*

Danne73

• 14
  • En dag till havs...är en bra dag.
    • Visa profil
Bryggbesök på Rosella?
« skrivet: 27 mars 2018, 12:54:07 »
Hej.
Ska åka med Rosella på Skärtorsdag och undrar om någon har koll på om bryggbesök är möjligt att få till?
Har med en 12 åring i sällskapet som gärna vill se hur det ser ut där och även jag själv, haha.
*
SV: Bryggbesök på Rosella?
« Svar #1 skrivet: 27 mars 2018, 13:11:02 »
Dom bryggbesök jag gjort har samtliga varit organiserade när fartyget legat vid kaj(Victoria1 Romantika) Rosellas tidtabell är ju tight så jag tror knappast ni får besöka under gång av säkerhetsskäl.
« Senast ändrad: 27 mars 2018, 13:15:24 av MH »
*

Danne73

• 14
  • En dag till havs...är en bra dag.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 27 mars 2018, 15:41:14 »
Dom bryggbesök jag gjort har samtliga varit organiserade när fartyget legat vid kaj(Victoria1 Romantika) Rosellas tidtabell är ju tight så jag tror knappast ni får besöka under gång av säkerhetsskäl.
Tack, det var ungefär det svaret jag förväntade mig att få. Får lägga krutet på buffen istället.
« Svar #3 skrivet: 27 mars 2018, 19:34:49 »
Tack, det var ungefär det svaret jag förväntade mig att få. Får lägga krutet på buffen istället.

Organiserade bryggbesök med drösvis med människor förläggs av förklarliga skäl till en tidpunkt då fartyget ligger still.

Enstaka passagerare är en annan sak, lite beroende på rederi och fartyg.

Det skadar inte att fråga i informationen och be att dem hör med bryggan, eller fråga något däcksbefäl som man stöter på.
*
« Svar #4 skrivet: 01 april 2018, 09:21:23 »
Ett tips är att ni frågar Viking Line innan ni åker.
Fartyg jag åkt med iår:
- Stena Flavia
- Scottish Viking
- Rosella
- Viking Grace
- Amorella
- Baltic Queen
- Silja Europa
- Megastar
- Mariella
- Finlandia
- Stena Spirit