*

Bogspröt

• 45
  • Livet är för kort för att inte få ha en åsikt..
    • Visa profil
SV: Tallink(s ägare) överväger framtiden
« Svar #15 skrivet: 27 juli 2017, 11:13:07 »
Dom överväger inte dom har bestämt sig. Överväger är ett fint ord!! Mycket spännande tider väntar☺ /Oskari

Nu spekulerar jag bara men kan det bli så att Silja blir "silja" igen?

Den spekulationen hoppas jag på  :D
« Svar #16 skrivet: 27 juli 2017, 12:51:42 »
Ingen skräll att kineserna vill köpa, om det är så, då det blir alltmer viktigare med kineserna på våra båtar.

Men hoppas att det blir något nordiskt ägande.
« Svar #17 skrivet: 27 juli 2017, 12:53:30 »
Ingen skräll att kineserna vill köpa, om det är så, då det blir alltmer viktigare med kineserna på våra båtar.

Men hoppas att det blir något nordiskt ägande.
Det har ju länge gått rykten om att kineserna vill köpa Hurtigruten också, och Hurtigruten är till salu.
« Svar #18 skrivet: 27 juli 2017, 18:25:43 »
Dom överväger inte dom har bestämt sig. Överväger är ett fint ord!! Mycket spännande tider väntar☺ /Oskari

Till de positiva eller negativa på Östersjön tror du? :) du verkar vara väldigt insatt, jobbar du på Tallink? Ska bli spännande att se vad som är på gång.

Du går inte ut med att du överväger att sälja om du inte har bestämt dig!

Jag jobbar på tallink silja! Och är även mycket insatt i business snak!

Till det absolut posetiva!
« Svar #19 skrivet: 27 juli 2017, 18:31:30 »

Nu spekulerar jag bara men kan det bli så att Silja blir "silja" igen?

Tallink har ju skilt på varumärken allt mer, men man känner att Tallink styr!!

Jag TROR och hoppas på det, men jag vet inte.

Men mkt spännade är det !
/ Oscar
« Svar #20 skrivet: 27 juli 2017, 19:01:51 »
Har jobbat på Tallink  Silja och jag håller med föregående talare:)
Jag hoppas inte att det blir sålt till kineserna. OM nu någon köper det så hoppas jag också att det blir någon nordisk ägare.
« Svar #21 skrivet: 27 juli 2017, 22:30:12 »

Till de positiva eller negativa på Östersjön tror du? :) du verkar vara väldigt insatt, jobbar du på Tallink? Ska bli spännande att se vad som är på gång.

Du går inte ut med att du överväger att sälja om du inte har bestämt dig!

Jag jobbar på tallink silja! Och är även mycket insatt i business snak!

Till det absolut posetiva!

Roligt och spännande, ska åka till Sthlm på lör och åka en kryssning med MS Galaxy. Tänkte försöka göra ett inlägg om detta senare.

Arbetar du ombord där? Finna möjlighet till bryggvisning tro?
« Svar #22 skrivet: 27 juli 2017, 23:00:09 »
Citera
Jag hoppas inte att det blir sålt till kineserna. OM nu någon köper det så hoppas jag också att det blir någon nordisk ägare.

Håller helt med - OCH det handlar om marknadskunnande och kompetens som huvudargument.

Fattar fortfarande inte varför Tallink skulle vara intressant som investeringsobjekt för kineserna - Varför?  ???
*
« Svar #23 skrivet: 28 juli 2017, 12:21:59 »
Fattar fortfarande inte varför Tallink skulle vara intressant som investeringsobjekt för kineserna - Varför?  ???

När jag kryssade från Åbo i början av juli och var i terminalen och väntade att gå ombord, ungefär 90% av folket där var från Kina. Därför.
« Svar #24 skrivet: 28 juli 2017, 13:09:31 »

När jag kryssade från Åbo i början av juli och var i terminalen och väntade att gå ombord, ungefär 90% av folket där var från Kina. Därför.
Knappast bara därför.
*

Kevpa

• 30
  • www.youtube.com/kevpa <---följ snälla :)
    • Visa profil
    • https://www.youtube.com/channel/UC5epxX9wb4mT0hbEavsHvvQ
« Svar #25 skrivet: 28 juli 2017, 15:05:34 »
kanske inte hör till ämnet. men, på min resa med BQ 2017-06-30 så var det fullt med kineser.
Kevpa
« Svar #26 skrivet: 28 juli 2017, 15:42:14 »
kanske inte hör till ämnet. men, på min resa med BQ 2017-06-30 så var det fullt med kineser.

Ja det är så sommartid, Kineser o Koreaner, flyger till Finland, båt till Stockholm, buss Stockholm-Karlstad-Norge (olika orter)-Oslo, båt till Köpenhamn, flyg från Kastrup.

Kan även gå i motsatt riktning ibland, flera grupper om dagen.
*
« Svar #27 skrivet: 29 juli 2017, 10:34:16 »

Ja det är så sommartid, Kineser o Koreaner, flyger till Finland, båt till Stockholm, buss Stockholm-Karlstad-Norge (olika orter)-Oslo, båt till Köpenhamn, flyg från Kastrup.

Kan även gå i motsatt riktning ibland, flera grupper om dagen.

På rutten Åbo-Stockholm finns det mycket kineser året runt, både Silja och Viking.
« Svar #28 skrivet: 29 juli 2017, 10:55:53 »
Det var ju flera år sedan när Tallink gick ut till asiatiska marknader och därmed är det helt logiskt att köparen är från Kina där det finns både folk och köpkraft samt intresse för sådan produkt. 2016 var kineserna största nationalitet på Tallinks färjor efter finnar och ester och lär bli ännu mer i framtiden när antal svenskarna bara minska i och med att generationer som är vana vid färjeresor blir äldre och de yngre har inget intresse för produkten. Kan bara säga att flygbolaget jag jobbar för är helt beroende på strategin där folkmängder från Asien byter planet i Helsingfors och en del av dom naturligtvis vill stanna i Norden. Därför har de senaste åren även Silja och Viking fått så pass stor antal av grupper och arrangörer därifrån. Och detta just när det har varit mindre ryssar senaste 3-4 år. Våra 19 flygplan har 260-336 platser och trafikerar upp till tre gånger dagligen från HEL till varsin NRT, KIX, NGO, FUK, PEK, PVG, HKG, CHQ, XIY, CAN, ICN, BKK, KBV, HKT, SGN, DEL och DBX. Därtill finns det ännu 8 plan med 336 platser beställda med leverans fram till början av 20-talet och målet för år 2020 är 20 miljoner pax årligen, som verkar vara helt realistisk. Så nog finns det efterfrågan även för kryssningfärjor för turister från Östasien.
« Senast ändrad: 29 juli 2017, 11:00:36 av JoonasK »
*
« Svar #29 skrivet: 29 juli 2017, 11:19:42 »
Hoppas på en nordisk köpare.
Tror ni att det kan bli Color Line?