SV: Birka till Vasa 2018
« Svar #15 skrivet: 17 november 2017, 20:27:30 »
Och för att jag ska bli intresserad, krävs nog lite mer variation på maten ombord. I alla fall att det finns alternativ om kryssningsmenyn inte passar för dagen.
Annars är det just reslängderna som talar för Birka, dom stora rederierna kör väl mest 7 nätters och längre från Stockholm? Har för mig att RCCL under något år körde kortare med Vision Of The Seas? Eller har jag blandat ihop saker här?

//R
*

Penny

• 75
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 17 november 2017, 20:36:18 »
Och för att jag ska bli intresserad, krävs nog lite mer variation på maten ombord. I alla fall att det finns alternativ om kryssningsmenyn inte passar för dagen.
Annars är det just reslängderna som talar för Birka, dom stora rederierna kör väl mest 7 nätters och längre från Stockholm? Har för mig att RCCL under något år körde kortare med Vision Of The Seas? Eller har jag blandat ihop saker här?

//R

Stämmer bra det. Jag åkte  en 4-nätterskryssning med Vision Of The Seas sommaren 2012. Tallinn och St Petersburg. Fint fartyg, men det blev lite för svenskt. Menyer på svenska och midsommarfirande. Men det löste sig, menyn på engelska och strunta i midsommarfirande :) Helt klart en fin och lagom lång kryssning i Östersjön, även om jag har fått mersmak på längre kryssningar :)
http://dayviews.com/Fartygsbilder/523437132/
Här är mitt senaste kryssningsfartygsreportage från 2017! Skriv gärna en fråga/kommentar om du undrar över någonting :)

Kommande
Silja Symphony
« Svar #17 skrivet: 17 november 2017, 21:17:25 »
Skönt att jag hade någorlunda minne! Men det där med svenskt ombord var väl för dom övriga resenärerna och inte dom svenska???
När det gäller Birka, så är jag lite nyfiken på vilka resenärerna är? Är det en helt ny målgrupp? Eller är det 22 timmars kryssarna som testar nya kryssningar?

//R
*
« Svar #18 skrivet: 17 november 2017, 21:52:15 »
Skönt att jag hade någorlunda minne! Men det där med svenskt ombord var väl för dom övriga resenärerna och inte dom svenska???
När det gäller Birka, så är jag lite nyfiken på vilka resenärerna är? Är det en helt ny målgrupp? Eller är det 22 timmars kryssarna som testar nya kryssningar?

//R

Jag upplevde nog att det var en klart äldre publik, som jag inbillar inte återfinns på 22 timmarsresor. 
« Svar #19 skrivet: 17 november 2017, 21:56:40 »

//R

Jag upplevde nog att det var en klart äldre publik, som jag inbillar inte återfinns på 22 timmarsresor.

Det upplevde jag med när man åkte till Visby några fåtal barnfamiljer vid kl 22 så var båten folktom :p
*

Penny

• 75
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 17 november 2017, 22:20:24 »

//R

Alltså, jag åkte med Vision över midsommar, därav midsommarfirande som främst riktade sig till oss svenskar. Menyerna fanns på svenska i huvudrestaurangen då det var flest svenska kryssningsresenärer ombord. Men vi bad om en engelsk meny då det var lättare att kommunicera det man ville ha. Liksom utropet var på svenska och engelska.
http://dayviews.com/Fartygsbilder/523437132/
Här är mitt senaste kryssningsfartygsreportage från 2017! Skriv gärna en fråga/kommentar om du undrar över någonting :)

Kommande
Silja Symphony
*
« Svar #21 skrivet: 18 november 2017, 14:22:50 »

Han har tidigare själv blivit sur över att ingen berömmer dom bilder han lägger ut och hotat med att lämna forumet.

//R

?

Robert, du får gärna ta tillbaka det där. Jag har aldrig varit sur för att någon inte berömt mina bilder, tvärtom har jag varit glad (ock skrivit det) för allt beröm jag fått :)

Jag har heller aldrig hotat att lämna forumet p.g.a. denna påstådda osanning.

Jag har lämnat forumet p.g.a. trakasserier mot min person både på forumet och via e-post.

Jag är förvånad och besviken att just du, Robert, kan yttra något sånt. Jag har alltid talat om dina bilder i positiva ordalag, både här på Landgången och på Flickr, där jag har kommenterat dina bilder på ett glatt sätt och även lagt massor av dina foton som favoriter.

Jag hoppas att ditt inlägg beror på ett missförstånd.

MVH Franz
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #22 skrivet: 18 november 2017, 16:50:19 »

Han har tidigare själv blivit sur över att ingen berömmer dom bilder han lägger ut och hotat med att lämna forumet.

//R

?

Robert, du får gärna ta tillbaka det där. Jag har aldrig varit sur för att någon inte berömt mina bilder, tvärtom har jag varit glad (ock skrivit det) för allt beröm jag fått :)

Jag har heller aldrig hotat att lämna forumet p.g.a. denna påstådda osanning.

Jag har lämnat forumet p.g.a. trakasserier mot min person både på forumet och via e-post.

Jag är förvånad och besviken att just du, Robert, kan yttra något sånt. Jag har alltid talat om dina bilder i positiva ordalag, både här på Landgången och på Flickr, där jag har kommenterat dina bilder på ett glatt sätt och även lagt massor av dina foton som favoriter.

Jag hoppas att ditt inlägg beror på ett missförstånd.

MVH Franz

Hej,

Vi tar det privat via PM, så reder vi ut detta. Jag hör av mig.
Men det var inte min mening att såra dig, och jag har nog missförstått dig just om det där med att "kräva beröm". Så det får jag be om ursäkt för.  Resten tar vi som sagt via PM. ;)

//R
« Svar #23 skrivet: 11 december 2017, 15:47:25 »

//R

Det upplevde jag med när man åkte till Visby några fåtal barnfamiljer vid kl 22 så var båten folktom :p

Det ska bli intressant att se vad för klientel som kommer att vara ombord på Birkas julkryssning. De har ju en hel del barnaktiviteter ombord så någon mer barnfamilj än min familj borde ju finnas med.
Senaste kryssning:
Norwegian Getaway Transatlantisk kryssning från Köpenhamn.

Kommande kryssningar:
Birkas 4 nätters julkryssning 22 dec.
Silja Serenade 12 jan.
Symphony of the seas i medelhavet 28 april.
« Svar #24 skrivet: 11 december 2017, 16:28:59 »

//R

Det ska bli intressant att se vad för klientel som kommer att vara ombord på Birkas julkryssning. De har ju en hel del barnaktiviteter ombord så någon mer barnfamilj än min familj borde ju finnas med.

Verkligen det verkar ju som att kryssningen är riktad till barnfamiljer med tanke på att dom ska "besöka" tomten men dom flesta barnfamiljer är väl med släkten under själva julafton?
Annars kan jag tänka mig att det är många som inte har nån familj som åker över julen för att slippa sitta hemma ensam hade jag gjort om jag inte hade nån släkt att besöka..