*
SV: Birka julkryssning till Kemi
« Svar #15 skrivet: 31 maj 2017, 21:44:06 »
Det här är faktiskt något som jag väntat på.
Jag har aldrig förstått vitsen med Birkas tidigare julkryssningar? Jag menar, varför betala för en kryssning när fartyget ändå ska ligga still ett helt dygn i Mariehamn som hon gjort tidigare jular?
Priset må vara lite högt, men med tanke på att det är helpension och inträde till tomtelandet, så är det ju ändå rätt så prisvärt.

Bara att hoppas att vädret blir bra, så inte julgranarna åker hejvilt i golvet ;) och folk får upp julmaten  :'(
Fartyg jag åkt med iår:
- Stena Flavia
- Scottish Viking
- Rosella
- Viking Grace
- Amorella
- Baltic Queen
- Silja Europa
- Megastar
- Mariella
- Finlandia
- Stena Spirit
- Stena Vision
- Pearl Seaways
- Stena Saga
- Galaxy
- Gotland
- Visby
- Eckerö
« Svar #16 skrivet: 31 maj 2017, 21:46:12 »
Ja men här ingår ju helpension och åker du ensam betalar du inte mat och utfärder för någon annan, eller?

Givetvis blir hytten dyrare än om du åker ensam men knappast det dubbla eftersom du bara betalar för 1 måltidspaket etc.

Skillnad är det ju på en "vanlig" Ålandskryss som säljs enbart med hytt utan kringarrangemang eller måltider men övriga kryssningar så köper man så många måltidspaket som man är i hytten.

Sant :)

Hyttpriset är trots det den största enskilda kostnaden.

Hur man än räknar så det blir det mycket dyrt jämfört med andra kryssningar. Tråkigt nog.

Gissningsvis hamnar du på ca 6000:- (på en 2 dagars till Visby kostar måltidspaketet (halvpension) 990:-)
*
« Svar #17 skrivet: 01 juni 2017, 14:21:36 »
Man klarar sig rätt bra utan fönsterhytt då det ändå kommer att vara mörkt som i en säck. Är det här första gången hon går till en hamn på fasta Finland?
« Svar #18 skrivet: 01 juni 2017, 14:33:53 »
Man klarar sig rätt bra utan fönsterhytt då det ändå kommer att vara mörkt som i en säck. Är det här första gången hon går till en hamn på fasta Finland?
Hon byggdes ju i Rauma så. ;) Sen har hon varit i Helsingfors någon gång.
« Senast ändrad: 01 juni 2017, 14:57:11 av Kim Viktor »
*
« Svar #19 skrivet: 01 juni 2017, 14:37:11 »

:)

Birka kryssar även genom Stockholms skärgård på både ut och hemresan, och där finns det dagsljus även i december.
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*

bolle

« Svar #20 skrivet: 02 juni 2017, 09:10:03 »
Jag är väldigt sugen på att åka. Vi får se vad totalpriset blir med barn innan jag och frun bestämmer oss.
*
« Svar #21 skrivet: 27 juni 2017, 10:13:33 »
Nu går det att boka om man visade intresse på förhand.

Billigaste hytten kostar 3750:- (hela hytten)

Mat per person (icke valbar meny) 2380:-

Jag provbokade sämsta insideshytten och för en person hamnade priset på 6130:- (inkl möte med tomten)

Det är lite väl mycket, kan jag tycka (beroende på vad jag får för julklapp av tomten förstås ;) )

Dyraste hytten kostar 19 750:- (för hela hytten) exklusive mat då.
« Senast ändrad: 27 juni 2017, 10:21:56 av FEA »
Mina bilder hos Flickr Var vänlig använd inte mina bilder utan mitt tillstånd - tack snälla!
*
« Svar #22 skrivet: 27 juni 2017, 10:20:21 »
Gissningsvis hamnar du på ca 6000:-

En mycket proffsig gissning :D
« Svar #23 skrivet: 27 juni 2017, 10:49:13 »
vansinnigt dyrt med tanke på att costa just nu har priser på under 5000 för en vecka från stockholm samt 11000 för en atlantresa i december inklusivet flyg... /TT
Resor 2018:
Vicktoria till tallinn ToR
Dygns kryssning med Galaxy.
Dagstur med Rosella.
Rhapsody of the seas i medelhavet
Kommande2018:
Silja Symphony
*
« Svar #24 skrivet: 27 juni 2017, 10:52:13 »
vansinnigt dyrt med tanke på att costa just nu har priser på under 5000 för en vecka från stockholm samt 11000 för en atlantresa i december inklusivet flyg... /TT

Ja men får man träffa tomten då? Är det svinkall vinter med en massa snö? Näe, tänkte väl det :P
*

bolle

« Svar #25 skrivet: 28 juni 2017, 09:53:11 »
Bokat.
Visst, det blev dyrt. Totalpris ca 13.000kr för 2 vuxna och 2 barn för en standard insideshytt, men då ingår ju all mat, en tripp till Rovaniemi för att träffa tomten och man slipper julstressen hemma. Om det är värt pengarna vet man nog först efteråt. Men det blir ändå häftigt att bege sig så långt norrut med Birka i mörkaste december.
« Senast ändrad: 28 juni 2017, 09:58:08 av bolle »
*

Bogspröt

• 97
  • ,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 28 juni 2017, 18:44:51 »
17.000:- för oss, två vuxna två barn, dock utsides hytt, men utan tomte resan..
,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,