Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Robert Brink

Sidor: [1] 2 3 ... 44
1
Kryssningsfartyg / SV: Antalet kryssningsfartyg under order vaxer
« skrivet: 16 juli 2018, 13:43:07  »
Och snart lär väl klagomålen växa ännu mer från vissa öar, då man har problem redan idag och klara av Infrastrukturen runt dessa jollar.

Och framför allt kanske folk tröttnar på att trängas och väljer andra resmål? Jag skulle tex inte vilja vara på Maho Beach när det ligger 5 jättar inne samma dag och samma tider...
Å andra sidan kanske det mer och mer blir fartygen som är resmålen? Dom får väl ge mera sjödagar och mindre stopp? Personligen åker vi mest för ombordlivet, stoppen är en bonus man får med. Men skulle man vilja njuta mer av tex Karibien, ska man nog åka dit på egen hand och luffa runt lite. :)

//R

2
Reseberättelser / SV: Grekland 2018, lite nytt, lite gammalt...
« skrivet: 16 juli 2018, 11:39:37  »
846

Dags att lämna den trevliga ön Astypalaia och åka mot Naxos, avgång klockan 18.00 med BLUE STAR NAXOS, hon ankom en timme sent från Pireus, troligen pga fredag och den snäva tidtabellen. Vi var dock inte många som skulle åka härifrån.
Här har hon även lagt sig i annat läge på grund av vinden.

847

En fd tysk Trailer ska backas ombord.

848

Gott om plats!

849

Vi tittar in lite granna igen, här Hamburgerkrogen Goodýs i aktern.

850

851

Sittplatserna

852

Man har hakat på trenden med Burgare och döpt det till "Burger House".

853

Vilstolar...

854

Vilstolar till vänster, några stolar till höger och i fören en VIP salong som hårdbevakas av besättningen.

855

Här på GA ritningen kan man se VIP salongen i fören på däck 6.

856

Fel kamerainställningar men här är ett Café på styrbordssidan.

857

Sen blev det riktigt skönt när vi kom in i lä bakom klipporna på Amorgos.

858

Amorgos i kvällssolen, här kom det på lite fler resenärer.

859

Lastfärja som fick flytta på sig när vi kom.

860

Solen på väg ner bakom Naxos.

861

Lilla Dounosa igen, och en illaluktande sopbil som varit på ön över dagen.

862

Här backar sopbilen på för att åka till Naxos.

863

Och här står vi och luktar på sopor medans vi snabbt lägger till på Naxos vid 22:20 tiden.

864

Lördag morgon och slappardag med lång frukost, vilket gjorde att jag kunde fota BLUE STAR PATMOS på väg till Pireus vid 10.15 tiden ankommer hon.

865

866

Något sådant här skulle Viking Line ha som ersättare för Rosella... :)

867

Hamnpromenade i Naxos stad, på kvällarna är den avstängd för trafik.

868

Highspeed 4 släpper av folk från Pireus.

869

En Mercedes O 303.

870

Lilla "Scorpan" EXPRESS SCOPELITIS ankommer från bla Amorgos.

871
Har hört om en del skräckresor med henne när det blåser hårt...

872

SUPERRUNNER ankommer från Paros.

873

874

Den trevliga Tavernan ute i hamnen.

875

Och en försenad BLUE STAR NAXOS kommer tillbaka från Pireus. Ett tag låg hon och BLUE STAR DELOS bredvid varandra, men hon fick gå före till hamn.

876

Jämfört med Santorinifärjorna så har BS NAXOS väldigt snäv tidtabell som förr i tiden med bara korta uppehåll på öarna. Och när det då blir mycket folk och fordon så blir hon snabbt försenad. Santorinifärjorna har ganska långa uppehåll på öarna.

877

Så kommer BLUE STAR DELOS strax efter.

878

Så stormar resande och fordon iland!

879

Och jag går tillbaka till stranden...




3
Reseberättelser / SV: Danskebåten
« skrivet: 16 juli 2018, 11:17:50  »
Tack Kim för ännu ett bra reportage! :)

Citera
Trapphusen ombord är rätt så lustiga där man får gå 360 grader runt "julgranen" för att komma upp till nästa däck. Tack och lov gick de inte vidare med detta koncept på senare färjor

Men nog fick väl Svea och Wellamo också dessa trappor som man behövde cirkulera i?

