SUNNY (ex TRELLEBORG) såld för skrotning
« skrivet: 07 oktober 2017, 01:07:17 »
Enligt gruppen Ferries Of Northern Europ går hon till skrot.
Trist men inte oväntat.

//Mattias
*
SV: SUNNY (ex TRELLEBORG) såld för skrotning
« Svar #1 skrivet: 07 oktober 2017, 13:00:56 »
Då är det en till svensk som går till graven :/
« Svar #2 skrivet: 07 oktober 2017, 16:50:59 »
Jag tycker också att det är synd, för det såg ju hela tiden ut, som om
någon form av trafik skulle börja.
Vet någon om skrotpriset gått upp - kanske köparen gjorde vinst
jämfört med det han betalade?

SL
*
« Svar #3 skrivet: 07 oktober 2017, 18:53:47 »
Man kommer sakna de vibrationer som hon hade och även befälhavarens tal i högtalarna varje gång man åkte med henne. När jag var en liten snorunge så avskydde jag Trelleborg för att hon hade inte nåt som liknade Fair Play på Sassnitz (Spel, Sega Le Mans osv.) men sen när jag växte upp så upplevde jag att Trelleborg var mysigare och hon älskade stormväder mer än Sassnitz. Man kommer sakna henne på Kungsleden...
« Svar #4 skrivet: 09 oktober 2017, 16:57:53 »
trist men så går det för många gammal skutor. glad att jag hann åka med henne en gång i alla fall /TT
Resor 2017.
Silja Symphony*2
Baltic Queen
Jewel of the seas i medelhavet
Galaxy
Baltic Princess
Kommande2017:
Freedom of the seas i karibien
Kommande 2018:
Rhapsody of the seas i medelhavet
« Svar #5 skrivet: 10 oktober 2017, 21:35:43 »
När man åkte natttåget till Berlin hoppades man alltid att det skulle vara Sassnitz
för dom hade mycket bättre mat och Trelleborg hade sämre utbud på annat ombord också./Ulf
« Svar #6 skrivet: 15 oktober 2017, 01:46:34 »
Har varit i indirekt kontakt med en person som levererade Sunny till de nuvarande ägarna och enligt honom så är detta inte sant då man investerat 12 milj Euro i henne. Skrotvärdet bedöms till 2,5 milj Euro.

Vi får väl se...
« Svar #7 skrivet: 15 oktober 2017, 11:35:08 »
Hej alla Trelleborg/Sunnyvänner.Har också själv varit i kontakt med en person som var med vid leveransen,(kanske samma person som "Tecan"nämner,Simon M.)och han pratade med en av ägarna till Sunny  igår 14/10,och han sade att det var osant.Han nämnde också att dom betalade 5milj.euro,samt investerade och byggde om henne för ca.7 milj.euro!!Helt riktigt att skrotvärdet ligger på ca.2,5milj.euro.Så tack och lov verkar det bara vara en "anka",hon seglar förhoppningsvis vidare ett antal år till :)Har förresten själv jobbat på henne i 19 år,och var med "to the bitter end" vid överlämnandet till nya ägarna vid uppläggningen i Uddevalla!m.v.h.Ken