Bäst julbord?
« skrivet: 20 november 2017, 14:59:33 »
Tänkte unna mig att käka julbord i år men frågan är vilken skuta som har det bästa? Funderar på Birka.
*
SV: Bäst julbord?
« Svar #1 skrivet: 20 november 2017, 15:10:14 »
Personligen tycker jag Birkas julbord är sämst, nu är det iofs två år sedan jag senast åkte jul(bords)kryssning med dom, men då saknade dom många klassiska julrätter så som köttbullar och prinskorv, mm mm, deras "julskinka" var kokt ej griljerad och otroligt blaskig rent av vidrig, vilka tydligen dom flesta andra ansåg med då den fick står i stort sett orörd, annars hade dom annan åländsk mat som var helt okej, MEN jag saknade dom tre mest klassiska på julbordet.

Viking har jag inte testat att åka julbordkryss med ännu, kanske blir i år?!  :P

Men åkt mycket med Tallink Silja, och även om inte allt finns så har dom dom klassiska maträtterna samt flera andra man inte äter annars på julbord, bra mix av mat tycker jag.

Kanske finns dom som tycker jag har fel, tyck gärna det, men utan skinka köttbullar och prinskorv är det inget julbord.  ::)

Sluta censurera och radera!!!
« Svar #2 skrivet: 20 november 2017, 17:19:53 »
Ska med silja till Helsingfors 1 dec med min kompis. Vi ska äta julbord på Serenade. Dom har jättegott julbord. Vi åt förra året på Serenade så det var jättegott. Blir kul äta igen på Serenade :)
« Svar #3 skrivet: 20 november 2017, 18:49:50 »
Skall käka St Eriks julbord den 5 dec med jobbet. Får se hur det är 8)
*
« Svar #4 skrivet: 20 november 2017, 20:51:16 »
Själv har jag ingen susning då jag inte skulle komma mig för att åka och äta julbord. Det gör jag på krogen i stan. Däremot åker jag och äter Eckerölinjens viltbord varje höst. Det är alldeles utmärkt. Blev tom två gånger i år. Kanske tom julbordet är bra?
« Svar #5 skrivet: 20 november 2017, 20:52:44 »
Personligen tycker jag Birkas julbord är sämst, nu är det iofs två år sedan jag senast åkte jul(bords)kryssning med dom, men då saknade dom många klassiska julrätter så som köttbullar och prinskorv, mm mm, deras "julskinka" var kokt ej griljerad och otroligt blaskig rent av vidrig, vilka tydligen dom flesta andra ansåg med då den fick står i stort sett orörd, annars hade dom annan åländsk mat som var helt okej, MEN jag saknade dom tre mest klassiska på julbordet.

Viking har jag inte testat att åka julbordkryss med ännu, kanske blir i år?!  :P

Men åkt mycket med Tallink Silja, och även om inte allt finns så har dom dom klassiska maträtterna samt flera andra man inte äter annars på julbord, bra mix av mat tycker jag.

Kanske finns dom som tycker jag har fel, tyck gärna det, men utan skinka köttbullar och prinskorv är det inget julbord.  ::)

Då hade man ju blivit måttligt besviken med den upplevelsen men det verkar som att dom lärt sig https://www.birka.se/mat-dryck/sjosalen/julbord

*

Eugen Cork

• 17
  • Det går åt helvete kapten, ankaret flyter!
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 20 november 2017, 21:09:50 »
Finns det någon som helst skillnad mellan Serenade och Symphony vad gäller julbordet?
Plan 2017:

Rock the Boat: Dragonforce (Galaxy)

Plan 2018:
Tallinn trettonhelgen. matiné på operan. (Victoria)

Tallinn februari. Två kvällar på operan, en dag Tallinn-Helsingfors-Tallinn; måste åka ALLA båtar (Baltic Queen, Star, Megastar, Victoria)
« Svar #7 skrivet: 21 november 2017, 18:58:02 »
Eckerölinjen har ett toppen bra julbord. Kan också rekommendera Stena Lines både linjen Göteborg-Kiel och Karlskrona-Gdynia.
*
« Svar #8 skrivet: 21 november 2017, 20:16:02 »

Då hade man ju blivit måttligt besviken med den upplevelsen men det verkar som att dom lärt sig https://www.birka.se/mat-dryck/sjosalen/julbord

Jamen se där, låter ju riktigt riktigt bra!!  :)
Sluta censurera och radera!!!
*
« Svar #9 skrivet: 22 november 2017, 10:00:09 »
Jag vet inte, men jag har hört att Eckerö och Wasaline är bra.
« Svar #10 skrivet: 25 november 2017, 05:24:19 »
Åt Julborde på Galaxy i måndags 20/11 det var gott och vällagat. Kanske inte lika mycket att välja på som på ett fashionabelt värdshus men fullt tillräckligt och jämfört med dessa klart prisvärt/TT
Resor 2017.
Silja Symphony*2
Baltic Queen
Jewel of the seas i medelhavet
Galaxy
Baltic Princess
Kommande2017:
Freedom of the seas i karibien
Kommande 2018:
Rhapsody of the seas i medelhavet
*
« Svar #11 skrivet: 25 november 2017, 17:19:12 »
Tycte att jag njöt av ganska smakligt och mångsidigt julbord på Grace 17/11.
« Svar #12 skrivet: 26 november 2017, 15:15:02 »
Ska med silja till Helsingfors 1 dec med min kompis. Vi ska äta julbord på Serenade. Dom har jättegott julbord. Vi åt förra året på Serenade så det var jättegott. Blir kul äta igen på Serenade :)
[/quote

Jag ska oxå åka med serenade den 1 december. Tänkte även jag testa julbordet.]
« Svar #13 skrivet: 29 november 2017, 22:35:20 »
Jag avnjöt Cinderellas julbord igår och kan konstatera att det var av högsta klass. Rekommenderas.
« Svar #14 skrivet: 30 november 2017, 08:30:48 »
Håller med. Åt Cinderellas julbord i förra veckan och det var riktigt bra:)