*
Viking Launches 245-Day World Cruise
« skrivet: 02 maj 2018, 11:30:50 »
Måste vara något av ett rekord.

Kan inte påminna mig att jag hört om en längre World Cruise. Runt 100 dagar är det vanligaste, även om förekommer både 130 och runt 160. Västgående kryssningar som börjar på USA:s västkust brukar inte sällan sluta i Florida. Därför blir det ”bara” runt 100 dagar.

Själv har jag lite svårt och tänka mig att följa med på en 100 dagars. Helt oavsett ekonomiska förutsättningar. Mycket mindre då förstås 245. Mitt tålamod brukar tryta efter runt en månad. Däremot har jag åkt med på några delsträckor på två World Cruise. En med Crystal och en med Seabourn och det har varit festliga tillställningar. Mycket extra jippon och för de som åker hela kryssningen vankas det många specialarrangemang i land. För övrigt var det förbluffande många passagerare i 40-50 årsåldern även om 60+ var i klar majoritet. I ett mindre fartyg skapas det också en särskild atmosfär bland de som gör en sådan här kryssningen. Alla känner alla efter ett tag så sällskapslivet har alla förutsättningar att blir rätt intensivt.

https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/18924-viking-launches-245-day-world-cruise.html

*
SV: Viking Launches 245-Day World Cruise
« Svar #1 skrivet: 02 maj 2018, 11:35:41 »
Priserna för kalaset varierar från US 93.000 till US 270.000.
*
SV: Viking Launches 245-Day World Cruise
« Svar #3 skrivet: 02 maj 2018, 16:58:20 »
Jo, men det där med 357 dagar verkar bara vara ett resebyråhittepå. Vilken klåpare som helst kan naturligtvis sy ihop ett kryssningspaket med ett oändligt antal dagar och fartyg.