//R

4
Reseberättelser / SV: Grekland 2018, lite nytt, lite gammalt...
« skrivet: 09 juli 2018, 17:27:57  »
Aj aj aj, så läckert, tack så hemskt mycket!

Sitter på ett hotellrum i Athena just nu efter en vecka på Celestyal Crystal ex Silja Opera/Sally Albatross och hyfsat många bekanta som du fått på bilderna, men även flera sådana som jag inte lyckades med att spana.

Trevligt, då kanske det kommer ett reportage senare? :)

//R

5
Reseberättelser / SV: Grekland 2018, lite nytt, lite gammalt...
« skrivet: 09 juli 2018, 17:26:49  »
810

Så lägger vi till på Naxos och förberedelser pågår, vet inte riktigt vad skyddsombuden här hemma tycker om att jobba ute på rampen under full manöver? 

811

SUPERRUNNER som körde om oss vid Paros med Naxos stad i bakgrunden.

812

Så är vi snart vid kaj.

813

Den lilla EXPRESS SCOPELITIS (Skorpan) som trafikerar "Småkykladerna" med bla Amorgos. Tidigare när dom större färjorna knappt gick till dom mindre öarna, var hon deras livlina.

http://faktaomfartyg.se/eresos_II_1986.htm

814

Förväntansfulla resenärer går av, efter Naxos blev det väldigt lugnt ombord.

815

Ute på piren finns en trevlig Taverna som hade snyggats till lite sen vi var här senast.

816

Så sätter vi fart igen med turkost vatten bakom oss mot nästa ö som är lilla Dounosa som ligger öster om Naxos.

817

BLUE STAR DELOS kommer från Paros.

818

Framme vid lilla Dounosa, en ö vi klart vill besöka i framtiden. Spana in det fantastska blå vattnet när vi nu vänder runt för att lägga till vid den stora kajen.

819

Jag blir lika imponerad varje gång när dessa färjor vänder runt och backar in till dessa små kajer som inte är större än bryggorna som våra skärgårdsbåtar lägger till vid.

820

Så lämnar vi av folk och en lastbil med lite varor till ön kör av. Under uppehållet här som var i 5 minuter så låg man utan förtöjningar.

821

Så efter några minuter när allt är klart sätter vi fart mot nästa ö som är Amorgos 45 minuter bort.

822

Så vackert! :)

823

En kort rundvandring ombord, mera kommer på återresan. Här däcksbaren i aktern, det var också här vi fick se Sverige spela mot Sydkorea. Här säljer man framför allt kaffe, men även mackor, öl å sprit.

824

BLUE STAR NAXOS och systern PAROS är lite av mina favoriter här nere numera.

825

Midskepps högst upp ligger detta vindskyddade utrymme, tyvärr skyms utsikten framåt av bryggan.

826

Så ankommer vi till svenskön Amorgos och norra hamnen Potamos. Ännu en ö vi gärna vill testa i framtiden, Amorgos är väldigt populärt bland svenska båtluffare som söker lugn och ro.

827

Efter Amorgos var vi nog inte fler än 30 - 50 personer kvar ombord! Man förstår att trafiken måste upphandlas.

828

Vi rundar norra Amorgos med fantastiska klippor.

829

Runt 16.40 något försenade kommer vi till Astipalea och den "nya" tråkiga hamnen på västra sidan. Det finns en kaj på östra sidan, men man skulle förlora bra mycket tid på att gå runt dit, plus att den viken är för liten för dom större färjorna typ BLUE STAR 1 och 2 som ibland går in hit på väg till Rhodos.

830

Vårat boende hade fixat transport och BLUE STAR NAXOS får rast fram till 18.00 då hon går tillbaka. Under sommaren gör hon denna tur varannan dag, och på fredag ska vi åka henne tillbaka till Naxos.

831

Tisdag morgon och från vår terrass kan jag spana in F/B  NISOS KALYMNOS som kommer från Kos till den gamla hamnen nedanför öns huvudby.

http://faktaomfartyg.se/nisos_kalymnos_1988.htm

832

Vi hade en fantastisk utsikt från vårat rum, här har vi huvudbyn som klättrar upp mot en gammal borg. Vi trivdes direkt på den här ön, jag vill nog höja upp den till en top 3 av grekiska öar. Enda nackdelen för en färjenörd, var väl att enda färjan man hade kontakt med utan motorfordon var just NISOS KALYMNOS varannan dag.

