SV: Kryssning med Norwegian Epic 2011
« Svar #15 skrivet: 02 november 2017, 17:49:10 »
Ni har nog lite rätt här ovan. ;) Men tycker ändå att lite överdrivet är det nog ändå...
Varför skulle det tex smugglas från Florida söderut? Är väl snarare tvärtom i sådana fall?
Tror nog den där risken är lite överdriven och att det är något många säger när dom ertappas med tex droger i sitt bagage, att någon annan lagt det där. Även om det förstås säkert hänt genom alla år.

Däremot om man har en lite tröt väska så är det förstås ett jättebra sätt att skydda den från att ramla i bitar ute på plattan.

//R

Folk fruktar ju många saker där. :D Men ärligt, så till exempel på min resa i Filippinerna hade det varit bättre med en mindre väska och där kunde jag förstå varför man packar så där inför hela resan - vissa delsträckor kan vara rätt så smutsiga särskilt till baggaget. ;) Sedan kan det hända ofta att i vissa länder så har man mat och drycker i baggaget som orsakar spill och läck, som gör ju att särskilt tygväskor kan bli så gott som oanvändbara, trots att det inte var din väska som innehöll ofta förbjudna matvaror och dylika.
« Senast ändrad: 02 november 2017, 17:52:03 av JoonasK »
*

Penny

• 75
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
SV: Kryssning med Norwegian Epic 2011
« Svar #16 skrivet: 14 november 2017, 21:34:52 »
Tack för reportaget!  :) Minns när du visade oss detta på gamla Landgången. Då var det diskussioner om hurvida Viking Grace vs Norwegian Epic var lyxigast  ;)
http://dayviews.com/Fartygsbilder/523437132/
Här är mitt senaste kryssningsfartygsreportage från 2017! Skriv gärna en fråga/kommentar om du undrar över någonting :)

Kommande
Silja Symphony