SV: Erfarenheter av AIDA?
« Svar #15 skrivet: 13 januari 2018, 01:54:52 »

Vi är ju nöjda med Celebrity, men det hindrar oss inte från att öppna ögonen för alternativ. En stor nackdel hos Celebrity, är att vill man ha någon mat som ingår utanför Huvudrestaurangen, så är det bara Buffé som ingår. Nu håller man på att gör om Mast Grill vid poolen så den också börjar kosta extra.
Kan tycka det är trevligt att som på tex NCL, gå till puben, ta en öl och lite kycklingvingar med het sås till, är typ vardagslyx. Men det går inte på Celebrity inte!

Om du ar nojd med Celebrity, sa varfor inte prova TUI/Meinschiff?
Jag hade formanen att forra aret spendera ett par dagar ombord pa MS4. Jag kan lova att det var en mycket bra service ombord. Jag talar ingen tyska vilket var till en fortret till vissa i besattningen. Det brukade bli forvirring nar jag svarade pa engelska istallet for tyska. Samtliga pax var tysktalande och alla utrop, menyer etc var pa tyska. Endast de utrop som var till besattningen var pa engelska.
Jag har varit en hel del ombord pa olika Celebrity batar och gillat det, men TUI/Meinschiff var helt klart ett stra vassare.
« Svar #16 skrivet: 13 januari 2018, 09:20:04 »

Vi är ju nöjda med Celebrity, men det hindrar oss inte från att öppna ögonen för alternativ. En stor nackdel hos Celebrity, är att vill man ha någon mat som ingår utanför Huvudrestaurangen, så är det bara Buffé som ingår. Nu håller man på att gör om Mast Grill vid poolen så den också börjar kosta extra.
Kan tycka det är trevligt att som på tex NCL, gå till puben, ta en öl och lite kycklingvingar med het sås till, är typ vardagslyx. Men det går inte på Celebrity inte!

Om du ar nojd med Celebrity, sa varfor inte prova TUI/Meinschiff?
Jag hade formanen att forra aret spendera ett par dagar ombord pa MS4. Jag kan lova att det var en mycket bra service ombord. Jag talar ingen tyska vilket var till en fortret till vissa i besattningen. Det brukade bli forvirring nar jag svarade pa engelska istallet for tyska. Samtliga pax var tysktalande och alla utrop, menyer etc var pa tyska. Endast de utrop som var till besattningen var pa engelska.
Jag har varit en hel del ombord pa olika Celebrity batar och gillat det, men TUI/Meinschiff var helt klart ett stra vassare.

Gillar det jag sett av TUI:s nya fartyg, men namnet TUI som klingar charter har väl skrämt mig lite. Men kul med positiva ord här, och tyska under enklare former är inget problem.
Så varför inte? :)

//R
« Svar #17 skrivet: 13 januari 2018, 12:49:26 »
På en av dom senaste kryssningarna så träffade jag ett tyskt par, frågade varför dom åker ett mera
Amerikanskt rederi istället för AIDA som ju också åker samma sträckor. Dom svarade att dom provat
AIDA och var inte alls nöjda, om jag fattade rätt så är det bara Buffe som gäller om du inte betalar extra bl.a.
Har en finsk vän som nyligen varit och provat på AIDA i karibien, ska försöka få fram lite om vad dom tyckte.
Träffade på min finska vän som varit ute med AIDA. Tyckte det var ett fint fartyg men sammanfattningsvis
så aldrig mer AIDA.