Kort kryssning till Bahamas
« skrivet: 10 augusti 2017, 08:48:14 »
Här kommer lite bilder från en kort kryssning med Majesty of the Seas till Bahamas i februari 2016.
Kryssningen var bara på 3 nätter, och gick från Miami till CocoCay och Nassau.

Detta var vår hytt ombord, en Grand Suite.
På Majesty of the Seas måste man minst boka en Junior Suite för att få en balkong och prisskillnadsen till en GS var ganska liten.

Hytten var mycket rymlig, men man tillbringar ju inte speciellt mycket tid där på en så kort kryssning, så en JS hade varit fullt tillräcklig (vill ha balkong när jag åker på kryssning).

Utseglingen från Miami.

Här har polisen stoppat en båt som försökte åka för långt in i hamnen.

Lite fler bilder från utseglingen.

Miami Beach (South Beach).

Måste säga att det var trevligt att segla ut från Miami.

Solnedgången.

Fösta stoppet var CocoCay på Bahamas.
Frukost på balkongen, en av de trevliga sakerna med att ha en balkonghytt.

Det är Royal Caribbean som äger hela ön.
Det är en fin ö, med trevliga stränder. Dock var det ganska långgrunt på nånga ställen.
Fartygen lägger till på redden och sedan får man ta tenderbåtar in till ön.

Här är några bilder från CocoCay.

Man kan bland annat åka vattenscooter, vilket vi provade på. Har dock inga bilder från den turen, men här är vattencsootrarna samt en annan tur som har anlänt tillbaks till CocoCay.

Här är vi på väg tillbaks med tenderbåten till Majesty of the Seas efter en avkopplande dag på CocoCay.

Fortsättning följer...

/Erik
SV: Kort kryssning till Bahamas
« Svar #1 skrivet: 10 augusti 2017, 08:49:49 »
Nästa dag var vi i Nassau.
Vi skippade sol och bad och strosade runt lite i Nassau. Det finns många tax free-affärer och det såldes nog en hel del till alla turister.
Här anländer vi Nassau.

Välkommen till Nassau.

Cariloha-butiker med kläder och annat gjort av bambu kan man se på många ställen om man kryssar i tex Karibien.

Detta är parlamentsbyggnaden.

Här kommer några bilder från Majesty of the Seas.
Det var ett ganska trevligt fartyg. Visst kunde man märka av åldern bland annat på lite mindre utbud av aktiviteter och de ganska små hytterna.
För en tre-fyra dagarsresa så tycker jag hon är fullt tillräcklig. Man hinner ju ändå inte med så mycket ombord. Det man kan sakna är ju en del specialrestauranger (några få finns).
Personalen var trevlig och maten ombord var riktigt bra.

Här är en bild från inseglingen till Miami den sista morgonen.

Kryssningen var trevlig men förstås lite för kort med bara två stopp. Vi var enda fartyget vid CocoCay när vi var där så det var väldigt lugnt. Tyckte att det var en ganska trevlig ö med lagom mycket att göra. Visst kan man sakna en del ytterligare aktiviteter, men för oss så passade det perfekt eftersom denna kryssning enbart var avsedd för avkoppling eftersom vår resa också innehöll en hel del andra aktiviteter på Floridas Gulf-kust, i Miami, i New York samt under en 10-dagars kryssning med Celebrity Equinox.

Jag skulle kunna tänka mig att göra om detta resa någon gång, men skulle då försöka göra den som en fyra nätters då man också kommer till Key West.
Visserligen är det "riktiga" sättet att åka till Key West med en Mustang-cab hela vägen från Miami.  ;)
Det var precis vad vi gjorde ett par dagar efter att vi kom hem från Bahamaskryssningen.

/Erik
« Svar #2 skrivet: 10 augusti 2017, 08:51:31 »
WOW! Äntligen ett reportage igen, och denna gång från ett fartyg vi inte sett ofta här på Landgången... :)
Solnedgången över Miami var magisk, synd att det är någon framför kameran, å andra sidan ger sådana bilder en mera ögonblickskänsla vilket kan vara helt rätt!

//R
*
« Svar #3 skrivet: 10 augusti 2017, 11:04:50 »
Här kommer lite bilder från en kort kryssning med Majesty of the Seas till Bahamas i februari 2016.
Kryssningen var bara på 3 nätter, och gick från Miami till CocoCay och Nassau.

Tack för ett härligt reportage med fina foton! Jag uppskattar verkligen när jag får se bilder från en kryssning jag inte har möjlighet att själv göra. Jag får en fin känsla för hur det kan vara ombord och på utflykterna. Tack än en gång :D
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*

Penny

• 42
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 10 augusti 2017, 17:53:33 »
Tack för dessa bilder! Åkte själv med henne 2011 fast den som är 4 nätter. Trivdes bra ombord och kryssningen var trevlig. Tycker dock att hon ser lite rostig ut jämfört  med när jag själv reste.
Kommande
Celebrity Eclipse

Grattis Silja Line 60 år!
« Svar #5 skrivet: 11 augusti 2017, 22:00:24 »
Härligt liten kortkryssning verkar det som trevligt att se/TT
Resor 2017.
Silja Symphony
Baltic Queen
Kommande:
Jewel of the seas i medelhavet
Galaxy