*
Välkommen till Stockholm, Mein Schiff 6 ;D

Emelie, Mein Schiff 6, Ternvag och Baltica i Saltsjön

Mein Schiff 6, Baltica och Sjövägen

Mein Schiff 6 närmar sig Masthamnen. Sjövägen kommer ikapp.

Viking Grace passar på att lämna stan

Mein Schiff 6 lägger till vid Masthamnen utan att bjuda på en snygg vändning.

Hon kanske hittar på något kul vid avgången senare idag?

Jag glömmer aldrig när Mein Schiff 4 avgick och for rakt mot
Slussen och Strömmen och vände där. Det var en mäktig syn!
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
SV: Premiäranlöp för Mein Schiff 6 till Stockholm 26 juni 2017
« Svar #1 skrivet: 26 juni 2017, 17:32:20 »
Snyggt som vanligt...

Inte omöjligt att hon gör en liten fin vändning på Strömmen senare, men vinden kanske är för hård?
Jag fick med två bilder på henne vid Kvarnholmen innan mitt allround-objektiv la av igen. (Nytt förstås beställt på en gång)

//R
*
« Svar #2 skrivet: 26 juni 2017, 18:48:35 »
Snyggt som vanligt...

Inte omöjligt att hon gör en liten fin vändning på Strömmen senare, men vinden kanske är för hård?
Jag fick med två bilder på henne vid Kvarnholmen innan mitt allround-objektiv la av igen. (Nytt förstås beställt på en gång)

//R

Tack Robert!

Tråkbåten gjorde inget kul. Hon var givetvis tvungen att vända på stället för att komma ut från stan, dock inget annat :P

Jag hoppas du skaffar en annan typ/modell, eftersom den du har verkar lägga av? ;)

P.S. Jag borde förstås välkomna Mein Schiff 6 till de sju haven och inte enbart till Stockholm. Så, sagt och gjort :)
« Senast ändrad: 26 juni 2017, 18:58:12 av FEA »
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
« Svar #3 skrivet: 26 juni 2017, 19:23:30 »
Fina bilder  :)
« Svar #4 skrivet: 26 juni 2017, 19:29:17 »
Citera
Jag hoppas du skaffar en annan typ/modell, eftersom den du har verkar lägga av? ;)

Nja, kör vidare med min Canon EOS 60! Men snålade lite på objektivet när jag köpte kameran, så nu får jag istället lyxa till det och köpa ett bättre objektiv. Det som nu havererat har ändå jobbat på bra under några år och resor! Nu hoppas vi på bättre bilder framöver här på Landgången.

//R
*
« Svar #5 skrivet: 26 juni 2017, 19:42:02 »
Fina bilder  :)

Tack Danicagbg!

Citera

Nja, kör vidare med min Canon EOS 60! Men snålade lite på objektivet när jag köpte kameran, så nu får jag istället lyxa till det och köpa ett bättre objektiv. Det som nu havererat har ändå jobbat på bra under några år och resor! Nu hoppas vi på bättre bilder framöver här på Landgången.

//R

:) Det är ju objektivet jag menar. Ett kamerahus har mindre betydelse för bildkvaliteten. Grattis till nya objektivet - jag ser fram emot bilderna!
« Senast ändrad: 26 juni 2017, 19:44:18 av FEA »
« Svar #6 skrivet: 26 juni 2017, 19:45:20 »
Citera
:) Det är ju objektivet jag menar. Ett kamerahus har mindre betydelse för bildkvaliteten.

Så är det, men av ekonomiska skäl fick jag snåla in lite på objektivet vid kameraköpet... Men man ser skillnaden i kvalité när jag använder mitt teleobjektiv som är ur den lite dyrare klassen. :)

//R
*

Mumin

• 30
  • Vinden drar, skeppet far...
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 26 juni 2017, 21:44:40 »
Fint fotat, tack för det.

Den sortens skepp kan man ju gilla eller ej. På mig verkar det som att ytterplåten har fallit av.

Ha det! 😎
Kommande resor: för många för att rymmas här….

Planerade Båtar: Viking Gabriella Finntrader, Nordlink, Europalink, Viking XPRS…
*
« Svar #8 skrivet: 27 juni 2017, 04:31:29 »
Fint fotat, tack för det.

Den sortens skepp kan man ju gilla eller ej. På mig verkar det som att ytterplåten har fallit av.

Ha det! 😎

Tack Mumin!

;D Det var en rätt bra beskrivning faktiskt - jag är inte heller storförtjust i utseendet, och efter din iakttagelse kommer jag alltid se på dessa båtar med det i åtanke :)