833

Fördelen med att vakna tidigt ibland, en fantastisk soluppgång.

834

Vi hyrde en billig moppe för att kunna åka runt lite på ön, tyvärr är inte min sambo någon vän av tvåhjuliga fordon... Här är jag själv på väg på utflykt medans hon ligger och solar. Vi ser hamnen och huvudbyn, man får ha ganska pigga ben när man är här, stora höjdskillnader.

Astipalea tillhör ö-gruppen Dodokaneserna och inte Kykladerna, men har en bebyggelse som ändå är mer Kykladisk.

835

Det är onsdag och BLUE STAR NAXOS är tillbaka från Pireus ännu en gång.

836

Färjor är inte enda transporten hit, man har en liten flygplats dit det går ett flyg om dagen från Aten. Min uppfattning om ön, var att den tidigare har varit populär bland båtluffare på den tiden när det gick så mycket mera färjor även bort mot dessa öar. Sen har den hamnat i glömska på grund av färre men större färjor som går hit, tex dom stora färjorna till Rhodos. Men nu hoppas man få tillbaka turister genom dom nya tiderna med ankomst/avgång på em/kvällen.

837

Ön är inte känd för fantastiska stränder, det är stenstränder som gäller men det finns flera riktigt bra stränder och alla är tomma på folk. Här en som ligger bort mot flygplatsen och öns andra turistområde. Som ni ser behöver man inte trängas.

838

Längst norrut på ön där det tidigare enbart varit grus/stenväg så har man byggt en riktigt fin ny väg för EU-bidra, men här tog den bara slut! Tur det var ljust och man inte kom här i mörker och 80 blås...
Känns som om man har planer på att bygga ut hela den här dalen med en vindskyddad vik i framtiden, idag ligger det bara några hus där.

839

Det  här skulle ju kunna vara en fin öde strand...

840

Om det inte vore för all plast som låg här! :( Tyvärr väldigt vanligt på öde stränder eftersom ingen håller efter dom, så visas allt skräp som faktiskt flyter iland.

841

Katter var extremt vanliga här, det bodde nog fler katter här än invånare! Dom flesta vilda även om flertalet verkade ha någon som gav dom vatten och mat.

842

Och även nästa fm hon dök upp så missade jag att åka ner till hamnen!

843

Här är vi uppe i den gamla borgen och går omkring.

844

Byns lilla torg där allt hände.

845

Utsikten från vårat rum, man får väldigt mycket boende för pengarna här framför allt i Juni. Många nybyggda rum eller renoverade senaste åren.
Ön var inte bara trevlig, den var väldigt prisvärd att äta och dricka på, inga överpriser här inte.

I nästa del åker vi tillbaka och kliver av på Naxos.


6
Reseberättelser / SV: Mer Strömstad och Sandefjord ... igen
« skrivet: 08 juli 2018, 22:25:51  »
Väldigt trevligt reportage, och det gör inget om några andra redan har åkt sträckan/Fartygen. Det blir alltid andra bilder, andra vinklar och andra synpunkter. :)

För övrigt så har systern till Bohus hamnat i Grekland hos Sea Jets, lite oklart dock vad som planeras för henne.

//R

7
Kryssningsfartyg / SV: HAL Prinsedam sald till Phoenix Reisen
« skrivet: 08 juli 2018, 21:13:59  »
Var väl ganska väntat att hon skulle lämna HAL ganska så snart? Phoenix verkar ha hittat en egen lite marknad? Är dom hyfsat prisvärda  för tyskarna? För tittar man tex på TUI Cruises så är dom ganska så dyra att resa med. Eller är det tyskar som vill åka lite mindre fartyg än vad AIDA och TUI erbjuder?

//R

Mojligt att TUI/Mein Schiff ar lite dyrare men det ar valdigt fina fartyg med god service och god mat. Glom inte heller att de allra flesta special restauranger ingar i priset liksom allt du kan dricka i barerna ombord med undantag for riktigt exklusiva sprit sorter.
Jag rakar befinna mig ombord pa Mein Schiff 4 just nu, dock inte som betalande gast utan pa arbetets vagnar. Skulle jag betala sjalv och fick valja mellan Celebrity och TUI sa skulle jag ta TUI utan tvekan.

