Rederiet FÆRGEN til salg
« skrivet: 21 februari 2018, 12:51:45 »
Den danske stat og Clipper Group vil sælge rederiet Færgen, som de hver ejer halvdelen af. Det bekræfter rederiets direktør, John Steen-Mikkelsen, overfor Bornholms Tidende. Salget vil vel at mærke omfatte hele selskabet og ikke dele af det, uddyber direktøren. Og det kan være tæt på. - Jeg forventer afklaring inden sommer. Men det er min egen, personlige forventning, siger John Steen-Mikkelsen til Bornholms Tidende.

I vinters forlød det, at Transportministeren havde givet salgsopgaven til Danske Banks corporate finance-afdeling. Vurderingen lød dengang et salg kunne give mellem 800 mio. kroner og 1 mia. kroner.

Kilde: Søfart 21/2-2018

Rederiet Færgen betjener de danske indenrigsruter: Tårs-Spodsbjerg, Fynshav-Bøjden. Esbjerg-Fanø, Kalundborg-Samsø. De givtige ruter til Bornholm har Færgen tabt til BornholmsLinjen (MolsLinjen) som overtager trafikken 27/8-2018

SV: Rederiet FÆRGEN til salg
« Svar #1 skrivet: 07 mars 2018, 21:57:46 »
:o Jeg tror at det bliver "Polaris", der bliver køberen.
Dvs en kapitalfond ved navn Polaris, der idag bla ejer Molslinjen.
Med mindre der kommer et udenlands selskab der byder flere hundrede dollars over.
Men det tror jeg ikke.
Det er min personlige mening.   8)
« Svar #2 skrivet: 08 mars 2018, 22:57:39 »
Interessant tanke. Dermed kunne Molslinjen "sidde" som eneste operatør på den danske indenrigs færgetrafik. Andre potentielle købere kunne være et større trafikselskab som f.eks. Transdev el Fjord1.
« Svar #3 skrivet: 10 mars 2018, 21:28:46 »
Bornholmsfærgen (Ystad - Rønne) mistes fra 1 sep 2018. Der er så en rest tilbage. Hvad er den værd. De nuværende ejere som er Clipper Group 50% og den danske stat 50% vil gerne sælge. Det er ren inderigstrafik til nogle øer der er tilbage. Fanø - Esbjerg, Als - Fyn, Tårs - Spodsbjerg (Lolland - Langeland),  Samsø - Kalundborg.

Danske Bank Cooperate står for salget af rederiet Færgen.
Polaris ejes bla af Danske Bank, ATP, og A.P. Møller. m.fl. (Jeg ved A.P. Møller bruger Danske Bank og nok også ATP)
Jeg kan lige se, de sidder nede til frokost og taler om Færgen, om det ikke er noget for Polaris?  Måske tager jeg fejl. Ps. Jeg arbejer ikke i nogen af nævte firmaer eller omtalte rederi.
Det bare en teori og tankespind.
Jeg tror ikke Fjord1 ell Transdev vil ind i Danmark. Jeg ved det ikke. Du kan bare se FRS rederi fra Flensburg, der tabte flere millioner pga protektionisme i danske fravande.
« Senast ändrad: 10 mars 2018, 21:50:59 av concorde »
« Svar #4 skrivet: 05 april 2018, 11:45:45 »
Bornholmsfærgen (Ystad - Rønne) mistes fra 1 sep 2018. Der er så en rest tilbage. Hvad er den værd. De nuværende ejere som er Clipper Group 50% og den danske stat 50% vil gerne sælge. Det er ren inderigstrafik til nogle øer der er tilbage. Fanø - Esbjerg, Als - Fyn, Tårs - Spodsbjerg (Lolland - Langeland),  Samsø - Kalundborg.

Danske Bank Cooperate står for salget af rederiet Færgen.
Polaris ejes bla af Danske Bank, ATP, og A.P. Møller. m.fl. (Jeg ved A.P. Møller bruger Danske Bank og nok også ATP)
Jeg kan lige se, de sidder nede til frokost og taler om Færgen, om det ikke er noget for Polaris?  Måske tager jeg fejl. Ps. Jeg arbejer ikke i nogen af nævte firmaer eller omtalte rederi.
Det bare en teori og tankespind.
Jeg tror ikke Fjord1 ell Transdev vil ind i Danmark. Jeg ved det ikke. Du kan bare se FRS rederi fra Flensburg, der tabte flere millioner pga protektionisme i danske fravande.

Nu bliver rederiet "Færgen" snart solgt:

https://shippingwatch.dk/Rederier/article10480366.ece

http://tidende.dk/?Id=85996
« Svar #5 skrivet: 26 juni 2018, 11:28:34 »
*
« Svar #6 skrivet: 26 juni 2018, 15:03:38 »