*

Penny

• 75
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
SV: Seaside/Seaview
« Svar #1 skrivet: 06 september 2017, 18:22:00 »
Jag tycker att dessa fartyg verkar spännande! Intressant utformning/planlösning.
http://dayviews.com/Fartygsbilder/523437132/
Här är mitt senaste kryssningsfartygsreportage från 2017! Skriv gärna en fråga/kommentar om du undrar över någonting :)

Kommande
Silja Symphony
« Svar #2 skrivet: 06 september 2017, 18:34:57 »
Jag gillar idén och designen, men dom är tyvärr några nummer för stora för min smak numera! Sen är inte MSC något favoritrederi, men dom är ofta väldigt prisvärda.

//R
« Svar #3 skrivet: 06 september 2017, 19:47:10 »
Vilket varv?/Ulf
« Svar #4 skrivet: 19 oktober 2017, 23:27:59 »

oj oj oj... vilken konstig skapelse hon är...
*
« Svar #5 skrivet: 20 oktober 2017, 08:36:28 »
Är Italienska Fincantieri som bygger dessa och dom har snott design idén från dessa tror jag  ;)
http://www.faktaomfartyg.se/al_salam_boccaccio_1970_b_1.htm
Nej den är bara ful tycker jag om dessa "monster"

Här löns int förklarar för den som int begriper
« Svar #6 skrivet: 20 oktober 2017, 09:34:26 »
Är Italienska Fincantieri som bygger dessa och dom har snott design idén från dessa tror jag  ;)
http://www.faktaomfartyg.se/al_salam_boccaccio_1970_b_1.htm

Far genast tankarna till stabilitet. Det var inget vidare med de förstörda fd italienarna.
« Svar #7 skrivet: 20 oktober 2017, 16:20:50 »

Jag är nog tvungen att hålla med.
Jag tyckte MSC byggde väldigt stiliga fartyg förr, men fartygen efter FANTASIA-klassen är det riktigt illa med.
Dock säkert jättefina ombord om man slipper se eländet på avstånd=)
« Svar #8 skrivet: 20 oktober 2017, 16:22:20 »
Nu är bilden ovan zoomad, så den ger inte en helt rättvis bild. Just utvändiga designen på denna serie tycker jag nog ändå får anses som ganska ok i sin storleksklass. Den smala överbyggnaden i aktern ger ett ganska bra utseende.  Men självklart, det ska in många hytter och passagerare så att man tjänar pengar också. Och då blir det inte så snyggt alltid.

//R
*
« Svar #9 skrivet: 20 oktober 2017, 19:51:47 »
Men bortsett från exteriören, är det inte den här typen av billiga opersonliga massmarketfartyg och rederier, som det inte bara främst görs fotoreportage om, utan också är mest uppskattade här på forumet?

Eller är jag förjävligt orättvis och snobbig nu?
« Senast ändrad: 20 oktober 2017, 19:53:58 av Lars H »
« Svar #10 skrivet: 20 oktober 2017, 20:30:25 »
Men bortsett från exteriören, är det inte den här typen av billiga opersonliga massmarketfartyg och rederier, som det inte bara främst görs fotoreportage om, utan också är mest uppskattade här på forumet?

Nja, i nuläget är det inte många kryssningsreportage alls förutom Kim:s, och han åkte med TUI. ;) Jag la väl ut ett från Celebrity Equinox och Independence Of The Seas, den senare tillhör förstås det du skriver ovan Lars.
Vi åkte MSC Preziosa i två dygn 2013, inget som tilltalade oss alls (förutom priset). Men jag kommer ändå lägga ut reportage här... ;)

//R

« Svar #11 skrivet: 20 oktober 2017, 20:44:33 »
Vilken "skönhet" 
« Svar #12 skrivet: 21 oktober 2017, 01:22:58 »
Norweigan Epic har fått en utmanare om titeln fulast på det sju haven i kategorin kryssningsfartyg /TT
Resor 2017.
Silja Symphony*2
Baltic Queen
Jewel of the seas i medelhavet
Galaxy
Baltic Princess
Kommande2017:
Freedom of the seas i karibien
Kommande 2018:
Rhapsody of the seas i medelhavet
« Svar #13 skrivet: 21 oktober 2017, 22:36:39 »

Alla är olika och tycker om olika saker, vad är det som är så svårt att förstå med det?
Du ska alltid markera att andra har valt fel rederi och att båtarna/rederierna som dom har valt att åka med inte är tillräckligt fina. För vissa med begränsad ekonomi så kan en kryssning med Costa Victoria vara det fräckaste och lyxigaste dom har gjort
*
« Svar #14 skrivet: 22 oktober 2017, 01:20:21 »
Kan meddela att jag åkte med Costa i somras. För tredje gången.