Och TUI/Mein Schiff står högt på egna önskelistan framöver! :)

//R

8
Kryssningsfartyg / SV: Kryssningsfartyg i Stockholm 2018
« skrivet: 08 juli 2018, 04:54:18  »
Fantastisk bild Kim! :)

//R

9
Reseberättelser / SV: Grekland 2018, lite nytt, lite gammalt...
« skrivet: 07 juli 2018, 15:22:25  »
VM febern stiger i Sverige, men vi förflyttar oss till Grekland så här en timme före avspark. :)

782

Trots att rummet vi bokade när vi landade på Mykonos inte skulle ha havsutsikt, så var det här utsikten när vi öppnade dörren. Kanske inte den vackraste utsikten om man inte gillar färjor, men dom borde kanske skriva "rum med färjeutsikt"?
Vi ser den lilla ARTEMIS från reportaget 2012 men nu i Hellenic Seways färger, hennes linje är dock densamma, att förbinda flera öar på tvären.

783

Vi gick ner igen för att äta sen lunch efter resan, och här har vi Minoans nyförvärv! SANTORINI PALACE som bara några veckor tidigare tillhörde Hellenic Seaways med namnet HIGHSPEED 7. Här ser man att hon fått ett nytt passagerardäck under ordinarie på bildäckets bekostnad.

http://faktaomfartyg.se/highspeed_5_2005.htm

784

Så efter ett kort stopp drar hon iväg igen, hon utgår på morgonen från Kreta.

785

Sen hade jag tur när NEARCHOS låg inne, hon är också som en katt med nio liv. En utav dom kända Knud E Hansens färjor från 60 talet som räddades undan skrotning. Man kapade av hennes passagerarsalonger så blev hon en Ro/Ro färja. Namnet NEARCHOS är för övrigt samma som en gammal norskbyggd katamaran hade som jag åkte med 94!

http://www.faktaomfartyg.se/christian_IV_1968.htm

786

Hon hade fina linjer tidigare, men tycker hon ser även bra ut numera, kul att hon fortfarande är i trafik.
Nedan en video på henne.

https://www.youtube.com/watch?v=Ayw1uvggAmk

787

Sen kom ARTEMIS tillbaka.

788

Och gick man ner på kajen såg hon ut så här.

789

Så är det söndag och vi har en slappardag på Paros, innan vi åkte till stranden så han jag med att träffa på några färjor. Här kommer HIGSPEED 4 som numera är Hellenic Seaways största katamaran.

http://faktaomfartyg.se/highspeed_4_2000.htm

790

Man får endast vara ute på däck när dom kommer till någon kaj.

791

Den lilla färjan från Anti-Paros och den lite större BLUE STAR PATMOS i bakgrunden som är på väg från Santorini till Pireus.

792

793

Paros är sista stopp, sedan går hon direkt till Pireus.

794

Sen tog jag en tur på moppen för att fota denna klassiska färja, man vet inte hur länge hon blir kvar?
SUPERFERRY II som tillsammans med SUPERFERRY numera trafikerar linjen Kreta (Heraklion) upp till Rafina.
Hon är den sista europeiska 70 tals färjan i trafik numera. Hennes syster trafikerade tidigare Grekland hon också innan hon gick till skrot.

http://faktaomfartyg.se/prince_laurent_1974.htm

795

796

På väg tillbaka från stranden tog vi en kaffepaus uppe i en bergsby, vi ser Naxos i bakgrunden.

797

Så grekiskt...

798

NISSOS CHIOS på väg från Pireus till Rhodos, vi tänkte först åka med henne härifrån till nästa ö Astypalea, men stannade en natt till på Paros. Men vi skulle åka henne som sista färja på den här resan.

799

En bekant från resan 2012 men nu med nytt rederi och nytt namn, SUPERRUNNER som är Golden Star Ferries första snabbfärja.

http://faktaomfartyg.se/superseacat_four_1999.htm

800

Hon utgår från Rafina och går ner till Santorini(Vad annars?) och sen tillbaka via några öar.

801

Måndag förmiddag och vi ska precis lämna Paros och åka till en ny ö för oss, Astypalea som ligger lite ensam söder om Kos. Vi hade läst om den ön och blivit sugna på att prova på hur den är. Tidigare har färjorna alltid kommit och gått på natten dit, men denna sommar fanns det mera humana tider som tex här med BLUE STAR NAXOS, avgång Paros 11.25 och ankomst Astipalea 16.25.
Mellan Pireus och Naxos är hon förstärkning till BLUE STAR DELOS som kommer efter, men efter Naxos är det upphandlad trafik till öarna: Dounossa, Amorgos och slutligen Astypalea.

