SV: Silja symphony kryssning 2017-04-08
« Svar #15 skrivet: 07 augusti 2017, 21:12:47 »
Häftigt många bilder :)

... men varför har du texten OVANFÖR bilderna... det blir lite svårläst då ;)

Kolla tidningsartiklar, nätartiklar, ja allt med bilder - texten ligger alltid under bilden. Tips bara! :D

Nej, här håller jag med Kevpa. Jag skriver själv bildtext ovanför bilden. Först läser man bildtexten om vad kommande bild föreställer, sedan bläddrar man ner en bit för att se själva bilden. Det kanske beror på vilken skärmstorlek man har, men åtminstone kan jag bli irriterad om jag först ser bilden och sedan måste bläddra ner för att se bildtexten.... För mig är inte forumet samma sak som en papperstidning där man utan problem ser både bild och bildtext samtidigt ;)

Jag svarar eftersom du citerar mig: läs mitt inlägg igen. Det handlar inte enbart om papperstidningar. Visa mig gärna en nättidning som skriver bildtexten ovanför sina bilder tack :)

Jag läser inte nättidningar så det kan jag inte, men det spelar ingen roll. Jag sade inte heller att jag har "rätt". Jag sade bara vad jag tyckte, precis som du gjorde först. Inget att hetsa upp sig för.
*
SV: Silja symphony kryssning 2017-04-08
« Svar #16 skrivet: 07 augusti 2017, 21:34:31 »
Inget att hetsa upp sig för.

Det är ditt (felaktiga) intryck. Jag skulle ha använt en helt annan smiley om jag hade 'hetsat upp' mig.
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!