*
Silver Spirit
« skrivet: 12 mars 2018, 21:13:07 »
Har rest med Silver Spirit två gånger. Första gången 2010 alldeles efter dopet i Fort Lauderdale med en resa därifrån till Buenos Aires. Nu bedöms fartyget redan vara för litet och skall förlängas. Ett tecken på att efterfrågan ökar inom det här kryssningssegmentet.

https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/18700-silver-spirit-cut-in-two.html
« Senast ändrad: 12 mars 2018, 21:21:50 av Lars H »
SV: Silver Spirit
« Svar #1 skrivet: 13 mars 2018, 01:54:57 »
Seksjonen som de skjøtet inn så liten ut i forhold til hvor mye jobb det er å kutte et skip i to...
SV: Silver Spirit
« Svar #2 skrivet: 13 mars 2018, 08:06:12 »
Har rest med Silver Spirit två gånger. Första gången 2010 alldeles efter dopet i Fort Lauderdale med en resa därifrån till Buenos Aires. Nu bedöms fartyget redan vara för litet och skall förlängas. Ett tecken på att efterfrågan ökar inom det här kryssningssegmentet.
De bör ju bara akta sig, så att de inte "lämnar segmentet". Just litenheten, bara drygt 250 passagerare, bidrog til att min resa med SILVER SHADOW 2005 blev så angenäm. Man hann nästan lära känna alla medpassagerare.
Planlagt fergereise:
TOM SAYWER Trelleborg - Klaipeda - Trelleborg oktober 2018
Planlagte Hurtigrutereiser:
ROALD AMUNDSEN Lisboa-Hamburg mai 2019
LOFOTEN Bodø-Tromsø, SPITSBERGEN Tromsø-Murmansk-Frans Josefs Land-Murmansk-Tromsø & TROLLFJORD Tromsø-Trondheim sept. 2019
*
SV: Silver Spirit
« Svar #3 skrivet: 13 mars 2018, 10:11:16 »
Man ökar från 540 till 608 pax. Så den är inte så våldsam. Däremot är det sällan som förlängningar blir riktigt bra. Något brukar få ta stryk. Fred Olsens fartyg är exempel på det.