802

Så lämnar vi Paros för denna gång och sätter fart mot Naxos en timme bort.

803

SUPERRUNNER igen.

804

Så kommer BLUE STAR DELOS från Pireus.

805

806

Vi ökar farten till 23 knop, när vi senare trafikerar den upphandlade linjen sänktes farten till 19-20 knop.

807

PAROS JET ankommer ön med samma namn, hon hamnade i Grekland 2015 efter att ha varit hos Corsica Ferries.

http://faktaomfartyg.se/corsica_express_II_1996.htm

808

809

SUPERRUNNER kör om oss på insidan. :)

Resan fortsätter...

10
Stort tack för bilderna - man blir ju sugen på att åka ned på direkten!  :)

Citera
Hittade en kultig gammal Mercedes O303.

Vad är grejen med dessa störtsköna Merca-bussar? Hur kommer det sig att dessa kärror är så vanliga ute på öarna - gjorde man en bra deal på 70-talet och köpte 30-kärror och pytsade ut på öarna eller hur gick det till? Trodde det var privata åkerier ute på varje ö, vilket i sin tur skulle främja en betydligt större mångfald av olika busstyper.

Jag har fått känslan genom åren, att busstrafiken inte är i privat regi? Möjligt att det är flera mindre åkare som kör i något som kan liknas upphandlad trafik?
Som på Kreta har under många år bussarna haft samma färgsättning och man kan inte välja att åka med olika bolag som i tex Syd Amerika.

När det gäller Mercedes, så har säkert några hamnat i Grekland som begagnade precis som några andra fabrikat. Men Mercedes var säkert kända för sin kvalité och på den tiden ganska enkla bussar i konstruktionen vilket säkert passade Grekland.

//R

11
379

Så är det avgång och vi passerar SUPERFAST XII.

380

Den mäktiga skorstenen!

381

381

Så har vi fått upp ankaret och ökar farten något. Man ser att SUPERFAST XII är förberedd för att lasta via ramp direkt till övre trailerdäck.

382

NISSOS CHIOS och en RCCL ur Voyager klassen i bakgrunden.

383

384

Så passerar vi ännu en gång EUROPEAN EXPRESS.

385

Klassisk japanare! :)

386

En annan japan som vi såg på Samos tidigare. IERAPETRA L.

387

NAVIGATOR OF THE SEAS och brandbåtar som sprutar lite vatten.

388

IERAPETRA L som precis har satts i trafik igen för Sea Jets som AQUA BLUE. :)

389

Den coola BLUE STAR 2 trots att hon är en låda har man lyckats få henne att se bra ut.

390

Vi säger hejdå till PANAGIA AGASOU som ligger upplagd. Så här såg flera japanare ut innan grekerna totalt förändrade deras utseende.

391

JETFERRY 1

392

PHIVOS ankommer på ännu en tur från Egina.

393

Och så dök DIAGORAS upp! :) Här trafikerade hon Rhodos, men idag är hon kvar och är utchartrad till Hellenic Seaways och trafikerar Chios.

http://faktaomfartyg.se/new_tosa_1990.htm

394

Så ökar vi farten!

395

Det blåste rätt bra, men vi hade medvind!

396

Halvägs under resan så mötte vi ELYROS!

397

Så lägger vi till i Souda utanför Chania, här en lite ex japansk färja.

398

Och säger hejdå till EL. VENIZELOS.

399

Tog lokalbussen in till Chania.

400

Hamnpromenade i Chania, här var det bara nordbor!

401

Så jag gick några kvarter bort för att äta lite.

402

Mmmmm, Souvlaki!

403

Tidig uppstigning för att åka buss till Heraklion och flyga hem. Jag hoppades på en gammal Mercedes O303 och hade tur, här står skönheten.

404

LOUIS OLYMPIA låg i Heraklion.

405

Så var det dags att säga hej till dom livliga musikklasserna från Uppsala och flyga hem med A330 igen.

406

Vi gjorde en skarp högergir efter start.

407

Här ser vi Antiparos, Paros och Naxos.

408

Paros och huvudorten Parikia, i bakgrunden Naxos.

