SV: Kryssning med Stena Saga 21-22/9-2017 (Mycket bilder)
« Svar #15 skrivet: 27 september 2017, 22:09:58 »
Även om jag befarar att om man rest med ett Stenafartyg så har man rest med dem alla på grund av den likartade ombordmiljön, så vore det trevligt att ta en tur med Stena Saga någon gång. Det var väl en specialkryssning för Saga-entusiaster tidigare i år som en LG medlem "Ståle" annonserade här LG innan serverkraschen. Det kanske blir fler sådana tillfällen.
*
« Svar #16 skrivet: 27 september 2017, 22:54:17 »
Även om jag befarar att om man rest med ett Stenafartyg så har man rest med dem alla på grund av den likartade ombordmiljön, så vore det trevligt att ta en tur med Stena Saga någon gång. Det var väl en specialkryssning för Saga-entusiaster tidigare i år som en LG medlem "Ståle" annonserade här LG innan serverkraschen. Det kanske blir fler sådana tillfällen.

Stena Sagas venner brukar köra några kryssningar varje år. Dom brukar annonseras ut på deras facebookgrupp.
Kan hålla med om likheten med inredningen, men hon skiljer sig rejält från färjorna på Nynäshamn-Ventspils.
Fartyg jag åkt med iår:
- Stena Flavia
- Scottish Viking
- Rosella
- Viking Grace
- Amorella
- Baltic Queen
- Silja Europa
- Megastar
- Mariella
- Finlandia
- Stena Spirit
- Stena Vision
- Pearl Seaways
- Stena Saga
- Galaxy
- Gotland
- Visby
- Eckerö
« Svar #17 skrivet: 28 september 2017, 08:48:50 »

Ja, något revolutionerande i inredningsväg är det inte, om man sett Vision, Danica, Scandinavica m fl. Men helt klart den mest kryssningsanpassade Stena-färjan. "Folkets" båt snarare än "up-market". Bra stämning.

Det har varit två Stena Sagas venner Cruise, den senaste för några veckor sedan. Jag tror inte att det planeras fler nu, men det dyker säkert upp venners- eller entusiastkryssning i någon form i framtiden. Över 5000 medlemmar i Facebook-gruppen! Venners- och alla andra kryssningar står i programmet https://www.stenaline.no/stenacruise/underholdning-stena-saga.

/Andreas
« Svar #18 skrivet: 28 september 2017, 10:33:48 »
Mycket trevligt reppotage, lätt glömma bort, hemmahamn Stockholm :)
« Svar #19 skrivet: 28 september 2017, 13:12:59 »
Det märks att Stena Line satsar på Stena Saga. Hon är fin trots sin ålder, och dessutom är det svensk besättning, vilket gör att det är en härlig skandinavisk atmosfär ombord :)

Så dersom det hadde vært en norsk eller dansk besetning så ville det ikke vært en herlig skandinavisk atmosfære ombord? Skandinavia er mer enn Sverige...

Dersom det er slik at hele besetningen er svensk så ville jeg heller sagt at det er en svensk atmosfære ombord.

Nej det jag menar är att besättningen är svensk, medans information står skrivet på norska och engelska. Samt att säkerhetsutrop är på norska och engelska, och eftersom att det är till stor del norskor och danskar som reser, så talas alla tre språk :) Det är det som ger den skandinaviska atmosfären. :) Skrev lite fel i mitt tidigare inlägg.

Da ble det litt mer forståelig ja ;)

Ellers en fin reportasje med mange flotte bilder :)