SV: Vårresa till Polen
« Svar #15 skrivet: 11 juli 2017, 09:55:09 »
Tack för ännu ett bra reportage från färjor vi inte ser så ofta här! Jag åkte Polonia någon gång mellan 2005-2010 på kryssning med SJ kollegor, och vill minnas att maten var super även då!

//R
« Svar #16 skrivet: 11 juli 2017, 21:10:44 »
Bra reportage med fina bilder. Roligt att maten på Polonia och Skania håller stilen. Vi har inte rest med Unity sedan 2014, men om några veckor ska vi åka hem med Skania. På utresan ska vi åka med Stena Vision eftersom Polonia är fullbokad den dagen vi vill resa.
Tack, nu var det inte igår som jag åkte med Stena Vision, men hon är fortfarande min favorit bland Polenfärjorna. Även om alla (eller i alla fall nästan alla) har sin charm. ;)
« Svar #17 skrivet: 11 juli 2017, 21:11:46 »
Tack för ännu ett bra reportage från färjor vi inte ser så ofta här! Jag åkte Polonia någon gång mellan 2005-2010 på kryssning med SJ kollegor, och vill minnas att maten var super även då!

//R
Tack Robert! Trevligt att de har lyckats behålla kvalitén och inte bara skurit ner på kostnader, inga rederier nämnda....
« Svar #18 skrivet: 12 juli 2017, 20:54:40 »
Har också bra intryck av maten på i varje fall Polferries. Unity Line har jag bara intagit något lättare på. Även den mycket enkla frukosten på Scandinavia var topp. Inte alls känslan av massproducerat i storkök iland. Gott, vällagat och dessutom billigt. Det får nog bli en helgtur och prova Skania och Cracovia vid tillfälle.

Tack för intressant reportage!
*
« Svar #19 skrivet: 13 juli 2017, 21:14:30 »
Tack Kim för ett trevligt reportage och trevliga bilder!

Åkte själv i jobbet med Polonoia för ett 10-tal år sen. Har ungefär samma intryck som du från den turen.
Minns också att utrymningsvägen från hallen mellan främre och aktre delen, en trappa upp till personalutrymmen, var låst.
Reagerade speciellt på det eftersom jag bla jobbar med säkerhetsfrågor, utrymning mm.

Ja Bornholm är verkligen att mysigt resmål. Man känner verkligen det danska gemytet. Förutom Rönne får man liknande känsla när man promenerar i tex Dragör.

Ser fram mot nästa reportage.
/ Marre

« Svar #20 skrivet: 14 juli 2017, 16:23:54 »
Höghusen kan säkerligen vara bostäder för de anställda inom den polska marinen,ty detta är en stor militärhamn som synes på din bild av militärbåten.
Ang hotellen så ligger ju Tyskland endast på gångavstånd härifrån och priserna i Polen är ju betydligt lägre här så det är många från andra länder som söker sig hit istället.(Bodde själv på Hiltonhotellet precis vid järnvägsstationen för tåget på Tyskland och det var"snorbilligt"jämfört med på andra sidan gränsen)/Ulf