*
Mera gammalt från Öresund
« skrivet: 01 november 2017, 05:33:11 »
Jag fortsätter att gräva i samlingarna...

SV: Mera gammalt från Öresund
« Svar #1 skrivet: 01 november 2017, 05:53:41 »
Det er jo absolut herligt at se dine fotos fra ældre dage og specielt her fra overfarten. Bestemt flotte optagelser. store roser herfra !
« Svar #2 skrivet: 01 november 2017, 08:30:05 »
Härliga bilder från en härlig tid på Öresund! :) När bilderna togs var jag bara något år gammal, men både turade och reste över sundet på väg till Tyskland med mina föräldrar under hela 70/80 talet.

//R
« Svar #3 skrivet: 01 november 2017, 10:12:12 »
Så vackra bilder!
*
« Svar #4 skrivet: 01 november 2017, 12:34:13 »
Det var roligare trafik mellan Helsingborg - Helsingör då.
Här löns int förklarar för den som int begriper
« Svar #5 skrivet: 02 november 2017, 00:09:39 »
Ojojoj, manga minnen som vacks till liv nar man ser de gamla farjorna. Som barn reste jag ganska ofta tillsammans med min foraldrar mellan Helsingborg och Helsingor pa vag till mormor o morfar i Danmark.
kan undra om du aven har en bild pa Dan? Jag minns att det var den farjan vi minnst av allt ville aka med av nagon anledning.
*
« Svar #6 skrivet: 02 november 2017, 04:45:29 »
Ojojoj, manga minnen som vacks till liv nar man ser de gamla farjorna. Som barn reste jag ganska ofta tillsammans med min foraldrar mellan Helsingborg och Helsingor pa vag till mormor o morfar i Danmark.
kan undra om du aven har en bild pa Dan? Jag minns att det var den farjan vi minnst av allt ville aka med av nagon anledning.

Kommer här:

« Svar #7 skrivet: 04 november 2017, 01:29:10 »

Kommer här:

Tackar och bugar.
*
« Svar #8 skrivet: 05 november 2017, 11:57:13 »

Kommer här:

Tackar och bugar.

Den där färjan finns även som legomodell.

https://youtu.be/o_C18tUc0n0
Fartyg jag åkt med iår:
- Stena Flavia
- Scottish Viking
- Rosella
- Viking Grace
- Amorella
- Baltic Queen
- Silja Europa
- Megastar
- Mariella
- Finlandia