Ombordstigning
« skrivet: 02 november 2017, 09:35:36 »
Hej, Ska åka med Viking Line till Helsingfors och det var så länge sedan jag åkte med Viking Line till Helsingfors så min fråga är. När öppnar de för ombordstigning? Nån som vet?
SV: Ombordstigning
« Svar #1 skrivet: 02 november 2017, 09:47:40 »
Runt 15-15:30 brukar det vara för nya passagerare, alltså de som inte är på en kryssning.
« Svar #2 skrivet: 02 november 2017, 09:51:36 »
Tack JoonasK för snabbt svar:)
« Svar #3 skrivet: 02 november 2017, 13:08:31 »
Runt 15-15:30 brukar det vara för nya passagerare, alltså de som inte är på en kryssning.
Men Du kan checka in tidigare och sätt Dig i caféet på andra våningen. "Vänthallen" i första är förfärlig!
Planlagte Hurtigrutereiser:
SPITSBERGEN Trondheim-Hammerfest & KONG HARALD Hammerfest-Trondheim apr./mai 2018
ROALD AMUNDSEN Lisboa-Hamburg mai 2019
LOFOTEN Bodø-Tromsø, SPITSBERGEN Tromsø-Frans Josefs Land & KONG HARALD Tromsø-Trondheim sept. 2019
FRIDTJOF NANSEN Amsterdam-Lisboa okt. 2019
« Svar #4 skrivet: 02 november 2017, 13:11:12 »
Men Du kan checka in tidigare och sätt Dig i caféet på andra våningen. "Vänthallen" i första är förfärlig!

Jag tror dom till och med har öl där nu för tiden ska åka till Åbo i morgon så ska dubbelkolla om man kan sätta sig och ta en öl innan avgång :)
*
« Svar #5 skrivet: 02 november 2017, 15:48:29 »
14:45.

« Svar #6 skrivet: 02 november 2017, 16:30:48 »
För att inte någon ska bli besviken, så är cafeterian på andra våningen i Vikingterminalen borttagen sedan några månader sedan.
Mycket riktigt är att man förut kunde köpa öl där.
Lite offtopic så marknadsförde de sig de sista åren med "Det är vi som har så gott kaffe". Den som skrev den sloganen hade i alla fall en annan kaffesmak än jag har.

Numera finns den rosa "foodtrucken" som stod utanför inne i hallen. Där kan man få lite småtugg. Tyvärr vet jag inte om de har några berusande drycker, eftersom jag i allmänhet kommer bara en kvart innan Amorella brukar avgå.

« Svar #7 skrivet: 02 november 2017, 21:28:19 »
Tack för svar och tips:)
« Svar #8 skrivet: 03 november 2017, 08:47:46 »
För att inte någon ska bli besviken, så är cafeterian på andra våningen i Vikingterminalen borttagen sedan några månader sedan.
Lite offtopic så marknadsförde de sig de sista åren med "Det är vi som har så gott kaffe". Den som skrev den sloganen hade i alla fall en annan kaffesmak än jag har.

Det var tråkiga nyheter (var där senast i juni i år). Drack aldrig något annat än öl där, så kaffet kan jag inte uttala mig om.
Planlagte Hurtigrutereiser:
SPITSBERGEN Trondheim-Hammerfest & KONG HARALD Hammerfest-Trondheim apr./mai 2018
ROALD AMUNDSEN Lisboa-Hamburg mai 2019
LOFOTEN Bodø-Tromsø, SPITSBERGEN Tromsø-Frans Josefs Land & KONG HARALD Tromsø-Trondheim sept. 2019
FRIDTJOF NANSEN Amsterdam-Lisboa okt. 2019
« Svar #9 skrivet: 05 november 2017, 15:46:50 »

Det var tråkiga nyheter (var där senast i juni i år). Drack aldrig något annat än öl där, så kaffet kan jag inte uttala mig om.

Åkte i Fredags då fans det en bar i alla fall som säljer öl,kaffe mm