F/B Nissos Chios fd M/S Kapella!
« skrivet: 04 oktober 2017, 17:43:14 »
För nytillkomna Landgångare och även andra som kanske missat henne på den här grekiska sidan. På länken finns några intressanta bilder, bla är man ombord på henne i miserabelt skick i Aten. Och jag undrar om det inte är en annan fd Viking Line färja som ligger på kajen på en av bilderna?
Glöm inte att titta på bilderna i stort format! ;)

http://www.shipfriends.gr/forum/gallery/image/37753-nissos-chios/?browse=1#

//R
*
SV: F/B Nissos Chios fd M/S Kapella!
« Svar #1 skrivet: 04 oktober 2017, 21:02:21 »
Vissa av dom där bilderna fick jag för flera år sedan, men fick då inte lägga ut dom då man hade smugit ombord Nissos Chios vilket inte var tillåtet. Kul att dom har fått komma fram för hon såg ju förjävlig ut på insidan och visst är det vraket av Agios Nektarios som syns på en av bilderna, min favis färja byggd som M/S Apollo 1964
Här löns int förklarar för den som int begriper
*
« Svar #2 skrivet: 04 oktober 2017, 21:16:11 »
Minns Kapella speciellt från när vi var på bilsemester i Finland.
Första nätterna bodde vi ett hus på en camping utanför Åbo och när jag upptäckte omgivningarna där på kvällen hörde färjenörden i mig dunket från en båt. Jag gick ner på klipphällarna och Kapella passerade på ingående till Nådendal.
Gissa om jag fanns på samma ställe varje kväll vid 19-tiden?
Lyckan fulländades sen på förmiddagen när splitternya Apollo och några timmar senare, trotjänaren Viking, passerade i andra riktningen.
Jag tror mina föräldrar såg min glädje och inte hade några invändningar när jag ville bo på samma ställe sista natten innan vi åkte hem igen.
Tyvärr fick jag inte åka med Kapella, men väl Skandia och Nordia, den sistnämnda från Pargas.
/Marre
« Svar #3 skrivet: 04 oktober 2017, 21:24:51 »
Vissa av dom där bilderna fick jag för flera år sedan, men fick då inte lägga ut dom då man hade smugit ombord Nissos Chios vilket inte var tillåtet. Kul att dom har fått komma fram för hon såg ju förjävlig ut på insidan och visst är det vraket av Agios Nektarios som syns på en av bilderna, min favis färja byggd som M/S Apollo 1964

Hehehe, ja det gäller att vara försiktig med vad man visar! Bilderna från ombord är nog upplagda ganska nyligen då jag inte sett dom tidigare, fast det var ett tag sedan jag tittade igenom shipfriends bildregister förstås.

//R
« Svar #4 skrivet: 04 oktober 2017, 21:42:20 »
Oj, tack  :)
YNWA!
« Svar #5 skrivet: 04 oktober 2017, 21:56:18 »
Ball bild med V-märket i skorstenen och nya namnet på taget nere på Balkan.:)/Ulf
« Svar #6 skrivet: 05 oktober 2017, 00:23:07 »
På en av bilderna ligger hon bredvid en färja som seglat både för Sessan och Stena.
« Svar #7 skrivet: 05 oktober 2017, 08:41:40 »
På en av bilderna ligger hon bredvid en färja som seglat både för Sessan och Stena.

F/B Theseus! :)

//R