriken får dig att bli upprörd! Sedan: tänk på hur du uttrycker dig så att ingen blir sårad.
Kommande
Amorella

Mina resor 2018
Silja Symphony (Nyår 17/18)
S/S Blidösund
Rhapsody Of The Seas: 7 nätter i Medelhavet
M/S Birka (Skaldjurskryssning)
S/S Storskär *2
« Svar #16 skrivet: 11 juni 2018, 20:21:13 »
Vill bara lägga till att både vårt webbhotell och vi själva gör kontinuerliga backup på det nuvarande forumet, så det finns ingen risk att allt bara försvinner....

Sedan har vi kvar alla inlägg mellan 2007-2014 ungefär sparade, ja ska tjata på Jonas att han lägger upp dessa som en arkivsida eller liknande.

Men då sitter jag och lägger ut mina gamla resor helt i onödan... ;) Fast å andra sidan blir dom med större bilder nu än tidigare. :)

För övrigt håller jag med dom flesta här om problemen. Idag blev jag själv påhoppad av en skribent som gnällde över att jag bara lägger ut gamla reportage. Samme skribent skrämde även iväg FEA från forumet tidigare och kanske fler? Synd för han bidrar med mycket kunskap om sjöfarten.
Jag gillar att lägga ut reportage och försöker bara hålla liv i Landgången, men inte ens då är vissa nöjda bara för att ämnet inte passar dom.

//R
*

Mumin

• 45
  • Vinden drar, skeppet far...
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 11 juni 2018, 21:36:39 »
Men  herregud, lägg upp vad du kan hitta. Det finns ju såna som mig, aktiva läsare.

Nej, jag skriver inte så mycket, responsen är oftast inte så motiverande. Men jag älskar att läsa och se. Och mycket gärna sverigebåtar och andra färjor.
Kommande resor: för många för att rymmas här….

Planerade Båtar: Viking Gabriella Finntrader, Europalink, Viking Mariella ...
« Svar #18 skrivet: 12 juni 2018, 22:56:29 »
Tråkigt utveckling. Dock beror det nog en hel del på även utomstående faktorer.
Som att Photobucket som jag använde mig av inte längre tillät att man länkar bilder därifrån. Om någon vet en bra sida man kan använda sig av för att få upp bilder här så har jag många resor jag gjort genom åren som jag skulle kunna göra reportage av. Dock är jag en sådan person som tycker teknik skall vara enkelt. Jobbar med mycket teknik så på fritiden vill jag bara att det skall lira.  :)  /TT
Har du testat Imgur? Flickr?
*
« Svar #19 skrivet: 13 juni 2018, 11:26:39 »
Vill bara lägga till att både vårt webbhotell och vi själva gör kontinuerliga backup på det nuvarande forumet, så det finns ingen risk att allt bara försvinner....

Sedan har vi kvar alla inlägg mellan 2007-2014 ungefär sparade, ja ska tjata på Jonas att han lägger upp dessa som en arkivsida eller liknande.

Men då sitter jag och lägger ut mina gamla resor helt i onödan... ;) Fast å andra sidan blir dom med större bilder nu än tidigare. :)

För övrigt håller jag med dom flesta här om problemen. Idag blev jag själv påhoppad av en skribent som gnällde över att jag bara lägger ut gamla reportage. Samme skribent skrämde även iväg FEA från forumet tidigare och kanske fler? Synd för han bidrar med mycket kunskap om sjöfarten.
Jag gillar att lägga ut reportage och försöker bara hålla liv i Landgången, men inte ens då är vissa nöjda bara för att ämnet inte passar dom.

//R
Dina reportage är guld värda och blir glad över att du lägger ut dom igen.
Här löns int förklarar för den som int begriper
« Svar #20 skrivet: 14 juni 2018, 13:59:12 »
Photobucket har bytt ut hela ledningen och alla gamla länkar ska vara återställda. Det kommer dock inte att vara helt gratis att använda PB som
värd för bilder på forum och etc. Det kommer att kosta 2 US dollar per månad för att använda PB. Jag vet dock inte om det enbart gäller
nya bilder eller om det gäller de gamla bilderna också.

"Photobucket today announced new, comprehensive and flexible image storage and hosting options that are being rolled out by a new management team focused
on doing the right thing for customers. To re-establish trust among its long-standing and new customers, Photobucket has made changes to its pricing model that
includes a competitively priced plan that fits the needs of many of its customers.      Photobucket is now offering a new, competitive subscription package with an ad-free experience, storage and third-party image hosting for just $1.99 per month
(or $19.99 per year) - which is 95% less than their previous image hosting plan. A free subscription option is still available to customers who do not
require third-party image hosting."
"As of today, all hosted images that Photobucket’s customers had lost access to last year have been restored."
https://globenewswire.com/news-release/2018/05/17/1508498/0/en/Photobucket-Introduces-New-Management-Team-and-Pricing-Plan-to-Address-Diverse-Customer-Needs-and-Re-establish-Customer-Trust.htmlhttps://www.bizjournals.com/denver/news/2018/05/17/photobucket-drops-pricing-that-angered-millions.html
« Svar #21 skrivet: 19 juni 2018, 19:58:12 »
Synd att Johnson tråden försvann..

