*

Floridavatten

• 11
  • Kan det krångla kommer det förmodligen göra det
    • Visa profil
Länka från Flickr?
« skrivet: 13 juli 2017, 10:35:34 »
Kan nån vänlig själ berätta hur man länkar bilder från Flickr? Fattar inte vart jag hittar länken jag ska klistra in?

*
SV: Länka från Flickr?
« Svar #1 skrivet: 13 juli 2017, 11:16:59 »
Vid din bild i Flickr: klicka på högerpilen under bilden

Klicka på BBCode och välj sedan vilken storlek att bilden ska ha på Landgången.

Markera adressraden för att kopiera den, och kopiera den.

Klistra in länken i Landgången.

Gör en radbrytning (ENTER) mellan [/url] och [url så att raderna delas (annars kommer det se konstigt ut med text intill bilden)

Nu kan du posta inlägget.

Om du inte vill att bildtexten ska synas under bilden, raderar du allt efter [/url]
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*
« Svar #2 skrivet: 15 juli 2017, 18:38:10 »
Jag hoppas jag kunde hjälpa till? Om du har fler funderingar eller om något var oklart: fråga på :)
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*

Floridavatten

• 11
  • Kan det krångla kommer det förmodligen göra det
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 15 juli 2017, 20:52:48 »
Jodå fick det att funka på darorn men går det att lägga upp och länka från mobilen??
Jag provade både från Flickr appen och webläsaren men det blir bara ett kryss 😩

*
« Svar #4 skrivet: 15 juli 2017, 21:06:15 »
Jodå fick det att funka på darorn men går det att lägga upp och länka från mobilen??

Jag laddar aldrig upp från mobilen och har bara provat men inte lyckats. jag gör någonting fel där. Det måste ju gå förstås.
« Svar #5 skrivet: 17 juli 2017, 00:42:01 »
Vissa länkar vägrar nya forumet att kopiera in, det har jag själv noterat.
Fredrik Ahlman
« Svar #6 skrivet: 17 juli 2017, 08:32:11 »
Vissa länkar vägrar nya forumet att kopiera in, det har jag själv noterat.
Märkligt vad är det för länkar?
« Svar #7 skrivet: 17 juli 2017, 14:04:27 »
Tycker också det är konstigt, att man får göra om kopieringen men ibland tar den inte emot vissa sidor. Länkarna är sjöfartsmedia länkar. Det hände aldrig på gamla plattformen. I de fall det inte går får man då söka finna samma nyhet genom annan kanal. Har aldrig tidigare stött på ett sådant problem. Jag har mac/iphone/ipad om det nu har betydelse, fullt uppdaterade.
Fredrik Ahlman
« Svar #8 skrivet: 17 juli 2017, 14:43:30 »
Låter väldigt underligt, kan du skicka länken till mig nästa gång det strular?
*
« Svar #9 skrivet: 17 juli 2017, 15:05:30 »

Jag laddar aldrig upp från mobilen och har bara provat men inte lyckats. jag gör någonting fel där. Det måste ju gå förstås.

Jag vill bara förtydliga lite.

Jag tror inte det i detta fallet har något med Landgången att göra, det finns helt enkelt ingen korrekt länk att använda sig av i Flickr när man ska länka vidare via mobilen. Det fungerar utmärkt via datorn. Detta är något hos Flickr.

Frågan har varit uppe tidigare och ingen har kommit med en lösning. Jag har själv inte forskat vidare i detta eftersom jag inte har ett behov av att skicka bilder från mobilen till Landgången.
« Svar #10 skrivet: 17 juli 2017, 16:51:50 »
Jag skall sända en sådan länk nästa gång det sker, det sker sällan men det händer.
Fredrik Ahlman