Viking Cinderella LXA Seaside Premium Large
« skrivet: 18 juni 2017, 20:21:15 »
Dags för sommarens första kryssning, och denna gång hamnade vi på Cinderella och reste såklart ståndsmässigt i en "LXA Seaside Premium Large". Vad var det för fel på namnet "Lyx A" som den tidigare hette?
Här kommer några bilder, och i den här hytten hittar vi en liten överraskning!

Välkomna!

Hmm... Ett fönster i badrummet?

Viking Line börjar få hotellstandard på sina sängar nu.

Den här hytten har två tv-skärmar, med ett mellanrum på tre meter. Lite överdrivet, men jag klagar inte. :)

Vardagsrumsborden. Grejerna på borden ingick inte, dock får man ju som alltid två piccolo-flaskor, några Fazerbitar och lite läsk.
Observera nivåskillnaderna vid sängen. Såg likadant ut där man går in i "vardagsrummet". Någon som kan förklara detta?
Ingen annan Lyx-a hytt har detta fenomen.

Så har vi det här fönstret igen....

Utsikten när man vaknar.

Badrummet. Den stora hallen som är känd bland Lyx-a hytterna finns inte så badrummet är stort.
Finns en anledning till det.
En necessär med produkter från Rituals får man också. Trevligt!

Här har vi överraskningen! En stor jacuzzi! Större och bättre än den som finns i Junior Suiten på Symphony/Serenade, om man ville jämföra. Ska bara finnas en hytt på hela fartyget med en jacuzzi.

Den ändrar färg också. :)

Lite besvärligt med fönstret dock, för man ser ju ändå inte ut när man ligger och bubblar. Dessutom fanns det ingen gardin eller dylikt att täcka för med. Inte jättekul att sitta på toan om man har folk i hytten. Full insyn från soffan som synes.

Tack för mig. :)
« Senast ändrad: 18 juni 2017, 20:22:47 av ScoiP »
SV: Viking Cinderella LXA Seaside Premium Large
« Svar #1 skrivet: 18 juni 2017, 20:34:11 »
Vilket nummer har hytten? :)
« Svar #2 skrivet: 18 juni 2017, 20:35:34 »
Vilket nummer har hytten? :)

Det är hytt 9000. Men säg inget till nån. ;)
« Svar #3 skrivet: 19 juni 2017, 11:07:22 »
Riktigt fint. Vad får man ge för en sådan resa i sådan hytt? Vore intressant att göra nåt liknande kanske i sommar.
« Svar #4 skrivet: 19 juni 2017, 11:46:27 »
Riktigt fint. Vad får man ge för en sådan resa i sådan hytt? Vore intressant att göra nåt liknande kanske i sommar.

Den kostade under 2000, och det var ändå på en lördag. Brukar vanligtvis vara dyrare men dom hade väl nån kampanj jag inte visste om. :)
« Svar #5 skrivet: 19 juni 2017, 13:27:13 »
Tack för dom vackra bilderna!  :)

Det känns lite obehagligt med ett fönster i badrummet. Särskilt om man inte kan dra för  :o
Mina bilder hos Flickr: https://www.flickr.com/photos/90555815@N06/

.... .-     . -.     -... .-. .-     -.. .- --. //Kryzzarn
*

Bogspröt

• 41
  • Livet är för kort för att inte få ha en åsikt..
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 19 juni 2017, 14:08:45 »
Den hytten ska jag bara ha nästa gång!!

På tal om fönstret så bodde vi på ett hotel i Helsingborg där dom hade fönster från golv till tak, så man kunde kolla på den som duschade från sängen.. gick att dra för dock om man ville det  ;D
« Svar #7 skrivet: 19 juni 2017, 16:07:37 »
Tack för dom vackra bilderna!  :)

Det känns lite obehagligt med ett fönster i badrummet. Särskilt om man inte kan dra för  :o

Tack själv :)
Ja, fattar inte hur dom har kunnat missa en så enkel sak som avskildhet i en toalett :D
« Svar #8 skrivet: 19 juni 2017, 16:12:28 »
Den hytten ska jag bara ha nästa gång!!

På tal om fönstret så bodde vi på ett hotel i Helsingborg där dom hade fönster från golv till tak, så man kunde kolla på den som duschade från sängen.. gick att dra för dock om man ville det  ;D

Ja det är bara att ringa och säga att du vill ha hytten. Kostar inget extra.  :)

Haha, hade ett likadant rum i Dubai när vi var där sist! :) Men det var på våning 24 eller nåt sånt och rutorna var tonade, så slapp insyn.

Rutorna i hytten kunde ju ha varit tonade åtminstone om dom nu vägrade att sätta upp liten gardin eller nåt! :P
*
« Svar #9 skrivet: 19 juni 2017, 16:33:57 »
Tack ScoiP för reseberättelsen och bilderna. Jag som trodde att överraskningen var fönstret :P
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #10 skrivet: 19 juni 2017, 17:34:47 »
Tack ScoiP för reseberättelsen och bilderna. Jag som trodde att överraskningen var fönstret :P

Tack själv! :)
Då fick du två överraskningar! ;)
*

Penny

• 37
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 19 juni 2017, 20:09:51 »
Den hytten ser inte helt fel ut. Coolt också att jacuzzin ändrar färg.
Kommande
Celebrity Eclipse

Grattis Silja Line 60 år!
« Svar #12 skrivet: 20 juni 2017, 15:22:58 »
En fråga. Jag och min kära mor ska åka i sådan hytt med Cinderella i juli. Någon som vet om alla hytterna har fönster i badrummet eller är det bara denna?

Kladde72
« Svar #13 skrivet: 20 juni 2017, 17:03:10 »
Undrar en sak till förresten. Ingick frukttallriken som står på det runda bordet?

Kladde72
« Svar #14 skrivet: 20 juni 2017, 19:33:23 »
Undrar en sak till förresten. Ingick frukttallriken som står på det runda bordet?

Kladde72

Det är bara den här specialhytten som har fönster i badrummet.

Frukttallriken får man dessvärre köpa till för 80 kronor, men två piccolo flaskor mousserande, två läsk och några chokladbitar får man som vanligt.