Tur jag hann spara ned Curryreceptet någonstans ho ho ho  :D
« Svar #22 skrivet: 23 juni 2018, 14:12:04 »
Synd att Johnson tråden försvann..

Tur jag hann spara ned Curryreceptet någonstans ho ho ho  :D

Ja den var fantastisk! :)
Synd även att Foggy försvann, han la ut flera intressanta reportage från världens olika hörn.

//R
« Svar #23 skrivet: 01 juli 2018, 23:28:21 »
Hur övertalar man Jonas som enligt Kim Viktor sitter på en ovärderlig historik? ?
Ett finansiellt bidrag för kostnadstäckning, eller ?
Hälsar Ultramar
« Svar #24 skrivet: 01 oktober 2018, 16:23:28 »
Tror personligen inte, att Landgången håller på att dö ut men däremot är intresset för den del, som handlar om något annat än färjor och kryssningstrafik, är ganska minimalt.
På sådana sidor kan kanske minskningen av inlägg bero på, att de med erfarenhet av sjömansyrket förr börjar bli till åren och inga yngre tar vid samt att de, som  eventuellt skriver något blir betraktade som fornminnen.
« Svar #25 skrivet: 01 oktober 2018, 21:54:52 »
Jag är med på några FB-grupper där det skriver en hel del folk som seglat.

https://www.facebook.com/groups/255551254565183/

över 16 000 medlemmar 8)

https://www.facebook.com/groups/341829685909941/
« Svar #26 skrivet: 04 oktober 2018, 08:26:44 »
Jag är med på några FB-grupper där det skriver en hel del folk som seglat.

https://www.facebook.com/groups/255551254565183/

över 16 000 medlemmar 8)

https://www.facebook.com/groups/341829685909941/

Precis. Pa FB lever och frodas det grupper dar intresset ar mangdubbelt intresset har pa forumet. Jag forstar exakt varfor, det ar sa mycket enklare att lagga upp en bild pa FB och skriva nagra rader an att lagga ut en bild har pa detta forumet.
Intreset for sjofart finns ju bevisligen, synd bara att det inte ar lika intressant har.
Tank om man kunde locka over sa lite som 10% av de som ar medlemmar i ovanstaende grupper, da vore mycket vunnet.
« Svar #27 skrivet: 05 oktober 2018, 00:00:17 »
Det ena utesluter inte det andra. Det är två olika format. Flera av oss är aktiva i både FB och här. FB kan egentligen aldrig helt ersätta ett klassiskt forum. Det finns fördelar med Landgången när det kommer till dialogföring/följd etc. Men det är klart att FB har fn ett övertag eftersom du samtidigt kan ha koll på övriga frågor av intresse för dig. Därtill finns ju andra plattformar också men de är långt ifrån samma sak.
Fredrik Ahlman
« Svar #28 skrivet: 05 oktober 2018, 08:49:18 »
Det ena utesluter inte det andra. Det är två olika format. Flera av oss är aktiva i både FB och här. FB kan egentligen aldrig helt ersätta ett klassiskt forum. Det finns fördelar med Landgången när det kommer till dialogföring/följd etc. Men det är klart att FB har fn ett övertag eftersom du samtidigt kan ha koll på övriga frågor av intresse för dig. Därtill finns ju andra plattformar också men de är långt ifrån samma sak.
Så er vi noen som har meldt oss ut av FB og aldri kunne tenke oss å bli medlem igjen. Og vi blir flere og flere.
Planlagte fergereiser:
CROWN SEAWAYS København - Oslo & COLOR MAGIC Oslo - Kiel - Oslo februar 2019
Planlagte Hurtigrutereiser:
ROALD AMUNDSEN Lisboa-Hamburg mai 2019
LOFOTEN Bodø-Tromsø, SPITSBERGEN Tromsø-Murmansk-Frans Josefs Land-Murmansk-Tromsø & TROLLFJORD Tromsø-Trondheim sept. 2019
« Svar #29 skrivet: 06 oktober 2018, 02:09:39 »
Det är ju naturligtvis upp till var och en att avgöra var man är aktiv. Spridningen på FB är ju enorm jämfört andra medium. Men som sagt det passar inte alla.
Fredrik Ahlman