*
fråga angående commodore hytter på silja
« skrivet: 29 september 2017, 11:35:46 »
Hej på er.
Har ett par frågor angående dessa hytter.
Har aldrig tidigare rest i denna klass men skall nu göra det inom kort. På tallinksiljas hemsida finns det inte så hemskt mycket info om vad det är som ingår... ja en fin hytt, bon vivant frukost, och tillgång till commodore lounge.. vad finns i loungen mer än sittplatser med utsikt föröver.. är det något gratis i loungen i form av mat och dryck t.ex? är det något mer jag kan vänta mig när jag reser i denna klass??
tack på förhand.
/Tuvv

SV: fråga angående commodore hytter på silja
« Svar #1 skrivet: 29 september 2017, 15:11:38 »
I loungen finns det en bar där du köper drinkar o kopplar av  sen finns det typ café som du kan fika när du vill typ... kommer inte ihåg om fikat var gratis

Sen har du ju tillgång till bad avdelningen och även i anslutning till loungen finns det bastu...
Så vill du vara ifred från övriga passagerare största delen av resan så är det bara att sitta i loungen o koppla av
*

Penny

• 65
  • Kryssningar är livet!
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 29 september 2017, 19:35:48 »
I commodore  loungen ingår kaffe, te, vatten, kakor som du inte behöver betala för. Loungen är inte öppen hela resan vad jag vill minnas, utan särskilda tider. I hytten finns det en minibar och fruktkorg. Badavdelningen ingår inte i priset för commodore, där betalar du. Dock inte värt pengarna längre att gå in där tycker jag, då det är iskallt i bubbelpoolen.
Kommande
Celebrity Eclipse
Silja Symphony

Grattis Silja Line 60 år!
« Svar #3 skrivet: 30 september 2017, 09:13:09 »
Tack penny för att du rättade mig, var ett tag sen jag åkte i commondore så hade glömt ..
*
« Svar #4 skrivet: 30 september 2017, 10:25:30 »
Tack Penny och Chris_73 för svaren.
Ska bli intressant att testa denna produkt för första gången. Har rest med symp och sere massvis genom åren men aldrig i commodore. Nu fick jag resan billigt för förhållandevis lite poäng så kände att nu är det dags  :D

/tuvv
« Svar #5 skrivet: 30 september 2017, 13:15:50 »
Ska bli intressant att testa denna produkt för första gången. Har rest med symp och sere massvis genom åren men aldrig i commodore. Nu fick jag resan billigt för förhållandevis lite poäng så kände att nu är det dags  :D

/tuvv
Skriv gärna sen efter hur du upplevde det...
Har planer att boka in en av mina kryssningar i commondore hytt för att testa själv
*

Eugen Cork

• 15
  • Det går åt helvete kapten, ankaret flyter!
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 01 oktober 2017, 19:59:13 »

/tuvv

Har Commodore (och övriga sviter) varit otillgängliga pga renovering det senaste året? Jag har tittat efter något att bränna bonuspoäng på men Commodore har sett bokat ut.
Plan 2017:

Riga oktober, tre kvällar på operan.

Rock the Boat: Dragonforce på Galaxy

Kanske Riga december, tre kvällar på operan.

Plan 2018:
Tallinn trettonhelgen. matiné på operan.

Tallinn februari. Två kvällar på operan, en dag Tallinn-Helsingfors-Tallinn; måste åka ALLA båtar!
« Svar #7 skrivet: 04 oktober 2017, 23:52:27 »
Minibaren i kylskåpet fylls på under hamnuppehållet. Men endast det du har förbrukat dock gäller detta ej det mossernade vinet utan endast öl läsk och vatten. /TT
Resor 2017.
Silja Symphony*2
Baltic Queen
Jewel of the seas i medelhavet
Galaxy
Baltic Princess
Kommande2017:
Freedom of the seas i karibien
Kommande 2018:
Rhapsody of the seas i medelhavet