"lyxkryssningen" på SVT Play!
« skrivet: 02 oktober 2017, 09:38:42 »
Hittar inte att någon länkat till denna miniserie som går på SVT Play.
Såg två avsnitt igår, och det är riktigt töntigt, hoppades på lite mera klass när SVT sänder. :( Det är tramsigt och larvigt, ett program jag aldrig, aldrig skulle visa för någon som frågar om hur det är på kryssningarna. Och som vanligt så missbrukas ordet "lyx"!
Programmet är inspelat ombord på M/S Royal Princess, och man får ändå se lite från besättningens jobb och det kan förstås vara lite intressant.

https://www.svtplay.se/lyxkryssningen

//R
*
SV: "lyxkryssningen" på SVT Play!
« Svar #1 skrivet: 02 oktober 2017, 10:32:29 »
Ja, programmet var väl ingen höjdare. Har tidigare under årens lopp visats liknande och bättre. Med då på engelska eller amerikanska kanaler. Bla en serie om livet ombord på Costa, NCL och några engelska rederier. Även program om byggperiden har visats.
« Svar #2 skrivet: 02 oktober 2017, 11:31:01 »
Jag skulle gärna vilja se några program om kryssningar som inte är så töntiga. Får leta efter dom du beskriver Lars. :) För även dom som går på Discovery kan jag tycka blir töntiga då dom alltid ska dramatisera upp allt och göra spänning av det hela.
Just nu är det nästan enklare att hitta någon bra video på Youtube som privatpersoner gjort.

//R
*
« Svar #3 skrivet: 02 oktober 2017, 11:58:22 »
På rak arm kommer jag bara ihåg en riktigt intressant serie. Den följde planeringen, bygget och första resan med en P&O båt.
*
« Svar #4 skrivet: 02 oktober 2017, 13:21:26 »
På rak arm kommer jag bara ihåg en riktigt intressant serie. Den följde planeringen, bygget och första resan med en P&O båt.

Jag tror att det är en dokumentär om Aurora som du avser.

I.a.f såg jag en sådan som var välgjord och redogjorde för konstruktion, byggande, provtur och första kryssningen med henne. Klart sevärd (har för mig jag såg den 2005 eller så).

*
« Svar #5 skrivet: 02 oktober 2017, 13:50:38 »
Stämmer bra det.
« Svar #6 skrivet: 02 oktober 2017, 13:50:46 »
Jag skulle gärna vilja se några program om kryssningar som inte är så töntiga. Får leta efter dom du beskriver Lars. :) För även dom som går på Discovery kan jag tycka blir töntiga då dom alltid ska dramatisera upp allt och göra spänning av det hela.
Just nu är det nästan enklare att hitta någon bra video på Youtube som privatpersoner gjort.

//R

cruise ship diaries finns på tuben ;)
« Svar #7 skrivet: 02 oktober 2017, 20:40:29 »
Snälla nån...
Detta är ju ett underhållningsprogram för den"breda publiken"och då visar man inte sekvenser
som kanske UG skulle syssla med...
Denna serie är ju bara en parallell med t ex serien om Hurtigruten och(nästan)Färjan,
ty det handlar enbart om att tittarna ska få lite avkoppling och drömma sig bort.../Ulf
« Svar #8 skrivet: 02 oktober 2017, 21:22:16 »
För ett antal år sedan gick det en serie om livet ombord på ett kryssningsfartyg, kan det varit ett av kändisrederiets första fartyg? Två avsnitt kommer jag ihåg, ett med en oerhört dryg, fet och korkad amerikan och ett med en engelsk kärring som propsade att hennes nallebjörnar skulle sitta med vid matbordet och serveras mat :P
« Svar #9 skrivet: 02 oktober 2017, 21:44:41 »
Snälla nån...
Detta är ju ett underhållningsprogram för den"breda publiken"och då visar man inte sekvenser
Denna serie är ju bara en parallell med t ex serien om Hurtigruten och(nästan)Färjan,
ty det handlar enbart om att tittarna ska få lite avkoppling och drömma sig bort.../Ulf

Fast programmet är inte ens bra som underhållning! Dålig produktion och pinsamma sekvenser. Som sagt ingen bra reklam för kryssningar enligt mig. Och roligt? Nja... Att det inte är en granskande dokumentär förstår nog dom flesta. ;)

Serien som gick om Hurtigruten har jag för mig var betydligt mera seriös, men så var den förstås inte gjord av ett brittiskt tv-bolag. 

//R
« Svar #10 skrivet: 02 oktober 2017, 21:49:52 »
För ett antal år sedan gick det en serie om livet ombord på ett kryssningsfartyg, kan det varit ett av kändisrederiets första fartyg? Två avsnitt kommer jag ihåg, ett med en oerhört dryg, fet och korkad amerikan och ett med en engelsk kärring som propsade att hennes nallebjörnar skulle sitta med vid matbordet och serveras mat :P

Det stämmer. Serien heter The Cruise.
« Svar #11 skrivet: 03 oktober 2017, 23:06:35 »
Snälla nån...

Fast programmet är inte ens bra som underhållning! Dålig produktion och pinsamma sekvenser. Som sagt ingen bra reklam för kryssningar enligt mig. Och roligt? Nja... Att det inte är en granskande dokumentär förstår nog dom flesta. ;)

Serien som gick om Hurtigruten har jag för mig var betydligt mera seriös, men så var den förstås inte gjord av ett brittiskt tv-bolag. 

//R
Du,min vän,räknas inte till"den breda publiken";)/Ulf