Det var allt för denna gång! Otroligt kul vecka var det i alla fall, och jag lyckades helt sjukt få med så mycket färjor.

Nu fortsätter vi med 2018! :)

//R

12
Kul att ni gillar mina reportage! :)

Nu kör vi med slutspurten här...

353

Tyvärr blev jag inte väckt av den avancerade radion på rummet!

354

Jag drog undan gardinen och njöt av utsikten, dessutom bakom ett hönsnät!!!

355

Lämnade rummet och gick ner mot hamnen, toapapper är det ingen brist på här!

356

Att vara nere  i Pireus på morgonen har sina fördelar, ljuset! Solen ligger på från rätt håll.

357

Men inte alltid, här blev det inte alls något bra ljus på ADAMANTIOS KORAIS!

358

Lite olika storlekar och generationer! En från 80 talet och två från 70 talet men från olika världsdelar.
Hur fartygen ligger i Pireus bestäms oftast av storlek samt vilken ö-grupp dom ska till. Här har vi tre stycken som trafikerar Kreta.

359

Den här klassikern han jag tyvärr aldrig åka, hon gick oftast på en lite konstig långsam linje ner till västra Kreta. Hon var en riktig trotjänare i Grekland sedan 1994, men drabbades av maskinskada för något år sedan och lär nog inte komma tillbaka nu.

http://faktaomfartyg.se/viking_viscount_1976.htm

360

ELLI T som vi såg i början av reportaget.

361

362

363

EL. VENIZELOS är verkligen stor där bakom!

364

Avgångstaval, den övest ska jag åka med! :)

365

70 Tals linjer! :)

366

367

368

Jag tror det var lite aktuellt att åka med henne just på den här resan! Men en resa med EL. VENIZELOS passade dels bättre tidsmässig, men jag var inte heller helt sugen på en lång resa utan hytt med VITSENTZOS KORNAROS, det tar en väldans tid att åka med henne till Kreta.

369

Så det blev den tredje Stena systern från slutet på 80 talet, EL.VENIZELOS. Hon har varit ANEK lines trogen sedan dom färdigställde henne nere i Grekland. Tidigare gick hon stadigt på linjerna till Italien, och sen på Kreta. Men sommartid var hon ofta utchartrad så jag tänkte passa på här när hon var hemma i Grekland för en stund.

Jag kommer inte att visa något från henne i detta reportage, utan hänvisar till detta reportage om henne som jag la ut tidigare.

http://www.landgången.se/index.php?topic=636.0

370

Så går vi ombord.

371

70 tals skorstenar och Aten i bakgrunden.

372

372

Japanska 70 tals skorstenar!

373

Utedäcket på ELLI T.

374

ELLI T något från ovan.

375

Japansk och europeisk design!

377

Området kring bankomaterna kändes allt annat än tryggt. :(

378

Superfast och Minoan ska snart avgå mot Kreta dom också.


13
Kryssningsfartyg / SV: HAL Prinsedam sald till Phoenix Reisen
« skrivet: 04 juli 2018, 09:49:27  »
Var väl ganska väntat att hon skulle lämna HAL ganska så snart? Phoenix verkar ha hittat en egen lite marknad? Är dom hyfsat prisvärda  för tyskarna? För tittar man tex på TUI Cruises så är dom ganska så dyra att resa med. Eller är det tyskar som vill åka lite mindre fartyg än vad AIDA och TUI erbjuder?

//R

14
Kryssningsfartyg / SV: NCL design forslag
« skrivet: 04 juli 2018, 09:47:49  »
Väldigt lika Seaside om man i alla fall bara tittar lite snabbt. Jag gillar konceptet med att ta vara på det varma klimatet fartygen ofta seglar i. Sen är det förstås problem med vinden säkert många gånger.

//R

15
Reseberättelser / SV: Grekland 2018, lite nytt, lite gammalt...
« skrivet: 04 juli 2018, 07:58:09  »
Så snyggt Robert, precis som vanligt. Ser du att jag vinkar till er från Superferry i Paros?

Såg det nu när du påpekade det! Vi var så fokuserade på att gå till Hotell Oasis, och trodde ni satt kvar i VIP salongen. ;)

Mer reportage från 2018 och 2012 kommer inom kort, lite annat att pyssla med just nu.

//R

Sidor: [1] 2 3 ... 44